DuckDuckGo رکورد سی میلیون جستجو در روز را شکاند - تکفارس 
DuckDuckGo رکورد سی میلیون جستجو در روز را شکاند - تکفارس 
DuckDuckGo رکورد سی میلیون جستجو در روز را شکاند - تکفارس 

DuckDuckGo رکورد سی میلیون جستجو در روز را شکاند

امیر مریخ
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - 13:13
DuckDuckGo رکورد سی میلیون جستجو در روز را شکاند - تکفارس 

تا به حال چیزی در مورد این وبسایت نشنیده‌اید؟ خب باید عرض کنیم که چند ساعت پیش این موتور جستجو یکی از رکوردهای جهانی را شکاند، در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید.

بله همانطور که در مقدمه مطالعه کرده‌اید، DuckDuckGo وبسایت و یا در واقع موتور جستجویی است که کار خود را با تمرکز بر جستجوی با امنیت گسترش داده است. این وبسایت به تازگی به یک قتح جدید در دنیای موتورهای جستجو دست یافت و توانست به رقم چشمگیر ۳۰ میلیون جستجوی مستقیم را تنها در طی یک روز به دست آورد. این کمپانی قبل از شکست رکورد در طی هفته‌ی گذشته دو بار به حدود این رکورد دست یافته بود ولی موفق به شکاندن نهایی آن نشده بود. در سالی که کمپانی‌ها بزرگ و غول‌های تکنولوژی، شرکت‌هایی همانند فیسبوک و گوگل به اتهامات متفاوت در زمینه‌ی امنیت و حفاظت داده متهم می‌شوند، DuckDuckGo با شعار امنیت به پیشروی خود ادامه‌ داد و به رشد سریع السیری دست یافت. کاربران این وبسایت پیش از این در ماه ژانویه توانسته بودند که به رکورد ۱۶ میلیون جستجو در طی یک روز دست پیدا کنند، کارشناسان پیشبینی می‌کنند که این رقم تا انتهای سال جاری دو برابر خواهد شد.

حتی با وجود این رشد عظیم نباید تاثیر وجود موتور‌های جستجوی بزرگتر را در روند پیشرفت DuckDuckGo فراموش کرد. حتی در زمان اوج مصرف از این وبسایت هم درصد بسیاری از کاربران به واسطه‌ی موتور جستجوی گوگل از این جستجو گر استفاده می‌کنند، این درصد شامل عددی در حدود ۳٫۵ میلیون کاربر می‌شود.

این رقم تنها محدود به جستجوگر گوگل نمی‌شود و طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط وبسایت NetMarketShare.com، اعلام شده است که DuckDuckGo از ترافیک دیگر موتور‌های جستجوگر از جمله Yahoo, Bing, و حتی اثر باستانی مانند Ask.com نیز بهره برده و کاربران خود را از این بخش‌ها جذب می‌کند. در هر حال مسئولین این شرکت ادعا می‌کنند که آن‌ها در حال حاضر ۲ دهم درصد از سهام کل بازار موتور‌های جستجو را به اشغال خود درآورده‌اند. این رقم شاید لقمه‌ای هرچند کوچک باشد اما همسفره شدن با بزرگان و مدعیان این صنعت خود مایع افتخار و بالیدن است. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید