ربات سنگین وزن بریتانیایی برای خنثی کردن بمب - تکفارس 
ربات سنگین وزن بریتانیایی برای خنثی کردن بمب - تکفارس 
ربات سنگین وزن بریتانیایی برای خنثی کردن بمب - تکفارس 

ربات سنگین وزن بریتانیایی برای خنثی کردن بمب

پوریا اسدی
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - 13:00
ربات سنگین وزن بریتانیایی برای خنثی کردن بمب - تکفارس 

ارتش بریتانیا در حال آماده سازی یک ربات تخریب مهمات انفجاری جدید است که می‌تواند از پله‌ها صعود کند، مسیرهای بیش از ۴۰ درجه را طی کند و … بله، بمب‌ها را نیز خنثی کند.

ربات T7 خودران نیست، بلکه توسط یک اپراتور انسانی کنترل می‌شود. یکی از ویژگی‌های امیدوارکننده آن، توانایی بازخورد آن است که به اپراتور اجازه می‌دهد تا دقیقا در هنگام استفاده از بازوی رباتیک T7 برای باز کردن یک فیوز بمب، آنچه که لازم است را انجام دهد.

طبق گزارشات، ربات T7 شرکت هریس آزمایشات اولیه را در ماه جولای پشت سر گذاشته است. این “ربات همه جانبه”  برای چالش‌هایی شامل مقابله با دماهای شدید و کار در شرایطی که شامل شن و ماسه و باران، رطوبت، ارتعاش و تداخل الکترومغناطیسی بوده، ساخته شده است. این ربات قرار است در سال جاری، به عنوان بخشی از برنامه استارت پروژه وزارت دفاع بریتانیا (MoD) مورد استفاده قرار گیرد، هریس این خبر را در نمایشگاه سالانه انجمن ارتش ایالات متحده (AUSA) در واشنگتن دی سی در این هفته منتشر کرد.

اد ساویس، رئیس شرکت Harris Electronic Systems در بیانیه ای اعلام کرد:

انتخاب T7 توسط وزارت دفاع، یکی از اولین فرصت‌های شرکت هریس برای ارائه فناوری نجات به سربازان و کارکنان مجری قانون در سراسر جهان را نشان می‌دهد.

ربات T7 با وزن ۷۱۰ پوند، وسیله‌ی سنگینی به حساب می‌آید. وزارت دفاع بریتانیا گزارش نموده که ۵۶ ربات را به عنوان بخشی از قرارداد به ارزش ۷۳ میلیون دلار خریداری کرده است. هدف این است که تکنولوژی را بدست بیاورند که بتواند به کارکنان سرویس دهنده و امدادگران با برداشتن برخی از خطرناک ترین وظایف – مانند خنثی‌سازی بمب – از اپراتورهای انسانی کمک کند. وزارت دفاع بریتانیا امیدوار است تا روبات‌ها را به صورت عملی در اوایل سال ۲۰۲۰ به کار بگیرد. در آینده، شرکت هریس همچنین قصد دارد تا ربات‌های T7 را به ایالات متحده برای برنامه‌ی سیستم رباتیک مشترک ارتش ایالات متحده بفروشد.

از روبات‌های مار مانند به منظور کمک به انفصال از نیروگاه‌های هسته‌ای گرفته تا روبات‌هایی که قادر به کمک به آتش نشانان در آتش هستند، بسیاری از این پروژه‌های رباتیک نوید یک آینده‌ی امن‌تر را برای مشاغل خطرناک می‌دهد. T7 یک یادآور است که نشان می‌دهد نوآوری‌های زیادی در این زمینه وجود دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید