دوربین‌های با هوش مصنوعی می‌توانند با دقت ۹۹ درصدی اسلحه را تشخیص دهد - تکفارس 
دوربین‌های با هوش مصنوعی می‌توانند با دقت ۹۹ درصدی اسلحه را تشخیص دهد - تکفارس 
دوربین‌های با هوش مصنوعی می‌توانند با دقت ۹۹ درصدی اسلحه را تشخیص دهد - تکفارس 

دوربین‌های با هوش مصنوعی می‌توانند با دقت ۹۹ درصدی اسلحه را تشخیص دهد

پوریا اسدی
۷ مهر ۱۳۹۷ - 14:00
دوربین‌های با هوش مصنوعی می‌توانند با دقت ۹۹ درصدی اسلحه را تشخیص دهد - تکفارس 

شرکت Athena Security یک سیستم دوربین هوشمند را ایجاد کرده که در تشخیص اسلحه در ویدئوها  ۹۹ درصد دقیق است. این دوربین می‌تواند به طور خودکار برای اطلاع دادن به مجریان قانون مورد استفاده قرار گیرد و به طور بالقوه زندگی افراد را در طی این فرآیند نجات دهد. این فناوری در حال حاضر در دبیرستان Archbishop Wood در ورمینستر، پنسیلوانیا به کار گرفته شده است.

کریس سایبارا، مدیر فنی  و یکی از بنیانگذاران Athena Security به Digital Trends گفت:

این فناوری با استفاده از الگوریتم دید کامپیوتری هوش مصنوعی برای شناسایی اشیاء، و نیز اندازه‌گیری سرعت اشیاء برای تعیین آنچه که مشتریان به دنبال آن هستند، استفاده می‌کند. فناوری اصلی سخت‌افزاری از هسته‌های CUDA در پردازنده‌های انویدیا برای پردازش اطلاعات و جعبه DGX-1 انویدیا که ما فکر می‌کنیم سریعترین GPU در بازار برای پردازش الگوریتم‌های دید رایانه ای ما است، استفاده می‌کند.

در یک سناریو مانند تیراندازی مدرسه، سایبارا می‌گوید که این سیستم باعث می‌شود که پلیس در عرض چند دقیقه پس از کشیدن اسلحه توسط تیرانداز (یا تیرانداز بالقوه) آگاه شود. در حالت بهتر، سیستم تشخیص اسلحه‌ی آتنا ممکن است به اندازه کافی از بازدارندگی برخوردار باشد که باعث شود افراد مسلح قبل از تیراندازی به سایرین فرار کنند. در بدترین حالت، هنوز هم به این معنی است که پلیس سریع‌تر به صحنه می‌رسد و به طور بالقوه پزشکان نیز به سرعت در موقعیت قرار می‌گیرند.

سایبارا ادامه داد:

این [فناوری] آماده است و ما آن را در مدارسی به کار گرفته‌ایم که می‌خواهند دانش آموزان ایمن باشند، همچنین شرکت‌هایی که برای ایمنی کارکنان خود ارزش قائل هستند و خانواده‌‌هایی که می‌خواهند از خود و عزیزانشان محافظت کنند.

نصب این فناوری ساده است Athena را با آدرس IP که توسط یک سیستم دوربین امنیتی موجود وصل کنید و پس از آن شرکت کارها را در دست می‌گیرد و آن را به سیستم مبتنی بر فضای ابری خود متصل می‌کند. در صورت عدم نصب دوربین، آتنا  می‌تواند آن را به عنوان بخشی از بسته‌ی محصول ارائه دهد.

در حالی که  محافظت در برابر تیراندازی‌های بالقوه تا کنون بیشترین پوشش خبری را در بر داشته، سایبارا یادآور می‌شود که این فناوری همچنین می‌تواند برای شناسایی مواردی که احتمالا کمتر منجر به مرگ می‌شود مانند درگیری یا لغزش و سقوط، مورد استفاده قرار گیرد. فناوری دوربین می‌تواند به سایر فناوری‌های امنیتی شخص ثالث نیز متصل شود – به عنوان مثال، امکان توقف آسانسور‌ها یا قفل کردن درب‌های امنیتی در صورت شناسایی رفتار خاصی وجود دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید