رونمایی از پردازنده های جدید رایزن ۲۵۰۰X و ۲۳۰۰X  توسط AMD - تکفارس 
رونمایی از پردازنده های جدید رایزن ۲۵۰۰X و ۲۳۰۰X  توسط AMD - تکفارس 
رونمایی از پردازنده های جدید رایزن ۲۵۰۰X و ۲۳۰۰X  توسط AMD - تکفارس 

رونمایی از پردازنده های جدید رایزن ۲۵۰۰X و ۲۳۰۰X توسط AMD

پوریا اسدی
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - 14:30
رونمایی از پردازنده های جدید رایزن ۲۵۰۰X و ۲۳۰۰X  توسط AMD - تکفارس 

AMD با ارائه دو پردازنده‌ی چهار هسته‌ای جدید، ۲۵۰۰X و ۲۳۰۰X، پیشنهادات خود را برای سری Ryzen 2000  گسترش داد. با تعداد هسته‌های یکسان و فقط تفاوت کوچک در فرکانس پایه برای ۲۵۰۰X، مشخصات آنها متفاوت زیادی با همدیگر ندارند. با این حال، گزینه‌های Ryzen 5 با فناوری چند رشته‌ی همزمان (SMT) برای بهبود عملکرد هشت رشته‌ی آن، به جای مدل Ryzen 3 با ۴ رشته، عرضه می‌شوند.

پردازنده‌های جدید رایزن، تولید‌کنندگان و سازندگان سیستم‌های رایانه‌ای را مورد هدف قرار داده است و از تراشه‌های موجود، شامل ۲۶۰۰، ۲۶۰۰X، ۲۷۰۰ و ۲۷۰۰X و همچنین پردازنده‌های نسل دوم پردازنده‌های اینتل بهره می‌برند. آنها فقط تحت بخش جریان اصلی قرار می‌گیرند و گزینه‌های بیشتری را برای کسانی که به دنبال سیستم‌های پیش‌ساخته شده برای بازی‌های متوسط ​​و عمومی‌ هستند، فراهم می‌کند. همانند بسیاری از سیستم‌های رایزن، آنها قابلیت‌های قدرتمندی را در اختیاردارند.

Ryzen 2500X یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای با ۸ رشته  و سرعت کلاک پایه ۳٫۶GHz و حداکثرفرکانس ۴٫۰GHz است. همانند اکثر پردازنده‌های دسکتاپ معاصر در سری رایزن، از یک هسته گرافیکی آنبرد پشتیبانی نمی‌کند، اما به لطف طراحی X آن، از ویژگی‌های افزایش عملکرد AMD برای کارایی بیشتر در صورت وجود خنک کننده پشتیبانی می‌کند.

Ryzen 3 2300X نیز از این ویژگی پشتیبانی می‌کند و همان قدرت ۶۵واتی برای پردازنده Ryzen 5 را دارد. با این حال، از SMT  پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین تنها چهار رشته توسط چهار هسته آن قدرت‌دهی می‌شود.

هر دو تراشه از پیشرفت نسل دوم معماری +Zen بهره می‌برند که کارایی و سرعت بیشتری را نسبت به پردازنده‌های رایزن نسل اول در اختیار دارند. آنها می‌توانند با استفاده از سیستم PBO و XFR بطور اتوماتیک اورکلاک شوند، البته برای سازندگان سیستم و یا در واقع خریداران سیستم که مایل به انجام دستکار‌های اندک هستند، امکان اورکلاک به صورت دستی وجود دارد می‌باشند.

این تراشه‌ها در حال حاضر در اولین سیستم اسپرت Nitro 50 شرکت Acer در دسترس هستند. این سیستم با پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Ryzen 2500X، حافظه‌ی رم بین ۸GB و ۶۴GB با فناوری DDR4 و کارت گرافیک AMD RX 580 همراه است. با قیمت پایه‌ی ۹۰۰ دلاری، این سیستم می‌تواند یک سیستم عالی بازی ​​برای افرادی باشد که مایل به ساخت سیستم به دست خود نیستند.

اگر شما علاقه مند هستید سیستم رایزن خود را تهیه کنید، باید یکی از پردازنده‌های جریان اصلی را انتخاب کنید. این‌ها بهترین چیپ‌های رایزن هستند که شما می‌توانید در حال حاضر خریداری کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید