سقف خانه‌ی جدید شرکت اپتینید رو به سوی آسمان باز می‌شود - تکفارس 
سقف خانه‌ی جدید شرکت اپتینید رو به سوی آسمان باز می‌شود - تکفارس 
سقف خانه‌ی جدید شرکت اپتینید رو به سوی آسمان باز می‌شود - تکفارس 

سقف خانه‌ی جدید شرکت اپتینید رو به سوی آسمان باز می‌شود

آرین مرادی
۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - 23:00
سقف خانه‌ی جدید شرکت اپتینید رو به سوی آسمان باز می‌شود - تکفارس 

شاید عبارت سری در آسمان شما را یاد متنی از آهنگ‌های امروزه بیندازد اما این عبارت توصیف بسیار خوبی برای این خانه‌ی باریک است که واقع در فرانسه و ساخته شده توسط کمپانی SCOP Optinid است. برای اطلاع از جزئیات با تک‌فارس همراه باشید.

با اینکه این خانه‌ از نظر طراحی و ظاهر در وجه‌های مختلف با بقیه شباهت دارد اما دارای یک ویژگی برجسته و منحصر به فرد است که آن داشتن یک اتاق خواب در طبقه دوم است که سقف بالای آن رو به آسمان باز می‌شود. اسم این خانه در فرانسوی زیبا به نظر می‌رسد و ترجمه‌ی آن سری در آسمان است. ابعاد این خانه به گونه‌ای است که می‌توان آن را با یک تریلی مخصوص جا‌ به جا و آن را حمل کرد.

شرکت اپتینید (optinid) در حال ساخت دو مدل از این خانه‌های باریک است، مدل طبیعت آن که به صورت هدفمند برای افرادی که قصد بهینه ساختن عادت های زندگی خود همراه با کاهش مصرف مواد مضر برای طبیعت هستند ساخته می‌شود. در عوض مدل حرفه‌ای این خانه‌های باریک کاملا مدرن و مجهز به انواع لوازم مناسب برای یک توریست می‌باشند. شرکت اپتینید همچنین اعلام می‌کند که می‌تواند مدل‌های منحصر به فردی بنا بر خواست مشتریان به صورت سه بعدی طراحی کند که اگر مورد تایید مشتری قرار گرفت به مرحله ساخت برود.

مدل‌های سری در آسمان همچنین می‌توانند به صورتی ساخته شوند که دارای برق و آب به آن صورتی که یک خانه‌ی معمولی دارد نباشند، برای مثال برای دسترسی به برق این خانه‌ها را مجهز به صفحه‌های خورشیدی می کنند یا برای آب، سیستمی را طراحی می‌کنند که بتواند آب باران را جمع آوری و سپس تصفیه کند و در آخر این آب با یک پمپ برای حمام و دستشویی آماده استفاده قرار می‌گیرد. آب نیز می‌تواند با یک گرمادهنده گازی گرم شود و در خانه استفاده شود.

دیگر وسیله‌های این خانه می‌تواند یک میز کاری تاشو، میز ناهارخوری تاشو سه نفره، یک آشپزخانه کوچک و باریک که دارای سینک ظرفشویی و وسایل مورد نیاز پخت و پز، یخچال و دیگر تجهیزات باشد.

سقف‌های این خانه‌ها می‌توانند در عرض چند ثانیه باز و بسته شوند و بسته به شرایط آب و هوایی تغییر وضعیت دهند. قیمت این مدل خانه‌ها اکنون در حدود ۵۴ هزار دلار است که با کاهش قیمت همراه شده‌است.

نظر شما کاربران تک‌فارس در این مورد چیست؟ نظرات خود را با مکا در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید