Alexa هم‌اکنون برروی بیش از ۲۰۰۰۰ دستگاه نصب است - تکفارس 
Alexa هم‌اکنون برروی بیش از ۲۰۰۰۰ دستگاه نصب است - تکفارس 
Alexa هم‌اکنون برروی بیش از ۲۰۰۰۰ دستگاه نصب است - تکفارس 

Alexa هم‌اکنون برروی بیش از ۲۰۰۰۰ دستگاه نصب است

آرین مرادی
۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - 20:00
Alexa هم‌اکنون برروی بیش از ۲۰۰۰۰ دستگاه نصب است - تکفارس 

در دنیای امروز نقش هوش مصنوعی روز به روز در زندگی مردم بیش‌تر می‌شود. از همین رو شرکت‌های مختلفی شروع به ساخت دستیارانی که توسط هوش‌مصنوعی کنترل می‌شوند، زده‌اند. یکی از موفق‌ترین این شرکت‌ها آمازون (Amazon) بود که با عرضه الکسا (Alexa) جزو پیشرو‌ها در این عرضه به حساب می‌آید.  

آقای دنیل راش (Daniel Rausch) در IFA Berlin اطلاعاتی در مورد عملکرد الکسا منتشر کرد که احتمالا چشم‌گیر‌ترین نکته‌ای که ذکر شد، افزایش زیاد استفاده از الکسا در طول سال گذشته است. در اوایل سال ۲۰۱۸ تعداد کاربرانی که از الکسا استفاده می‌کردند حدود ۴۰۰۰ نفر بود که ۹ ماه بعد، این رقم به ۲۰۰۰۰ کاربر رسید. همچنین آقای راش گفته است:

در سال ۲۰۱۸ الکسا تا به اکنون میلیون‌ها بار آهنگ “تولدت مبارک” را خوانده و بیش از ۱۰۰ میلیون جوک تعریف کرده است.  

با اینکه الکسا به طور پیش‌فرض برروی بعضی دستگاه‌های خود شرکت آمازون نصب است ولی بیش‌ترین میزان رشد در آمار استفاده کنندگان از این دستیار مربوط به دستگاه‌هایی است که خود کاربران الکسا را برروی آن نصب کرده‌اند. به طور تقریبی آمار دستگاه‌هایی که الکسا به طور پیش‌فرض برروی آن‌ها نسب بوده در سال گذشته ۳ برابر شده؛ تعداد این دستگاه‌ها در ابتدای سال حدود ۱۲۰۰ بود که تا به اکنون به عدد ۳۵۰۰ رسیده است. 

آمازون علاوه بر اینکه درتلاش است که عملکرد الکسا را بهبود ببخشد، درحال توسعه دادن حیطه‌ی کاری خود نیز هست. آمازون از دستگاه‌های هوشمند شروع کرد و اکنون با شرکت‌های خودرو سازی در حال مذاکره است تا الکسا را در خودرو‌ها نیز قابل دسترس کند. 

تا حدود ۱۰ سال پیش هوش‌مصنوعی که بتواند با انسان حرف بزند و نیاز‌های او را برطرف کند را تنها در سری فیلم‌های جنگ ستارگان مشاهده می‌کردیم ولی اکنون با ظهور دستیار‌هایی مانند الکسا این تصور اصلا دور از ذهن نیست که روزی برسد که هوش مصنوعی بتواند به طور کامل در رابطه با هر موضوعی با شما بحث کند و به یاری شما بیاید. 

البته الکسا تنها دستیار دارای هوش‌مصنوعی در بازار نیست و رقیب سرسخت آن یعنی Google Assistant نیز به خوبی انتظارات را برآورده کرده است.

نظر شما کاربران تک‌فارس درمورد الکسا چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.  

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید