فراری جی‌تی‌او به قیمت بیش‌تر از ۴۸ میلیون دلار فروخته شد - تکفارس 
فراری جی‌تی‌او به قیمت بیش‌تر از ۴۸ میلیون دلار فروخته شد - تکفارس 
فراری جی‌تی‌او به قیمت بیش‌تر از ۴۸ میلیون دلار فروخته شد - تکفارس 

فراری جی‌تی‌او به قیمت بیش‌تر از ۴۸ میلیون دلار فروخته شد

آرین مرادی
۵ شهریور ۱۳۹۷ - 15:30
فراری جی‌تی‌او به قیمت بیش‌تر از ۴۸ میلیون دلار فروخته شد - تکفارس 

فراری جی‌تی‌او (GTO250) در یک حراجی به قیمت بیش از ۴۸ میلیون دلار فروخته شد. برای جزئیات بیش‌تر با تک‌فارس همراه باشید.

فراری جی‌تی‌او که توسط صاحبان ثروتمند آن با نام “جام مقدس” شناخته می‌شود، ۳۶ سال پیش تولید شد و هنوز هم موجود است. این خودرو در حال حاضر جزو زیباترین خودرو‌های طراحی شده توسط شرکت فراری است و تنها، موفقیتش در زمین مسابقه می‌تواند با زیبایی آن رقابت کند.

در مراسم Sotheby’s Monterey که حراج اتومبیل های کلاسیک در آن برگزار شد جی‌تی‌او رکورد جدید قیمت فروش را شکست. طبق گزارش سی‌ان‌ان (CNN) یک دستگاه جی‌تی‌او به قیمت بیش از ۴۸ میلیون دلار فروخته شده است.

فراری جی‌تی‌او مدل ۱۹۶۲ به شماره شاسی ۳۴۱۳GT، سومین خودرویی از این مدل بود که ساخته شد. این خودرو حدود ۲۰ سال است که متعلق به گرگ ویتن (Greg Whitten)، رئیس شرکت نامریکس (Numerix) و معمار ارشد نرم افزاری شرکت مایکروسافت (Microsoft) است.

یک باشگاه خصوصی از صاحبان این مدل خودرو وجود دارد که اولین بار توسط کلکسیونرهای فرانسوی پایه گذاری شد. این افراد هر پنج سال یک ‌بار دور هم جمع می‌شوند. تنها راه پیوستن به این جمع منحصر به فرد، داشتن یک دستگاه جی‌تی‌او است.

این خودرو که هنوز موتور، جعبه دنده و محور عقبی آن اصل است، زندگی خود را به عنوان یک ماشین آزمایشی سری ۱ در مسابقات جاده‌ی تارگا فلوریدا (Targa Florio road race) در سال ۱۹۶۲ آغاز کرد و از بین ۱۰ مسابقه‌‎ای که در آن‌ها شرکت کرد، در ۹ مورد پیروز میدان بود. در ۲۰ مسابقه بعدی، این خودرو هیچ‌گاه دچار حادثه نشد و هیچ کدام از مسابقه‌ها را ناتمام رها نکرد.

ارزش این خودرو هم‌اکنون حدود ۴۵ میلیون دلار تخمین زده می‌شود، رقمی که در حراجی به فروش گذاشته شده است. فراری جی‌تی‌او در سال ۲۰۱۲ به مبلغ ۳۵ میلیون دلار فروخته شد و رکورد بعدی قیمت فروش در حراج سال ۲۰۱۴ ثبت شد که نسخه ۱۹۶۳ به قیمت ۳۸٫۱ میلیون دلار به فروش رسید. مشابه این مدل جی‌تی‌او امسال به صورت خصوصی به فروش ۷۰ میلیون دلار دست یافت.

شلبی مایرز (Shelby Myers) از سوتبای (Sotheby) در بیانیه‌ای گفت:

این سومین بار است که یک جی‌تی‌او برای فروش عمومی در هزاره جدید ارائه شده است. من نمی‌توانم به هیچ رویدادی بهتر از رویداد مونتری (Monterey)، مزایده ای که شاهد فروش بسیار شگفت‌انگیز برخی از مهم‌ترین اتومبیل‌ها در تاریخ بوده است، برای ارائه دادن یکی از بهترین خودروهای مسابقه‌ی فراری فکر کنم.

نظر شما کاربران تک‌فارس در مورد قیمت این خودرو چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید