اگر از اسپیکر دست دوم استفاده می‌کنید باید مراقب هکر‌ها باشید - تکفارس 
اگر از اسپیکر دست دوم استفاده می‌کنید باید مراقب هکر‌ها باشید - تکفارس 
اگر از اسپیکر دست دوم استفاده می‌کنید باید مراقب هکر‌ها باشید - تکفارس 

اگر از اسپیکر دست دوم استفاده می‌کنید باید مراقب هکر‌ها باشید

آرین مرادی
۳ شهریور ۱۳۹۷ - 16:00
اگر از اسپیکر دست دوم استفاده می‌کنید باید مراقب هکر‌ها باشید - تکفارس 

امروزه استفاده از اسپیکر‌های هوشمند بسیار رایج است. اگر کسی بخواهد یک اسپیکر هوشمند تهیه کند ولی با قیمت پایین، اسپیکر‌های دست دوم انتخاب خوبی می‌توانند باشند ولی تنها با یک نقطه ضعف. با ادامه خبر با تک‌فارس همراه باشید.

متخصصان به خریداران اسپیکرهای دست دوم هشدار داده‌اند که ممکن است فروشنده‌ با ایجاد تغییراتی در دستگاه، بتواند صحبت‌های شما را از طریق اسپیکر در خانه بشنود و یا به عبارتی جاسوسی شما را بکند.

همچنین اعلام شده است که هکر‌ها نیز توانایی این را دارند که کنترل دستگاه شما را به‌ دست بگیرند و با ایجاد باگ (Bug) سخت‌افزاری،  از اسپیکر شما برای جاسوسی استفاده کنند. 

مشتریان اصلا خبر ندارند که دستگاهی که خریداری می‌کنند، از قبل هک شده است و زمانی که وارد خانه‌شان می‌شوند هکر به راحتی و از راه دور می‌تواند به صحبت‌های افراد داخل خانه گوش بدهد و از زمان‌های پر و یا خالی بودن خانه باخبر شود بدون این‌که حتی یک بار به محل خانه مذکور برود .

فروشگاه آمازون (Amazon) نیز در این مورد گفته است:

امنیت و حریم شخصی خریداران، برای ما اهمیت زیادی دارد. برای همین است که ما یک دکمه‌ برای خاموش کردن میکروفون برروی اسپیکر‌هایمان نصب کرده‌ایم. بدین صورت حتی درصورت هک شدن دستگاه‌ها، با خاموش بودن دکمه‌ی میکروفون صدایی به بیرون منتقل نمی‌شود.

متاسفانه به دلیل اینکه هکر‌ها سخت‌افزار دستگاه‌ شما را تغییر می‌دهند، با اعمال نرم‌افزاری مانند ریست فکتوری (Reset Factory) مشکل حل نمی‌شود. بهترین راه برای مقابله با اینگونه مشکلات، خریداری دستگاه از فروشگاه‌هایی است که جنس را به صورت نو و دست اول به شما تحویل می‌دهند. اگر هم قصد خرید جنس دست دوم دارید، حتما قبل از خریداری دستگاه را چک کنید که نشانه‌ای از ضربه‌ی فیزیکی روی آن نباشد. همچنین بررسی کنید که اجزای اضافه‌ای مانند حافظه‌ی خارجی (SD card) برروی آن نصب نشده باشد. 

با خرید اسپیکر‌های هوشمند، هنوز هم ممکن است که این دستگاه به سیستم خانه‌ی شما آسیب برساند. برای جلوگیری از این مشکل نیز بهترین راه حل این است که جدیدترین نسخه‌ از به‌روزرسانی که برای اسپیکرتان منتشر شده است را برروی آن نصب کرده و از آن استفاده کنید. 

نظر شما کاربران تک‌فارس درمورد این اطلاعات چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید