یا چشم یا گوشی موبایل - تکفارس 
یا چشم یا گوشی موبایل - تکفارس 
یا چشم یا گوشی موبایل - تکفارس 

یا چشم یا گوشی موبایل

آرین مرادی
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - 21:30
یا چشم یا گوشی موبایل - تکفارس 

از زمانی که گوشی‌های همراه عرضه شدند، این فرضیه وجود داشت که کار کردن با گوشی موبایل چشمان شما را ضعیف و نهایتا شما را کور می‌کند. اکنون طبق آزمایشاتی که در دانشگاه Toledo صورت گرفته، دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که فرضیه‌ی بالا کاملا صحیح است. برای اطلاع از جزئیات خبر با تک‌فارس همراه باشید.

نور آبی گسیل شده از موبایل یکی از عوامل اصلی کاهش دید انسان تصور می‌شد. فرض بر این بود که این نور آبی می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را به چشم انسان بزند. یکی از محققان در این رابطه گفته:

ما مستقیما در معرض نور آبی هستیم و قرنیه‌ی چشم ما و یا دیگر اجزای آن توانایی بازتاباندن و یا منعکس کردن این نور را ندارند. اکنون دیگر بر هیچ‌کس پوشیده نیست که نور آبی موبایل برای چشم مضر است. طبق آزمایشات انجام شده ما طریقه‌ی آسیب رسانی این نور را کشف کرده‌ایم و امیدواریم که بتوانیم برای آن درمانی مثل یک قطره چشم و یا یک پیشگیری پیدا کنیم.   

دیگر رسانه‌ها و منابع خبری نیز در اطلاع‌رسانی در مورد این خبر کم‌کاری نکردند. برای مثال New York Post تیتر مربوطه را اینگونه تنظیم کرد:

گوشی همراه شما را کور می‌کند!

از طرفی دیگر بعضی منابع از این صحبت می‌کنند که نور آبی گوشی فقط سرعت ضعیف شدن چشم شما را بالا می‌برد! طبق تحقیقات معلوم شد که این حرف نیز نادرست است! نور گوشی همراه ضعف چشم را سرعت نمی‌بخشد، بلکه خود یکی از عوامل اصلی ضعف چشم است.

البته هم‌اکنون شرکت‌هایی مشغول طراحی وسایلی به مراتب کم ضرر‌تر از گوشی‌های همراه و وسایل ارتباطی هستند که اصلا صفحه نمایش ندارند. پس به هیچ وجه نگران این نباشید که گوشی همراه شما چشم شما را از درون می‌پزد.

نظر شما کاربران تک‌فارس در مورد ضرر‌های گوشی همراه چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید