قابلیت Routines دستیار صوتی گوگل؛ انجام خودکار وظایف - تکفارس 
قابلیت Routines دستیار صوتی گوگل؛ انجام خودکار وظایف - تکفارس 
قابلیت Routines دستیار صوتی گوگل؛ انجام خودکار وظایف - تکفارس 

قابلیت Routines دستیار صوتی گوگل؛ انجام خودکار وظایف

مصطفی اسماعیلیان
۶ مرداد ۱۳۹۷ - 19:44
قابلیت Routines دستیار صوتی گوگل؛ انجام خودکار وظایف - تکفارس 

گوگل از قابلیت جدید زمان‌بندی وظایفِ دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) رونمایی کرد. این قابلیت‌ها در دو بخش وظایف‌روزانه (routines) و رویدادها (schedules) دسته‌بندی شده‌اند. با اینکه هردوی این قابلیت‌ها بر روی انجام خودکار دستورات متمرکز هستند اما هرکدام روشی متفاوت دارد.

بخش وظایف‌روزانه به شما امکان می‌دهد تا چندین دستور را به صورت یک وظیفه همیشگی به دستیار صوتی گوگل دهید. برای مثال می‌توانید بعد از بیدار شدن در ساعت ۷ صبح، دستور خاموش‌کردن زنگ هشدار، روشن‌کردن چراغ اتاق و خواندن تیتر اخبار را به عنوان یک وظیفه‌ی همیشگی از دستیار صوتی گوگل بخواهید.

بخش رویدادها نیز کاربردی مشابه با وظایف روزانه دارد، با این تفاوت که این قابلیت به شما امکان تعیین دستوراتی را می‌دهد که فقط در روزهای خاصی مثل جشن یا تعطیلات به آن نیاز دارید.

درحال حاضر قابلیت وظایف روزانه تقریبا برای اکثر کاربران منتشر شده و بخش رویدادها نیز از امروز به بعد فعال خواهد شد.

برای فعال کردن این قابلیت، صفحه ی اصلی برنامه را باز کنید. به بخش تنظیمات و سپس Routines رفته و با انتخاب علامت (+) یک وظیفه برای دستیار صوتی تعیین کنید.

البته این قابلیت هنوز برای تمامی کاربران فعال نشده است. در این صورت باید چند روز دیگر برای استفاده از این بخش ها صبر کنید. این نوع تأخیرها عمدتا به دلیل رفع مشکلات و باگ های برنامه است.

اگر می‌خواهید دستیار صوتی گوگل هر روز در ساعت ۷ صبح برای رفتن به محل کار چراغ های اتاقتان را روشن کند، قفل بودن در خانه را هنگام خروج بررسی کند، هنگام رانندگی بهترین مسیر را به شما اطلاع داده و از راه دور درجه‌ی حرارت شوفاژهای خانه را تنظیم کند، باید از بخش های سخت‌افزاری دستیار صوتی گوگل نیز استفاده کنید.

یکی از مزیت‌های بزرگ دستیار‌صوتی گوگل، اتصال به برنامه‌های شخص‌ثالث است. این برنامه‌ها، نرم افزار‌هایی هستند که کنترل اجزای یک خانه مثل چراغ‌ها و سیستم گرمایشی را برعهده دارند و با اتصال آن‌ها به دستیار گوگل می‌توانید به حجم گسترده‌ای از فرمان‌های صوتی دسترسی پیدا کنید.

با این کار تمام اجزای یک خانه‌ی هوشمند به صورت یکپارچه قابل مدیریت و برنامه‌ریزی است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید