این اپلیکیشن بنچمارک هوش مصنوعی به شما می گوید که گوشی هوشمند شما چقدر هوشمند است - تکفارس 
این اپلیکیشن بنچمارک هوش مصنوعی به شما می گوید که گوشی هوشمند شما چقدر هوشمند است - تکفارس 
این اپلیکیشن بنچمارک هوش مصنوعی به شما می گوید که گوشی هوشمند شما چقدر هوشمند است - تکفارس 

این اپلیکیشن بنچمارک هوش مصنوعی به شما می گوید که گوشی هوشمند شما چقدر هوشمند است

پوریا اسدی
۶ مرداد ۱۳۹۷ - 12:00
این اپلیکیشن بنچمارک هوش مصنوعی به شما می گوید که گوشی هوشمند شما چقدر هوشمند است - تکفارس 

هوش مصنوعی به تدریج تبدیل به “نرم” جدیدی برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند شده است. از شناسایی چهره گرفته تا بهره‌وری انرژی، ما بسیاری از برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی را در گوشی‌های پرچم‌دار دیده‌ایم.

تا کنون، چالش این بود که چه شرکت‌هایی به درستی در مورد تراشه‌ی هوش مصنوعی خود تبلیغ می‌کنند و آیا تراشه‌ها همان گونه که شرح داده می‌شوند کار می‌کنند. ما در حال حاضر برنامه‌های بنجمارک‌ برای سرعت و گرافیک داریم، اما هرگز مرجع عملی برای مقایسه قابلیت‌های هوش مصنوعی گوشی‌های هوشمند نداشتیم.

خوشبختانه، گروهی از محققان ETH Zurich با موفقیت یک بنچمارک ارزیابی هوش مصنوعی برای تعیین عملکرد به اصطلاح “تراشه‌های شبکه عصبی برتر” را ایجاد کرده‌اندو شما باور نخواهید کرد که کدام گوشی در بالای این لیست قرار دارد.

Huawei P20 Pro موفق به کسب مقام اول در هوش مصنوعی با نمره ۶۳۷۹ شده است. در حالی که OnePlus 6 و Xperia XZ2 سونی جایگاه دوم و سوم را با امتیاز هوش مصنوعی ۱۸۷۵ و ۱۶۶۴ به دست آورده‌اند،   +Galaxy S9 سامسونگ موقعیت چهارم را با نمره‌ی هوش مصنوعی ۱۴۹۴ دارد.

به طور شگفت انگیزی، گوشی‌های پیکسل که گوگل ادعا می‌کند که در فناوری هوش مصنوعی برتر هستند، تنها توانستند حداکثر نمره ۱۱۷۱ را کسب کنند. شما می‌توانید به رتبه بندی فعلی گوشی‌های هوشمند در وب سایت پروژه نگاهی بیاندازید.

برنامه جدید بنچمارک هوش مصنوعی، گوشی هوشمند را بر روی نه کارایی هوش مصنوعی رایانه از جمله طبقه بندی تصویر، تشخیص چهره، از بین بردن تاری تصویر، تصویر با وضوح بالا، بهبود عکس یا تقسیم بندی، ارزیابی می‌کند.

طبق گفته TechCrunch، محققان بر این باورند که بنچمارک هوش مصنوعی یک ابزار مفید برای سازندگان تراشه و به خصوص توسعه‌دهندگان خواهد بود که یک تصویر واضح از این که کدام دستگاه در واقع دارای درایور هوش مصنوعی بهتری است را نشان می‌دهد.

با توجه به نتایج این بنچمارک وضعیت فعلی  هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند کاملا جالب و غیر معمول است. محققان دریافتند که پردازنده‌ی  Kirin 970 هوآوی قادر است که از تراشه‌های کوالکام ، بر خلاف ادعاهای قابلیت‌های هوش مصنوعی  Snapdragon 845 و شتاب ۸ برابر، به مراتب بهتر عمل کند

از سوی دیگر، پردازنده‌ی اگزینوس سامسونگ توانست همان طور که در تبلیغات خود می‌گوید که رهبر انقلاب فناوری هوش مصنوعی است، از مدیاتک پیشی بگیرد.

محققان امیدوارند که بنچمارک جدید هوش مصنوعی به یک معیار پذیرفته شده جهانی تبدیل شود و به تصمیم گیری توسعه‌دهندگان، سازندگان تراشه و حتی علاقه مندان به فناوری کمک کند تا واقعیت‌ ادعاهای هوش مصنوعی تولید کنندگان بزرگ گوشی‌ها را آزمایش کنند.

اگر می‌خواهید بدانید که گوشی هوشمند شما در بنچمارک هوش مصنوعی در چه جایگاهی قرار دارد، می‌توانید این اپلیکیشن را به طور رایگان از پلی استور دانلود نمایید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید