هوآوی می‎گوید که مشکلی با افزایش تحریم‎های ایالات متحده ندارد - تکفارس 
هوآوی می‎گوید که مشکلی با افزایش تحریم‎های ایالات متحده ندارد - تکفارس 

هوآوی می‎گوید که مشکلی با افزایش تحریم‎های ایالات متحده ندارد

پوریا اسدی
۱۷ تیر ۱۳۹۷ - 12:00
هوآوی می‎گوید که مشکلی با افزایش تحریم‎های ایالات متحده ندارد - تکفارس 

تولیدکننده تجهیزات شبکه و گوشی‌های هوشمند چینی، ZTE با توجه به تحریم‌هایی که بر این شرکت اعمال شده نتوانسته از ایالات متحده چیزی خریداری کند. با توجه به اینکه یک سوم از سخت افزار، نرم افزار و اجزای مورد نیاز برای ساخت گوشی‌های این شرکت از ایالات متحده تهیه می‌شود، هیچ چیزی کمتر از بقای شرکت ZTE در معرض خطر نیست زیرا این شرکت موضوع جنگ بین کنگره و کاخ سفید است.

هواوی که مانند ZTE تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده در نظر گرفته شده است، انتظار نمی‌رود که از زنجیره تامین لوازم ایالات متحده خارج شود. کن هو، که یکی از سه رئیس اجرایی هواوی است، به روزنامه فرانسوی Le Journal du Dimanche گفت که او فکر نمی‌کند که ایالات متحده شرکت او را مانند ZTE مجازات کند. بر خلاف دومی‌ که کالا و خدمات را به ایران و کره شمالی فروخته و تحریم‌های ایالات متحده را نقض کرده است، هو می‌گوید که هواوی همه قوانین و مقرراتی “که توسط اروپا، سازمان ملل متحد و ایالات متحده معرفی شده” را اجرا کرده است. علی رغم این بیانیه، روزنامه وال استریت ژورنال در آوریل گزارش داد که این شرکت توسط وزارت دادگستری مورد تحقیق قرار گرفته است که ادعا می‌کند که تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نقض کرده است.

دلیل این حرف مدیر اجرایی هواوی این است که هدف این شرکت دسترسی به بهترین تکنولوژی است بنابراین هوآوی ” خرید این تراشه‌های آمریکایی را در سال جاری ادامه خواهد داد.” گزارش شده است که این شرکت کار بر روی سیستم عامل خود را آغاز کرده است تا در صورتی که دسترسی به نسخه مجانی اندروید گوگل را از دست داد جایگزینی برای آن داشته باشد. این شرکت در حالی که دارای خط تولید چیپست‌های Kirin است که آن را در گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کند، از تراشه‌های طراحی شده آمریکایی برای رم، مودم LTE و برای کنترل کننده شارژر باتری  هم استفاده می‌کند.

هواوی سومین تولید کننده بزرگ گوشی‌های هوشمند دنیا است که همچنین تجهیزات شبکه را تولید می‌کند. ریچارد یو، رییس دستگاه‌های هواوی اعلام کرده است که این شرکت تا سال ۲۰۲۱ سامسونگ و اپل را پشت سر می‌گذارد و به بزرگترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل خواهد شد. اما این هدف در اوایل سال جاری میلادی به عقب افتاده است، زمانی که برنامه‌های Verizon و AT & T برای حمایت از Huawei Mate 10 در آخرین ثانیه تعلیق شد. گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که دولت ایالات متحده با هر دو اپراتور صحبت نموده و از آنها خواسته تا دستگاه را نفروشند. فروشگاه‌های واقع در پایگاه‌های نظامی ‌ایالات متحده هم دیگر مجاز به فروش گوشی‌های ZTE یا هواوی نیستند.

دولت ایالات متحده نگران ارتباط هواوی و ZTE با دولت چین است و مشکوک به این است که هر دو شرکت اطلاعاتی را از مصرف کنندگان و شرکت‌های آمریکایی سرقت می‌کنند. هواوی این عمل را انکار کرده است و آن را “گمانه زنی بی اساس” نامیده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید