مراحل دریافت و راه اندازی سریع ترین اینترنت در ایران - تکفارس 
مراحل دریافت و راه اندازی سریع ترین اینترنت در ایران - تکفارس 
مراحل دریافت و راه اندازی سریع ترین اینترنت در ایران - تکفارس 

مراحل دریافت و راه اندازی سریع ترین اینترنت در ایران

تکفارس
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - 01:02
مراحل دریافت و راه اندازی سریع ترین اینترنت در ایران - تکفارس 

آیا برای انجام کارهای روزمره خود به اینترنت پرسرعتی نیاز دارید، اما نمی‌دانید چطور باید آن را راه‌اندازی کنید؟ آیا تا کنون از خود پرسیده‌اید که پرسرعت‌ترین اینترنت ایران کدام است و ماهانه چه قدر هزینه دارد؟ این روزها با پیشرفت علم و تکنولوژی، نیاز انسان‌ها به اینترنت افزایش پیدا کرده و به دنبال اینترنتی پرسرعت برای رسیدن به خواسته‌هایشان هستند. بنابراین این مطلب را پیرامون مراحل دریافت و راه اندازی سریع ترین اینترنت در ایران از دست ندهید.

سریع ترین اینترنت در ایران کدام است؟

در زمینه مراحل دریافت و راه اندازی سریع ترین اینترنت در ایران، نخست باید ببینیم پرسرعت‌ترین اینترنت ایران کدام است. خوشبختانه به دلیل اهمیت اینترنت و فضای مجازی در کشور، شرکت‌های زیادی از اینترنت خود رونمایی کرده که هر کدام سرعت و ویژگی‌های خاص خود را دارند. کارشناسان با مقایسه‌‎ای متوجه شدند اینترنت فیبر نوری که آن را با نام اختصاری FTTH هم می‌شناسیم، سریع‌ترین اینترنت موجود در ایران است.

از پالس‌های نور موجود در این اینترنت برای انتقال داده‌ها استفاده می‌شود که خود دارای رشته‌ای پلاستیکی یا شیشه‌ای هستند. البته فیبر نوری به نصب خطوط خود نیاز دارد. از مزایای بی‌نظیر اینترنت فیبر نوری باید سرعت بالا و ثابت ماندنش را نام برد. این در حالی است که عدم دسترسی آن برای هر نقطه‌ای از ایران، ایرادی است که فعلا کاربران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

پس در ابتدا باید ببینید آیا بستر مخابراتی منطقه شما از فیبر نوری پشتیبانی می‌کند، تا پس از آن به سراغ مراحل دریافت و راه اندازی سریع ترین اینترنت در ایران بروید. البته حتی اگر هم این اینترنت در دسترس باشد، راه‌اندازی آن کمی گران‌تر از انواع دیگر اینترنت خواهد بود؛ بنابراین از آن بیشتر برای کسب و کارها استفاده شده و کمتر به عنوان اینترنت خانگی به کار گرفته می‌شود.

مراحل دریافت و راه اندازی سریع ترین اینترنت در ایران - تکفارس 

مراحل دریافت اینترنت فیبر نوری

بعد از این که از پشتیبانی اینترنت فیبر نوری از سمت منطقه خود مطمئن شدید، چند راه پیش رویتان قرار دارد که در این بخش به آن‌ها اشاره می‌شود.

مراجعه حضوری و ثبت درخواست

راه اول که یکی از متداول‌ترین راه‌های برای دریافت اینترنت فیبر نوری است، مراجعه حضوری به حساب می‌آید. برای این منظور به یکی از نزدیک‌ترین دفاتر امور مشترکین در منطقه خود مراجعه کرده و درخواستتان را به ثبت برسانید.

ثبت درخواست تلفنی

در راه دوم می‌توانید درخواست خود را به صورت تلفنی ثبت کنید. برای این کار باید شماره ۲۰۲۰ را گرفته و طبق دستور اپراتور پیش بروید. برای این مراحل در حین تماس لازم است ابتدا عدد ۱ را وارد کرده و درخواست را به همراه شماره موبایل خود بگویید. بعد از آن شرکت مخابرات درخواستتان را بررسی کرده و با شما تماس خواهد گرفت. در صورت وجود امکانات فنی، تحت پوشش اینترنت فیبر نوری قرار می‌گیرید.

ثبت درخواست آنلاین

در نهایت راه ثبت درخواست آنلاین را هم به شما پیشنهاد می‌دهیم. از وب‌سایتی که ارائه دهنده اینترنت بوده و به آن اعتماد دارید، استفاده کرده و برای ثبت درخواست فیبر نوری اقدام کنید. مخابرات، شاتل، صبانت، پیشگامان و آسیاتک ارائه دهنده این نوع از اینترنت هستند. برای پیگیری این که آیا شرکت اینترنت شما چنین اینترنتی را در دسترس قرار می‌دهد یا خیر، حتما به وب‌سایت سرویس‌دهنده خود سر بزنید.

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی اینترنت فیبر نوری

با این که شرکت سرویس‌دهنده اینترنت تمام تجهیزات را در زمان نصب با خود به همراه آورده و هزینه آن را بعدا از شما دریافت می‌کند، اما بد نیست اطلاعاتی در مورد انواع تجهیزات داشته باشید.

متخصصان این حوزه در مراحل دریافت و راه اندازی سریع ترین اینترنت در ایران، تجهیزاتی مانند کابل فیبر نوری و انواع آن یعنی فیبر یک حالته یا چند حالته، پچ پنل فیبر نوری، پیگتل فیبر نوری، دستگاه جوش فیوژن، آداپتور فیبر نوری، پچ کورد فیبر نوری، ماژول فیبر نوری، سوئیچ فیبر نوری و مبدل را با خود به همراه دارند که در ادامه به مهم‌ترینشان اشاره می‌شود:

کابل فیبر نوری

از این نوع کابل‌ها برای انتقال یا دریافت اطلاعات با سرعت بسیار بالا استفاده می‌‌شود که دارای مقادیری از فیبر نوری به هم پیوسته است. این فیبرها با روکش‌هایی که اغلب از جنس پلاستیک است، به هم وصل می‌‎شوند. قیمت کابل‌‎ها به عواملی نظیر تعداد کر و پوشش‌هایشان برمی‌گردد.

فیبرهای یک حالته از هسته‌ای بسیار کوچک تشکیل شده و فناوری لیزر در پرتوی نور آن به کار می‌رود. فیبر چند حالته اما هسته‌ای بزرگ‌تر دارد برای ارسال پالس‌های نور آن به سراغ فرستنده‌های LED می‌روند. این نوع از کابل به خاطر کم هزینه‌تر بودن، محبوبیت بیشتری هم دارد.

مودم فیبر نوری

یکی دیگر از ملزومات مهم در راه اندازی و دریافت اینترنت فیبر نوری، خرید مودم مناسب برای اینترنت فیبر نوری نوری است که ویژگی‌های خاص و متفاوت از سایر مودم‌های موجود مانند مودم ADSL و یا سیم کارتی دارد.

پچ پنل فیبر نوری

برای نظرات و انجام کار با انواع سیم و کابل از پچ پنل استفاده می‌شود. آن‌ها را روی رک شبکه نصب کرده و برخی دیگر را هم به صورت دیواری طراحی می‌کنند.

پیگتل فیبر نوری

از قطعات کوچک اما لازم برای اینترنت فیبر نوری است که ارتباط و اتصال فیبر به سوییچ مد نظر را به عهده دارد.

مراحل دریافت و راه اندازی سریع ترین اینترنت در ایران - تکفارس 

هزینه اینترنت فیبر نوری چه قدر است؟

اطلاعات متنوعی در مورد هزینه نصب فیبر نوری در اینترنت و قیمت مودم فیبر نوری به چشم می‌خورد و به هر شکل از مراحل دریافت و راه اندازی سریع ترین اینترنت در ایران است. به خاطر متفاوت بودن تعرفه اینترنت فیبر نوری با توجه به ساز و کارها و برنامه‌های هر یک از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت، بد نیست تماسی با آن‌ها داشته و این سوال را مطرح کنید.

هزینه اولیه فیبرکشی به نقل از مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان است و این به مقدار فیبر لازم بستگی دارد. ضمنا کاربران در آن زمان موظف به تهیه مودم هستند که قیمتی حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد. برخی مودم‌ها از این قیمت‌ها بیشتر یا کمتر هستند، اما عرف آن در بازار به همین شکل است.

فراموش نکنید این هزینه‌ها تنها مربوط به راه‌اندازی و نصب اولیه اینترنت فیبر نوری بوده و نیز تجهیزات آن بوده و کاربران برای تهیه بسته‌های اینترنتی و حجم اینترنت مورد نظرشان باید بسته‌های ترافیکی را در هر دوره خریداری کنند. تعرفه این بسته‌ها هر ساله به خاطر افزایش تورم بیشتر شده و برای مشاهده آن‌ها می‌توانید به سایت آن شرکت مراجعه کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید