کارت‌های گرافیک Arc Battlemage اینتل سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شوند - تکفارس 
کارت‌های گرافیک Arc Battlemage اینتل سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شوند - تکفارس 
کارت‌های گرافیک Arc Battlemage اینتل سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شوند - تکفارس 

کارت‌های گرافیک Arc Battlemage اینتل سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شوند

افشین نوری
۲۲ دی ۱۴۰۲ - 19:41
اینتل Arc a380

در حالیکه انتظار می رفت کارت‌های گرافیک Arc Alchemist اینتل عملکرد خوبی داشته باشند اما آن‌ها نتوانستند جزو بهترین پردازنده‌های گرافیکی قرار بگیرند.

به همین خاطر، اینتل قصد دارد کارت‌های گرافیک Arc Battlemage را اواخر سال ۲۰۲۴ عرضه کند. اینتل قصد دارد در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری درباره این کارت‌ها منتشر کند.

اینتل گفته است که نسل بعدی کارت‌های گرافیکی Arc قبل از نمایشگاه CES 2025 معرفی خواهند شد و این شرکت در حال تست اولین مدل‌های این سری است.

گفته می‌شود حدود ۳۰ درصد از تیم مهندسان Arc روی نرم‌افزار آن کار می‌کنند و سایر مهندسان نیز تمرکز خود را روی کارت‌های نسل Celestial که جانشین Battlemage خواهند شد گذاشته‌اند.

اینتل سال گذشته از کارت گرافیک پرچمدار آرک A770 رونمایی کرد. این کارت از نسخه‌ی کامل تراشه‌ی گرافیکی ACM-G10 با ۳۲ هسته‌ی Xe بهره برده و در دو نسخه‌‌ی ۸ و ۱۶ گیگابایتی عرضه گردید.

پت گلسینگر (Pat Galsinger)، مدیر عامل اینتل، ادعا کرده بود که عملکرد کارت گرافیک آرک A770 در ارائه‌ی فناوری رهگیری پرتو ۶۵ درصد بهتر از کارت‌های هم‌رده‌‌ی شرکت‌های دیگر است (احتمالا کارت انویدیا RTX 3060). 

به‌صورن جزئی‌تر، کارت گرافیک آرک A770 از ۳۲ هسته‌ی Xe و ۱۶/۸ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 با سرعت ۱۷.۵ گیگابیت بر ثانیه روی باس ۲۵۶ بیتی بهره برده و توان مصرفی آن ۲۲۵ وات است. قیمت نسخه‌ی ۸ گیگابایتی این کارت ۳۲۹ دلار و نسخه‌ی ۱۶ گیگابایتی آن نیز ۳۴۹ دلار قیمت‌گذاری شده بود. اینتل گرافیک آرک A770 را به عنوان رقیب انویدیا RTX 3060 Ti به بازار عرضه کرد.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم اینتل برای سال جدید میلادی چه برنامه‌هایی در سر دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید