۲۵ ترفند گوشی شیائومی که باید بدانید - تکفارس 
۲۵ ترفند گوشی شیائومی که باید بدانید - تکفارس 
۲۵ ترفند گوشی شیائومی که باید بدانید - تکفارس 

۲۵ ترفند گوشی شیائومی که باید بدانید

افشین نوری
۳ بهمن ۱۴۰۲ - 13:30
25 ترفند گوشی شیائومی

ما در این مقاله قصد داریم ۲۵ ترفند گوشی شیائومی را به شما یاد دهیم. اگر شما هم جزو کسانی هستید که یکی از گوشی‌های شیائومی را دارید، مطالعه این مقاله می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.


۱. فلاش زدن هنگام دریافت تماس ورودی

احتمالا برای شما هم پیش آمده که هنگام بی‌صدا کردن گوشی‌ خود، بسیاری از تماس‌های ورودی را از دست داده‌اید. Flash When Ring یکی از قابلیت‌های گوشی شیائومی است که با استفاده از آن می‌توانید از فلاش دوربین بخواهید هنگام دریافت تماس‌های ورودی روشن و خاموش شود. به این ترتیب شما متوجه خواهید شد که یک تماس ورودی دارید. برای فعال کردن این قابلیت به مسیر زیر بروید:

Settings/Apps/System App Settings/Call Settings/Incoming Call Settings/ Flash When Ringing

۲. بی‌صدا کردن تماس‌های ورودی با چرخاندن گوشی

یکی دیگر از قابلیت‌های گوشی شیائومی قابلیت Flip To Silence Ringer است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا با چرخاندن گوشی خود تماس‌های ورودی را بی‌صدا کنید، به این ترتیب دیگر نیازی به لمس گوشی یا فشردن دکمه‌ای نخواهد بود. برای فعال کردن این قابلیت به مسیر زیر بروید:

Settings/Apps/System App Settings/Call Settings/Incoming Call Settings/Flip To Silence Ringer

۳. استفاده از گوشی با یک دست

با بزرگتر شدن نمایشگر گوشی‌ها، امکان کار کردن با آن‌ها با یک‌ دست کمی مشکل شده است. با این‌حال، گوشی‌های شیائومی دارای قابلیتی به نام One-Handed Mode هستند که با فعال کردن آن می‌توانید اندازه نمایشگری را که در اختیار دارید به ۴.۵ اینچ، ۴.۰ اینچ یا حتی ۳.۵ اینچ تغییر دهید تا بتوانید گوشی خود را با یک دست کنترل کنید. برای فعال کردن این قابلیت، مسیر زیر را طی کنید:

Settings/Additional Settings/One-Handed Mode

۴. استفاده از قابلیت Quick Ball

یکی دیگر از قابیت‌های گوشی شیائومی، دستیار لمسی Quick Ball است که با فعال کردن این قابلیت می‌تواند به گزینه‌هایی مانندWiFi، Mobile Data، Bluetooth ،Silent ،Lock Orientation ،Lock Flashlight، ScreenShot، Clear Cache، Back، Home، One-Handed Mode دسترسی سریع داشته باشید. برای فعال کردن این قابلیت، به مسیر زیر مراجعه کنید:

Settings/Additional Settings/Quick Ball

۵. استفاده از قابلیت Pocket Mode

احتمالا برای شما هم پیش آمده که وقتی گوشی‌تان در جیب قرار دارد به طور تصادفی و ناخواسته با دیگران تماس گرفته یا تماسی را رد کرده‌اید. حتی ممکن است لمس‌های ناخواسته‌ای داشته باشید که مشکلاتی را برای گوشی‌تان ایجاد کند. برای رفع این مشکل می توانید از قابلیت Pocket Mode استفاده کنید. برای فعال کردن این قابلیت مسیر زیر را طی کنید:

Settings/Lock Screen/Pocket Mode

۶. دسترسی سریع به دوربین

برای عکس و فیلم گرفتن از لحظاتی که خیلی سریع اتفاق می‌افتند لازم است که دسترسی سریع به دوربین گوشی داشته باشید. یکی دیگر از ترفندهای گوشی شیائومی به شما امکان دسترسی سریع به دوربین را می‌دهد که با رفتن به مسیر زیر می‌توانید آن را فعال کنید. بنابراین شما دیگر نیازی به باز کردن قفل گوشی یا باز کردن اپلیکیشن دوربین نخواهید داشت. بعد از فعال کردن آن کافی است دکمه کم کردن صدا را دو بار فشار دهید تا مستقیماً به برنامه دوربین بروید.

Settings/Lock Screen/Launch Camera

۷. روشن‌ کردن صفحه گوشی بدون فشار دکمه پاور

کلیدهای پاور و تنظیم صدا جزو دکمه‌هایی هستند که استفاده‌های طولانی از آن‌ها می‌تواند عملکردشان را دچار اختلال بکند. خوشبختانه گوشی‌های جدید شیائومی قابلیتی دارند که به شما اجازه می‌دهد تا بدون آن‌که دکمه پاور را فشار دهید، صفحه‌ نمایش گوشی را روشن کنید. برای فعال کردن این قابلیت به مسیر زیر بروید. بعد از فعال کردن این قابلیت فقط کافی است گوشی خود را در دست بگیرد و با آن زاویه‌ای بیش از ۳۰ درجه بسازید تا نمایشگر گوشی شما به‌صورت خودکار روشن شود.

Settings/Lock Screen/Rise To Wake

۸. روشن کردن صفحه گوشی با دو بار ضربه

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که به شما اجازه می‌دهد تا بدون فشار دادن دکمه پاور، صفحه گوشی را روشن کنید و قابلیت Double Tap To Wake Or Turn Off Screen است. برای فعال کردن این قابلیت در برخی گوشی‌های شیائومی مسیر زیر را طی کنید. شما حتی می‌توانید با تکرار مجددا این کار و بدون نیاز به فشار دادن دکمه پاور صفحه نمایش گوشی خود را خاموش کنید.

Settings/Lock Screen/ Double Tap To Wake Or Turn Off Screen

۹. فرمان لمسی قفل گوشی

این قابلیت به شما امکان می دهد تا بدون فشار دادن دکمه پاور صفحه‌نمایش گوشی خود را قفل کنید. برای فعال کردن این قابلیت ابتدا در صفحه هوم گوشی با یک انگشت خود لمس طولانی داشته باشید و یا فرمان لمسی Zoom out را در صفحه هوم انجام دهید تا تنظیمات مربوطه را مشاهده کنید. سپس گزینه Widget را انتخاب کرده و در منوی Quick Function گزینه Lock را انتخاب کنید و آن را در صفحه اصلی گوشی خود قرار دهید. با لمس این گزینه، صفحه‌نمایش گوشی شما بدون نیاز به فشار دادن دکمه پاور قفل خواهد شد. 

۱۰. پیدا کردن گوشی گمشده

یکی دیگر از قابلیت‌های خوب گوشی شیائومی Mi Phone Finder است که به شما اجازه می‌دهد تا در صورت گم شدن گوشی خود بتوانید آن را پیدا کنید. برای فعال کردن این قابلیت به مسیر زیر بروید:

Settings/Mi Account/Xiaomi Cloud

سپس گزینه Find Phone را فعال کنید. اگر گوشی خود را سایلنت کرده‌اید و نتوانستید آن را پیدا کنید بهتر است به وب‌سایت Mi Cloud بروید و وارد حساب کاربری خود شوید. سپس با مراجعه به بخش Find Phone موقعیت جغرافیایی گوشی خود را از طریق نقشه پیدا کنید.

۱۱. کنترل تلویزیون و سایر دستگاه‌ها با Mi Remote

یکی دیگر از قابلیت‌های گوشی‌های شیائومی که از فناوری مادون‌قرمز استفاده می‌کنند، مدیریت دستگاه‌هایی است که کنترل از راه دور دارند. برای انجام این کار لازم است که اپلیکیشن Mi Remote را باز کنید و اطلاعات دستگاه موردنظر خود را در آن تنظیم کنید تا بتوانید به‌راحتی آن را از طریق گوشی خود کنترل نمائید.

۱۲. قابلیت تقسیم صفحه گوشی یا Split Screen

این قابلیت به شما کمک می‌کند تا همزمان دو کار را روی گوشی خود انجام دهید. برای مثال، همزمان هم فیلم ببینید و هم با یک نفر چت کنید. قابلیت Split Screen Mode در گوشی شیائومی به شما چنین امکانی را می‌دهد. برای فعا کردن آن کافی است تا یک لمس از دکمه Home به سمت بالا داشته باشید تا گزینه Split Screen به شما نمایش داده شود. سپس برنامه‌های موردنظر خود را در قسمت مربوطه تعیین کنید.

۱۳. مرتب کردن آیکون‌های صفحه هوم

برای مرتب کردن آیکون‌های صفحه هوم، شیائومی قابلیت جذابی برای گوشی‌های خود ارائه کرده است که با تکان دادن گوشی، آیکون‌ها را در یک ردیف مرتب می‌کند.  برای استفاده از این قابلیت ابتدا باید روی صفحه اصلی هوم خود لمس طولانی داشته باشید تا گزینه مربوطه ظاهر شود. سپس گوشی خود را تکان دهید تا آیکون‌ها در یک ردیف مرتب شوند.

۱۴. اسکرین‌شات‌ گرفتن طولانی به جای چندین اسکرین‌شات

گاهی برای اینکه بخواهید از یک متن بلند یا کل صفحه یک وب‌سایت اسکرین‌شات بگیرید، مجبور هستید چندین اسکرین شات به صورت جداگانه بگیرید. اما گوشی‌های شیائومی قابلیتی دارند که امکان گرفتن یک اسکرین‌شات‌ طولانی، به جای چندین اسکرین‌شات را فراهم می‌‌کند.

برای استفاده از این قابلیت، ابتدا «فشردن همزمان دکمه کم کردن صدا و دکمه پاور» یا «کشیدن ۳ انگشت به صورت همزمان از بالا به پایین» را اجرا کنید تا یک اسکرین شات معمولی بگیرید. سپس در گوشه بالای صفحه، در منوی عکس، گزینه Scroll را لمس کنید تا بتوانید هر جا که می‌خواهید اسکرول کنید و اسکرین‌شات طولانی‌‌تری ثبت کنید.

۱۵. داشتن دو نسخه از یک اپلیکیشن روی گوشی

یکی دیگر از قابلیت‌های خوب گوشی‌های شما این است که به شما امکان می دهد تا روی دستگاه خود دو اپیکیشن به صورت همزمان داشته باشد. قابلیت Dual App یکی از قابلیت‌هایی است که با فعال کردن آن می‌توانید دو نسخه از یک اپلیکیشن را روی گوشی خود داشته باشید. برای فعال کردن Dual App مسیر زیر را طی کنید:

Settings/Apps/Dual Apps

شما با لیستی از اپ‌ها مواجه خواهید شد که Dual App از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، هر برنامه‌ای را که می‌خواهید، اضافه کنید تا یک نسخه دیگر از آن روی گوشی شما ظاهر شود.

۱۶. غیرفعال‌ کردن تبلیغات در گوشی شیائومی

مشاهده تبلیغات هنگام کار با گوشی ممکن است برای بسیاری از کاربران آزاردهنده باشد. به همین‌خاطر، شیائومی قابلیتی ارائه کرده تا کاربران بتوانند از نمایش تبلیغات جلوگیری کنند.برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

Settings/Passwords & Security/Authorization & Revocation

سپس گزینه msa را غیرفعال کرده و ۱۰ ثانیه صبر کنید. در ادامه گزینه Revoke را بزنید و به مسیر زیر بروید:

Settings/Passwords & Security/Privacy/Experience User Program

سپس Experience User Program را غیرفعال کنید.

۱۷. ساختن پروفایل (فضای) شخصی

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب گوشی‌های شیائومی قابلیت Second Space است که با استفاده از آن می‌توانید یک پروفایل خصوصی روی گوشی خود ایجاد کنید و رمز عبور جداگانه‌ای برای آن تعریف نمائید. برای فعال کردن این ویژگی به مسیر زیر بروید:

Settings/Special Features/ Second Space

این قابلیت، محیط جدیدی برای شما ایجاد می‌کند که با رمز گذاشتن روی آن می‌توانید آن را از دسترس دیگران حفظ کرده و از اطلاعات خود محافظت کنید.

۱۸. قفل کردن اپلیکیشن‌ها

قابلیت بعدی App Lock نام دارد که با فعال کردن آن می‌توانید هر اپلیکیشنی را که می‌خواهید قفل کنید تا دیگران نتوانند به آن دسترسی پیدا کنند. برای فعال کردن این ویژگی به مسیر زیر بروید:

Settings/Apps/App Lock

روی گزینه App Lock ضربه بزنید تا فعال شود. سپس از شما خواسته می‌شود تا رمز خود را با یکی از روش‌های الگو ،پین و پسورد مشخص کنید. بعد از انجام این کار، اپ موردنظر خود را انتخاب و آن قفل کنید. هشما حتی می‌توانید از روش‌های دیگری مانند حسگر اثرانگشت و یا فیس آیدی برای باز کردن قفل استفاده کنید.

۱۹. مخفی کردن فایل‌ها

برای مخفی کردن فایل‌ها در گوشی‌های شیائومی، نیازی به استفاده از برنامه‌های دیگر نیست. برای انجام این کار کافی است تا اپلیکیشن File Manager را باز کرده و به قسمتی بروید که تمامی پوشه‌ها در دسترس شما قرار بگیرد. سپس پوشه موردنظر خود را انتخاب و گزینه More را بزنید. سپس گزینه Make Private را انتخاب کرده و با وارد کردن رمز، پوشه موردنظر را مخفی کنید.

۲۰. انتقال فایل بین گوشی و رایانه بدون نیاز به کابل

احتمالا برای شما هم پیش آمده که بخواهید فایلی را بین گوشی و کامپیوتر منتقل کنید اما دسترسی به کابل نداشته باشید. با استفاده از یک ترفند گوشی شیائومی می‌توانید بدون نیاز به کابل و حتی بدون نیاز به نصب برنامه‌های جانبی اطلاعات خود را بین گوشی و کامپیوتر منتثل کنید. برای این کار، ابتدا File Manager را باز کرده سپس در بخش تنظیمات گزینه FTP را انتخاب کنید. سپس آدرسی که گوشی در اختیارتان قرار می‌دهد در مرورگر خود وارد کرده تا به فایل‌های گوشی خود دسترسی پیدا کنید.

۲۱. انتقال فایل با استفاده از Mi Mover

قابلیت Mi Mover یکی دیگر از قابلیت‌هایی است که کاربران شیائومی می‌توانند با استفاده از آن به‌طور کاملا امن اطلاعات خود از جمله پیام‌ها، مخاطبین، آهنگ‌ها، ویدیوها، فایل‌ها، اپ‌های نصب‌شده و سایر اطلاعات را بین دو گوشی شیائومی خود منتقل کنند، بدون اینکه نیازی به نصب برنامه شخص‌ثالث دیگری باشد.

۲۲. تمیز کردن اسپیکر گوشی

کثیف بودن اسپیکر گوشی یکی از موضوعاتی است که می‌تواند روی عملکرد گوشی شما تاثیر بگذارد. شیائومی قابلیتی برای تمیزکردن اسپیکر گوشی ارائه کرده که برای فعالسازی آن کافی است مسیر زیر دنبال کنید تا اسپیکر به‌طور خودبه‌خودی تمیز شود:

Settings/Additional Settings/Clear Speaker

۲۳. فعال کردن حالت توسعه دهندگان

قابلیت Developer Mode در گوشی‌های شیائومی هرچند برای توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها ارائه شده است اما می‌تواند برای کاربران عادی هم مفید باشد. در واقع، این قابلیت تنظیماتی دارد که می‌تواند موجب افزایش عملکرد و کارایی گوشی شما شود. برای استفاده از این قابلیت به مسیر زیر بروید و با لمس و نگه‌ داشتن گزینه MIUI Version پیامی با عنوان «Congratulations Now You Are A Developer» ظاهر خواهد شد که قابلیت Developer Mode را برای شما فعال خواهد کرد.

Settings/About Phone/MIUI Version

۲۴. افزایش عملکرد گوشی هنگام اجرای بازی‌ها

اگر می‌خواهید عملکرد گوشی شیائومی خود را در هنگام انجام بازی افزایش دهید، یکی از ترفندها این است که به مسیر زیر بروید و با فعال کردن گزینه Force 4x MSAA به گوشی خود کمک کنید تا در هنگام اجرای بازی‌ها از همه قدرت سخت‌افزاری خود استفاده کند.

Settings/Additional Settings/Developer Options/Force 4x MSAA

۲۵. حذف انیمیشن‌ها برای افزایش سرعت گوشی

از آنجائیکه رابط کاربری MIUI دارای افکت‌ها و انیمیشن‌های است که هنگام کار کردن با آن اجرا می‌شوند، این انیمیشن‌ها م‌توانند تا حدودی باعث کندی سرعت گوشی شما شوند. برای غیرفعال کردن این انیمیشن‌ها لازم است مسیر زیر را طی کنید:

Settings/Additional Settings/Developer Options/Drawing

سپس گزینه‌های Transition animation scale، Window animation scale و Animator duration scale را که به‌طور پیش‌فرض روی ۱x تنظیم شده‌اند خاموش کنید، یا اینکه می‌تواند به جای خاموش کردن، تنظیم آن‌ها را روی ۰.۵X قرار دهید.

ما در این مقاله سعی کردیم ۲۵ ترفند گوشی شیائومی را به شما یاد دهیم تا با استفاده از آن‌ها بتواند بهتر و موثرتر از گوشی‌ شیائومی خود کار کنید. اگر شما هم ترفندی می‌دانید می‌توانید در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید