با این ۵ ترفند، پادشاه یوتیوب و رازهایش شوید - تکفارس 
با این ۵ ترفند، پادشاه یوتیوب و رازهایش شوید - تکفارس 

با این ۵ ترفند، پادشاه یوتیوب و رازهایش شوید

مهدی ملکی
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - 17:46
۵ ترفند جالب یوتیوب

سال‌های سال است که توسعه دهندگان با توسعه سایت‌ها و افزونه‌های مختلف سعی دارند بخشی از ناکارآمدی‌های یوتیوب را دور بزنند و تجربه بهتری را در اختیار کاربران قرار دهند. برخی دیگر در تلاش هستند تا یوتیوب را دوباره مانند روزهای طلاییش، جذاب و سرگرم کننده جلوه دهند.

چه از طرفداران گروه اول باشید یا چه از علاقه‌مندان به کارهای گروه دوم، ما در این مقاله ترکیبی از بهترین ترفندها برای بهبود تجربه کاربری یوتیوب را گردآوری کرده‌ایم. از استخراج توضیحات خودکار گرفته تا پشت سر گذاشتن قسمت‌های تبلیغاتی ویدیوها، شما می‌توانید بهترین روش‌ها برای لذت بردن حداکثری از یوتیوب را در ادامه مطالعه کنید.

YTCutter: دانلود بخش خاصی از ویدیو به شکل GIF، صوت یا فرمت‌های دیگر

۵ ترفند جالب یوتیوب

YTCutter ابزاری منفرد و مستقل با چندین هدف خاص و کاربردی است. شاید شما نمی‌خواهید یک ویدیو یوتیوب را کامل دانلود کنید و فقط بخشی از آن را نیاز دارید. با استفاده از YTCutter می‌توانید بازه زمانی مورد نظر را انتخاب کرده و فقط همان قسمت را دانلود کنید.

وب اپلیکیشن این ابزار بسیار خوب طراحی شده و همه کاربران با حداقل دانش پایه قادر به استفاده از آن هستند. تنها وارد آن شوید، URL یا همان لینک ویدیو را در بخش مشخص شده وارد کنید تا ویدیو شروع به پخش کنید. سپس از قسمت Start، دقیقه شروع ویدیو و از قسمت End، دقیقه پایان ویدیو را مشخص نمایید. افزون بر مشاهده محدوده زمانی مشخص شده به واحد زمان، قابلیت پیش نمایش هم پیش از دانلود در دسترس شما قرار می‌گیرد.

حال می‌توانید این قسمت را در فرمت MP4، GIF، یا حتی MP3 دانلود کنید. فرمت MP4 فایل را با همان رزولوشنی دانلود می‌کند که شروع به پخش ویدیو کردید، پس همیشه بالاترین رزولوشن را انتخاب کنید.

YTCutter بدون شک یکی از روان‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارهای شخص ثالث یوتیوب است که ما تاکنون دیده‌ایم. امیدواریم این ابزار در زمان شما هم صرفه‌جویی کند.

YouTube Caption: استخراج کامل زیرنویس ویدیوها

۵ ترفند جالب یوتیوب

بسیاری از ویدیوهای یوتیوب دارای زیرنویس یا Closed Captions هستند که یا توسط خود تولید کننده محتوا یا توسط موتور ترجمه گوگل به صورت خودکار به ویدیوها اضافه می‌شوند. YouTube Caption این زیرنویس‌ها را به صورت فایل‌های متنی استخراج می‌کند.

فقط کافی است وارد سایت این ابزار شده و لینک ویدیو را وارد کنید. سپس روی آیکون جست و جو کلیک کنید تا پس از چند ثانیه، زیرنویس ویدیو در صورتی که وجود داشته باشد، برای شما حاضر شود. شما می‌توانید قبل از دانلود ویدیو، پیش‌نمایش آن را هم مشاهده کنید.

این ابزار راهی هوشمندانه برای خارج کردن متن ویدیوهای طولانی مثل سخنرانی‌های TED یا مصاحبه‌هاست. اگر سعی دارید چیزی را از طریق ویدیوهای سخنرانی یوتیوب یاد بگیرید، این ابزار تمام متن را در اختیار شما قرار می‌دهد. از طرفی YouTube Caption به لطف این ویژگی کارآمد، بهترین راه برای یادداشت‌برداری است. در حالی که مشغول خواندن هستید، روی هر خط کلیک کنید تا مستقیماً به آن بخش از ویدیو ارجاع داده شوید.

دوباره تکرار می‌کنیم که این ابزار فقط روی ویدیوهایی کار می‌کند که به هر طریقی دارای زیرنویس باشند.

YouTube Rabbit Hole: از بین بردن حواس‌پرتی‌ها

۵ ترفند جالب یوتیوب

فرض کنید یکی از دوستانتان برای شما لینک یک ویدیو یوتیوب را ارسال می‌کند و شما روی آن کلیک می‌کنید و تا انتها تماشایش کنید. الگوریتم پیشنهادهای خودکار، ویدیوی بعدی را به شما نشان می‌دهند و در بخش سایدبار هم پیشنهادهای مشابهی وجود دارند. سپس متوجه می‌شوید که ناخودآگاه یک عصر را کامل صرف تماشای ویدیوهای یوتیوب کرده‌اید.

همان‌طور که می‌دانید، یوتیوب به گونه‌ای طراحی شده که زمان شما را ببلعد. این افزونه چنین سناریویی را پایان می‌دهد و از اتلاف وقت شما جلوگیری می‌کند. YouTube Rabbit Hole اجازه نمی‌دهد یوتیوب به شما پیشنهاد جدیدی را نشان دهد. افزون بر این، افزونه مذکور تمام نظرات را غیرفعال، سایدبار را مخفی می‌کند و حتی صفحه اصلی را از کار می‌اندازد. در نهایت فقط شما می‌مانید و آن ویدیو به‌خصوص و دیگر هیچ!

YouTube Rabbit Hole همچنین اطمینان پیدا می‌کند که شما حین بازدید از صفحه اصلی هرگز با محتوای متفرقه مواجه نشوید. این افزونه بخش ناوبری را هم تا جای ممکن ساده‌سازی می‌کند تا تنها قادر به تماشای چیزی باشید که خودتان آن را شروع کرده‌اید. تبلیغات بنری هم به همین ترتیب از طریق این افزونه محو می‌شوند.

پس به واسطه افزونه YouTube Rabbit Hole، فقط شما خواهید ماند و بخش جست و جو؛ دقیقاً همان‌طوری که چند خط بالاتر اشاره کردیم. همه چیز را فراموش کنید، از ویدیو لذت ببرید و در آخر زمانی که وقتش رسید، به سراغ زندگی خود بروید.

SponsorBlock: رد کردن بخش‌های تبلیغاتی نامحسوس ویدیو

۵ ترفند جالب یوتیوب

اگر می‌خواهید هنگام تماشای ویدیو بیهوده صبر نکنید، می‌توانید افزونه‌های مسدود کننده تبلیغات را نصب کنید. راه دیگر عضو شدن در بخش Premium یوتیوب است اما در نهایت هیچ کدام از این دو روش، واقعاً شما را در برابر شیوه تبلیغات یوتیوب و تولید کنندگان محتوا مصون باقی نگه نمی‌دارد.

حتماً پیش‌تر با تبلیغات داخل ویدیوها مواجه شده‌اید؛ تبلیغاتی که یوتیوبرها شخصاً برای برندها و داخل ویدیو انجام می‌دهند. SponsorBlock یک افزونه فوق‌العاده برای مسدود سازی بخش‌هایی است که حاوی این دست از تبلیغات هستند.

تنها کافی است یک بار از آن استفاده کنید تا متوجه شوید SponsorBlock چقدر خوب روی کانال‌های مطرح کار می‌کند. این افزونه راهی کارآمد برای فرار کردن از دست تبلیغات درون ویدیویی کانال‌های یوتیوب بزرگی مثل نتفلیکس و آمازون پرایم است.

وب‌سایت توسعه دهندگان افزونه آن را به صورت متن باز در دسترس قرار داده است. بنابراین همه می‌توانند ببینند که SponsorBlock براساس ترکیبی از الگوریتم خودکار و ویژگی مشخص کردن بخش تبلیغات توسط کاربران کار می‌کند. وقتی یک بخش به عنوان تبلیغات شناسایی و توسط افزونه رد می‌شود، باز هم شما می‌توانید با کلیک کردن روی گزینه Unskip آن را مشاهده، گزارش یا به عنوان موردی اشتباه شخصاً شناسایی کنید.

در صورتی که بخشی از تبلیغات ویدیو به درستی شناسایی نشده بود، روی آیکون SponsorBlock کلیک و با نشانه‌گذاری آن بخش، به این ابزار برای شناسایی صحیح تبلیغات کمک کنید؛ به همین سادگی!

YouTube Decade: بهترین ویدیوهای ۱۰ سال گذشته

۵ ترفند جالب یوتیوب

YouTube Decade روشی کارآمدتر برای کاوش در میان محتوای منتشر شده روی یوتیوب در مقایسه با صفحه اصلی این شبکه اجتماعی است. این وب‌سایت محبوب‌ترین یا به عبارتی، بهترین ویدیوهای آپلود شده طی ده سال گذشته تاکنون را به شما نمایش می‌دهد.

YouTube Decade به صورت روزانه با ویدیوهای جدید به‌روزرسانی می‌شود. دسته‌بندی‌های این وب‌سایت شامل موسیقی، کمدی، فیلم و انیمیشن، سرگرمی، اخبار و سیاست، ورزش، حیوانات خانگی و بخش بازی‌های ویدیویی است.

همین! ۸ دسته‌بندی و ۸ ویدیو اصلی در صفحه اول برای هر کدام. اگر در سال ۲۰۲۲ یعنی زمان نگارش این مقاله به وب‌سایت یاد شده سر بزنید، بهترین ویدیوها از سال ۲۰۱۲ تاکنون نمایش داده می‌شوند.

شما می‌توانید طی ساعت‌های مختلف شبانه‌روز به این وب‌سایت سر بزنید تا موارد جدیدی را ببینید. حتی ممکن است بعضی از ویدیوها به زبان شما نباشند ولی با توجه به محبوبیتی که کسب کرده‌اند، مسلماً تماشای آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود و اغلب نشانگر کیفیت یا جذابیت بالای آن‌هاست.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.