جذابترین ترفندهای اندروید بدون نیاز به روت - تکفارس 
جذابترین ترفندهای اندروید بدون نیاز به روت - تکفارس 
جذابترین ترفندهای اندروید بدون نیاز به روت - تکفارس 

جذابترین ترفندهای اندروید بدون نیاز به روت

مهدی ملکی
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - 20:10
جذابترین ترفندهای اندروید بدون نیاز به روت - تکفارس 

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که تنها در صورتی می‌توانند از تمام قدرت و امکانات دستگاه خود استفاده کنند که روند پرچالش و دشوار روت را در دستگاه اندرویدی خود انجام دهند.

اگرچه روت کردن دنیایی از فرصت‌های جدید را به روی کاربر باز می‌کند، اما بسیاری از ترفندهای جذاب اندرویدی نیز وجود دارند که به روت کردن هیچ احتیاجی ندارند. ما قصد داریم تا در این مقاله برخی از ترفندهای مورد علاقه خودمان که می‌توانید در دستگاه اندرویدی خود بدون نیاز به روت انجام دهید را با شما به اشتراک بگذاریم. در ادامه با تکفارس همراه باشید.

گوشی خود را از راه دور قفل کنید

هیچ چیز بدتر از گم کردن گوشی تلفن همراه نیست، به خصوص اگر بدانید که در چنین مواقعی ممکن است یک شخص به اطلاعات شما دسترسی پیدا کند. اما شما می‌توانید با ترفندی جیمز باند گونه جلوی این اتفاق را از راه دور بگیرید تا کسی نتواند به اطلاعات درون گوشی شما دست پیدا کند.

با استفاده از بخش مدیریت دستگاه اندرویدی، می‌توانید در هر زمان که دستگاه خود را گم کرده یا دسترسی به آن را از دست داده‌اید کنترل اطلاعات آن را دوباره به دست بگیرید. درواقع شما حتی می‌توانید فراتر رفته و تمام داده‌های موجود در گوشی خود را حذف کنید.

جذابترین ترفندهای اندروید بدون نیاز به روت - تکفارس 

دانلود برنامه Find My Device از گوگل پلی

بای‌پَس امنیتی دستگاه (تعریف منطقه امن)

ثبت یک مکان قابل اطمینان بدان معنی است که وقتی که شما از دستگاه خود در آن مکان استفاده می‌کنید، دیگر نیازی به وارد کردن کد امنیتی نخواهید داشت. اگرچه این یک ترفند عالی برای استفاده از گوشی در خانه است، اما لازم به ذکر است که انجام این کار در مکان‌های عمومی یک خطر بالقوه تلقی خواهد شد چراکه شما به دیگران اجازه خواهید داد تا بسیار راحت‌تر به گوشی شما دسترسی داشته باشند.

روش فعالسازی این قابلیت در دستگاه‌های مختلف متفاوت است، اما به طور معمول شامل رفتن به تنظیمات امنیتی گوشی و تنظیم یک روش قفل گشایی ایمن مانند یک پین کد (در صورت عدم تعریف یک پین کد از قبل) می‌باشد.

پس از انجام این کار، به Smart Lock رفته، شماره پین خود را وارد کنید و سپس روی گزینه مکان‌های مورد اعتماد ضربه بزنید. اکنون یک مکان قابل اعتماد اضافه کنید و پس از آن تا زمانی که در آن مکان حضور داشته باشید دیگر نیازی به وارد کردن پین کد برای باز کردن قفل گوشی نخواهید داشت.

جذابترین ترفندهای اندروید بدون نیاز به روت - تکفارس 

وظایف خودکار

گوشی‌های هوشمند می‌توانند هوشمندتر نیز باشند! درواقع شما می‌توانید بدون نیاز به روت کردن از دستگاه خود بخواهید تا اقداماتی، مانند خاموش کردن داده‌های تلفن همراه و اتصال به Wi-Fi در زمانی که شما وارد خانه خود ‌می‌شوید را انجام دهد.

برنامه‌های متعددی وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند چنین دستوراتی را ایجاد کنید. این برنامه‌ها شامل سه بخش: راه‌انداز، عمل و محدودیت‌ها می‌شوند. راه‌انداز یک رویداد است، که باعث می‌شود تا یک عمل در هنگام شناسایی، انجام شود.

به عنوان مثال، هنگام ورود به دفتر خود، گوشی وارد حالت بیصدا شود. همچنین محدودیت‌هایی نیز وجود دارد که زمان اجرای عمل را محدود می‌کنند. به عنوان مثال، اگر شما نزدیک به دفتر خود زندگی می‌کنید، می‌توانید دستور را پیکربندی کنید، به طوری که گوشی شما تنها در ساعات کاری در حالت بیصدا قرار بگیرد.

جذابترین ترفندهای اندروید بدون نیاز به روت - تکفارس 

برنامه‌های اتوماسیون بسیاری وجود دارد، که هرکدام قابلیت و گزینه‌های مختلفی را ارائه می‌دهند. ما برای مبتدی‌ها توصیه می‌کنیم که ابتدا به سراغ برنامه MacroDroid بروند. این برنامه دارای یک رابط کاربری مینیمال و آسان برای استفاده کاربران است که به صورت رایگان در دسترس قرار دارد. شما همچنین می‌توانید برنامه‌های IFTTT و Tasker را نیز بررسی کنید.

دانلود برنامه MacroDroid از گوگل پلی

از گزینه‌های توسعه دهندهگان استفاده کنید

پیشرفته ترین گزینه‌ها و تنظیماتی که می‌توانید بدون روت کردن دستگاه اندرویدی خود داشته باشید در منوی گزینه‌های توسعه دهندگان پنهان شده است. اگر شما این بخش را فعال کنید، می‌توانید سرعت انیمیشن‌های سیستم را کاهش دهید، برنامه‌های پس زمینه را محدود کنید و یا موقعیت مکانی غیر حقیقی ایجاد کنید. تمام این موارد به همراه بسیاری از موارد دیگر بدون نیاز به روت در این منو یافت خواهند شد.

برای فعال کردن این گزینه‌ها، به منوی تنظیمات> درباره تلفن یا تنظیمات> درباره> اطلاعات نرم افزار> بیشتر، مراجعه کنید. شماره ساخت را پیدا کرده و هفت بار روی آن ضربه بزنید. اکنون شما ‌می‌بایست مجوز توسعه دهنده را دریافت کرده باشید و وقتی منوی تنظیمات را دوباره باز کنید، باید گزینه‌های توسعه دهندگان را در بالای گزینه درباره یا درباره تلفن پیدا کنید.

ضبط تماس های صوتی

ضبط مکالمات بدون اجازه از شخص مورد مکالمه کار اخلاقی نیست اما اگر بخواهید به هر دلیلی مکالمات خود را ضبط کنید، می‌بایست از برنامه‌ای مناسب برای درست انجام دادن این کار استفاده کنید. بسیاری از برنامه‌های ضبط کننده تماس اندروید نیازمند روت هستند، اما چند مورد نیز وجود دارد که برای این کار به روت بودن دستگاه نیازی ندارند.

برنامه Automatic Call Recorder یک برنامه رایگان و آسان برای استفاده کاربران است که به شما اجازه ضبط تماس‌های تلفنی را خواهد داد. شرکت سازنده گوشی همراه شما ممکن است قابلیت ضبط تماس را بر روی دستگاه شما مسدود کرده باشد، اما Automatic Call Recorder دارای چندین گزینه برای دور زدن این محدودیت‌ها می‌باشد.

جذابترین ترفندهای اندروید بدون نیاز به روت - تکفارس 

دانلود برنامه Automatic Call Recorder از گوگل پلی

نصب لینوکس در دستگاه اندرویدی

نصب یک سیستم عامل دسکتاپ کامل مانند لینوکس دبیان در یک دستگاه اندرویدی به نظر کاری دشوار و نیازمند مهارت‌های بالا در این زمینه می‌باشد، اما در واقع این کار بسیار آسان است. یک برنامه دبیان به نام  Debian noroot در گوگل پلی وجود دارد که می‌توانید آن را به صورت رایگان دانلود کرده و سپس آن را از صفحه اصلی دستگاه اندرویدی خود مانند هر برنامه دیگری اجرا کنید.

جذابترین ترفندهای اندروید بدون نیاز به روت - تکفارس 

پس از اجرای این برنامه می‌توانید برنامه و بازی‌های دبیان را مانند هر نسخه دیگر از لینوکس دریافت و نصب کرده و از آن‌ها استفاده کنید.

دانلود برنامه Debian noroot از گوگل پلی

استفاده از فلش LED به عنوان حسگر ضربان قلب

هیچ عملیات روت کردنی برای شما قابلیت سنجش ضربان قلب را به ارمغان نمی‌آورد مگر اینکه دستگاه شما از قبل چنین قابلیتی را در خود داشته باشد، اما ما یک ترفند بزرگ برای شما داریم. تکنولوژی حسگر ضربان قلب در دستگاه‌های اندرویدی در واقع تنها یک نور است که تغییرات رنگ زیر پوست شما را می‌سنجد تا میزان عبور خون را کنترل کند.

با یک نرم افزار مناسب، فلاش LED شما نیز می‌تواند همین کار را انجام دهد. یکی از برنامه‌هایی که به نظر ما در این زمینه عملکرد بسیار مناسبی دارد Instant Heart Rate می‌باشد.

جذابترین ترفندهای اندروید بدون نیاز به روت - تکفارس 

دانلود برنامه Instant Heart Rate از گوگل پلی

تبدیل کلیدهای ناوبری به میانبرهای برنامه‌ها

با استفاده از برنامه‌های تخصصی شما می‌توانید کلیدهای میانبر مختلفی را به کلیدهای ناوبری خود اختصاص دهید، این کار به شما اجازه می‌دهد تا بلافاصله و در هر صفحه‌ای که هستید به برنامه‌های مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنید. به عنوان مثال، من مدیریت پرونده‌ها (که بسیار کاربردی است اما وجود آن در صفحه اصلی چندان جذاب نیست) را بر روی میانبر دوبار ضربه روی کلید هوم تنظیم کرده‌ام و همچنین می‌توانم دوربین را در هر صفحه‌ای با ضربه زدن روی کلید هوم و سپس کلید بازگشت، اجرا کنم.

با دانلود برنامه زیر شما نیز می‌توانی میانبرهایی را برای برنامه‌های مختلف در گوشی خود تنظیم کنید.

دانلود برنامه Button Mapper از گوگل پلی

ترفند نهایی: عملکرد و ظاهر گوشی خود را به کلی تغییر دهید

این مورد را نمی‌توا کاملا یک ترفند نامید، اما شما می‌توانید یک لانچر سفارشی نصب کرده تا تقریبا هر جنبه‌ای از دستگاهتان را که می‌خواهید بدون نیاز به روت کردن دگرگون کنید. شما همچنان به همان برنامه‌ها و ویژگی‌ها دسترسی خواهید داشت، اما راه دسترسی به آن‌ها ممکن است کاملا متفاوت باشد.

یک لانچر مناسب می‌تواند ویژگی‌های مختلفی از جلوه‌های سه بعدی فانتزی تا تم‌ها و آیکون‌های نوآورانه را برای شما به ارمغان بیاورد و حسی کاملا جدید نسبت به گوشی هوشمندتان را برای شما تداعی کند. در لینک زیر می‌توانید یکی از بهترین لانچرهای اندرویدی را دانلود و نصب نمایید.

دانلود Buzz Launcher از گوگل پلی

اگر شما نیز ترفند خاصی که بدون نیاز به روت بودن انجام می‌پذیرد را می‌شناسید، می‌توانید در قسمت نظرات آن را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید