ببینید: عینک هوش مصنوعی ری‌بن حالا می‌تواند به سوالات شما پاسخ دهد - تکفارس 
ببینید: عینک هوش مصنوعی ری‌بن حالا می‌تواند به سوالات شما پاسخ دهد - تکفارس 
ببینید: عینک هوش مصنوعی ری‌بن حالا می‌تواند به سوالات شما پاسخ دهد - تکفارس 

ببینید: عینک هوش مصنوعی ری‌بن حالا می‌تواند به سوالات شما پاسخ دهد

افشین نوری
۲۵ آذر ۱۴۰۲ - 14:00
عینک هوش مصنوعی ری‌بن

عینک هوشمند ری‌بن (Ray-Ban Meta) که با همکاری شرکت متا توسعه یافته است حالا به‌لطف هوش مصنوعی می‌تواند به سوالات شما پاسخ دهد و حتی زبان‌ها را ترجمه کند.

شرکت متا که در زمینه هوش مصنوعی بسیار فعال است، قابلیت‌های هیجان‌انگیزی برای عینک هوشمند ری‌بن ارائه کرده است که آن را کاربردی‌تر می‌کند. این شرکت یک دستیار هوش مصنوعی جدید چندوجهی معرفی کرده که می‌تواند به سوالات کاربران بر اساس چیزهایی از طریق دوربین و میکروفن عینک می‌بینند و می‌شنوند پاسخ دهد.

عینک هوش مصنوعی ری‌بن

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در اینستاگرام خود برخی از این قابلیت‌های آن را به نمایش گذاشت و از عینک خواست تا شلوارهایی که با پیراهن انتخابی او ست هستند را پیشنهاد دهد. دستیار هوش مصنوعی عینک ری‌بن نیز دو مورد را به او پیشنهاد داد و حتی رنگ و طرح آن‌ها را توصیف کرد.

این دستیار هوش مصنوعی حتی می‌تواند کارهایی مثل ترجمه و خلاصه‌سازی را انجام دهد. متا گفته است که عینک هوشمند ری‌بن حتی قادر است به کاربران در نوشتن کپشن‌های اینستاگرام کمک می‌کند و با تجزیه و تحلیل عکس‌های آن‌ها بهترین کپشن‌ها را پیشنهاد دهد.

گفتنی است در حال حاضر فقط تعداد منتخبی از افراد در ایالات‌متحده به قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی عینک ری‌بن دسترسی دارند. انتظار می‌رود دستیار هوش مصنوعی چندوجهی متا، در عینک‌های هوشمند تبدیل به ابزار مفیدی برای خرید، سرگرمی، یادگیری و انجام کارهای مختلف شود.

در بین تمامی عینک‌های هوشمند، عینک شرکت متا احتمالاً بیشترین شانس را برای موفقیت در بازار دارد. هرچند که ۳۰۰ دلار قیمت بالایی برای این عینک محسوب می‌شود اما عینک‌های معمولی ری‌بن نیز با همین قیمت به فروش می‌رسند. در واقع این محصول به‌لطف قابلیت فیلم‌برداری و اشتراک ویدیو در فضای مجازی می‌تواند به سرعت در بین کاربران به محبوبیت بالایی دست پیدا کند. 

لازم به ذکر است که اگر یک شرکت فناوری، حتی قدرتمندترین عینک هوشمند جهان را تولید کند، مادامی که طراحی این عینک جذاب نباشد بسیاری از کاربران برای خرید آن اقدام نخواهند کرد. از این رو عینک‌های هوشمند برای فراگیرشدن در جامعه باید طراحی شیک و جذابی داشته باشند. در واقع شاید به همین دلیل باشد که امروزه به سختی می‌توان مشاهده کرد که کسی از عینک هوشمند گوگل گلس و یا اکو فریمز استفاده کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید