کاربران گوگل درایو از گم شدن فایل‌ها و داده‌هایشان خبر دادند - تکفارس 
کاربران گوگل درایو از گم شدن فایل‌ها و داده‌هایشان خبر دادند - تکفارس 
کاربران گوگل درایو از گم شدن فایل‌ها و داده‌هایشان خبر دادند - تکفارس 

کاربران گوگل درایو از گم شدن فایل‌ها و داده‌هایشان خبر دادند

افشین نوری
۷ آذر ۱۴۰۲ - 15:00
گوگل درایو

به نظر می‌رسد گوگل درایو بسیاری از داده‌های کاربران خود را به‌طور تصادفی حذف کرده است. کاربران زیادی از گم شدن فایل‌های خود در این سرویس ذخیره‌سازی ابری شکایت کرده‌اند.

اولین گزارش درباره این مشکل مربوط به یک کاربر کره جنوبی می‌شود که چند روز پیش فاش کرد همه فایل‌های جدید و تغییراتی که اخیرا اعمال کرده بود از دست رفته‌اند.

در واکنش به این موضوع، یکی از کارمندان گوگل درایو اعلام کرد که تیم گوگل درایو در حال بررسی گزارش‌های کاربران درباره مشکل به وجود آمده هستند و سعی خواهند کرد به‌روزرسانی‌هایی را در این زمینه منتشر کنند.

این کارمند از کاربران خواسته است که از قطع کردن ارتباط حساب خود به برنامه درایو خودداری کنند. کاربران همچنین باید از حذف یا جابجایی پوشه داده‌های خود خودداری کنند.

توصیه می‌شود اگر از گوگل درایو استفاده می‌کنید حتما از فایل‌های خود پشتیبان‌گیری کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

اخیرا نیز کاربران گوگل درایو گزارش داده‌ بودند که محدودیت آپلود فایل در این سرویس بیشتر شده و حالا آن‌ها برای آپلود فایل‌های جدید باید فایل‌های قبلی خود را حذف کنند. این مشکل در هر دو نسخه‌ی رایگان و پولی گوگل درایو مشاهده شده بود.

ظاهرا به‌روزرسانی جدید گوگل درایو محدودیت تعداد فایل‌های موجود در این سرویس را به ۵ میلیون عدد کاهش داده بود و به همین دلیل بسیاری از کاربران امکان آپلود فایل‌های جدید را نداشتند. در حال حاضر گوگل درایو به کاربران عادی ۱۵ گیگابایت فضای ابری اختصاص می‌دهد و کاربران نسخه‌های پولی آن نیز به فضای بیشتری دسترسی دارند. با این وجود، گوگل هرگز محدودیت جدید این سرویس را رسماً اعلام نکرده بود و در صفحه‌ی پشتیبانی این شرکت نیز به چنین موضوعی اشاره نشده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید