بهترین راه‌های اشتراک‌گذاری فایل‌های حجیم در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 
بهترین راه‌های اشتراک‌گذاری فایل‌های حجیم در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 
بهترین راه‌های اشتراک‌گذاری فایل‌های حجیم در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

بهترین راه‌های اشتراک‌گذاری فایل‌های حجیم در سال ۲۰۲۰

بهترین راه‌های اشتراک‌گذاری فایل‌های حجیم در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

هیچ شکی نیست که همه ما دوست داریم ویدئوهای ضبط‌شده خانگی‌مان را با دوستان و خانواده‌ خود به اشتراک بگذاریم. بسته به حجم و تعداد این فایل‌ها، شما نیاز خواهید داشت که آن‌ها را از طریق یک پلتفرم برای شخص مورد نظر خود ارسال کنید. برای مثال، جیمیل یکی از راه‌هایی است که فقط اجازه فرستادن حداکثر ۲۵ مگابایت در هر بار را به شما می‌دهد.

اما اگر شما نیاز به ارسال فایل‌های حجیم دارید، راه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که ما در اینجا سعی کرده‌ایم دوازده تا از بهترین‌های آن‌ها را برای شما معرفی کنیم. اکثر آن‌ها رایگان هستند، اما می‌توانید با پرداخت مبلغ ناچیزی، به نسخه پیشرفته آن‌ها نیز دسترسی داشته باشید. پس در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با این روش‌ها آشنا کنیم.

استفاده از یک VPN

بهترین راه‌های اشتراک‌گذاری فایل‌های حجیم در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

شاید بپرسید که VPN چه ارتباطی با ‌‌اشتراک‌گذاری فایل‌های حجیم دارد؟ خب، باید بگوییم که برخی از تامین‌کنندگان سرویس‌های اینترنتی از مدیریت ترافیک پهن‌باند برای متعادل‌سازی پهنای باند آپلود شما استفاده می‌کنند.

استفاده از یک VPN مثل ExpressVPN به این معنی است که ISP شما نمی‌تواند نوع فایل‌هایی را که آپلود می‌کنید تشخیص دهد و بنابراین از نظر ترافیک، کنترلی بر روی اکانت شما نخواهد داشت.

شما می‌توانید از روش نظیر به نظیر یا P2P که از محبوب‌ترین و قابل‌اعتمادترین راه‌ها برای انتقال حجم بزرگی از داده‌ها است، برای به اشتراک‌گذاری فایل‌های حجیم در VPNها استفاده کنید. فقط به خاطر داشته باشید که سرعت شما متغیر خواهد بود و استفاده از VPN می‌تواند سرعت اتصال‌تان را پایین بیاورد.

استفاده از یک سرویس اختصاصی

بهترین راه‌های اشتراک‌گذاری فایل‌های حجیم در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

این روزها سرویس‌های انتقال فایل جدیدی در حال ظهور هستند که مبتنی بر مرورگر بوده و دارای تکنولوژی اختصاصی برای افزایش سرعت آپلود فایل‌های حجیم هستند. Masv، یکی از این سرویس‌هاست و برای انتقال فایل‌های با حجم بالا (۲۰ گیگابایت و بیشتر) از طریق فضای ابری ساخته شده است. این سرویس، مدل قیمت‌گذاری pay-as-you-go را با دریافت ۰.۲۵ دلار به ازای هر گیگابایت فایل اجرا می‌کند. بنابراین، هیچ هزینه اشتراک ماهانه، هیچ قرارداد و هیچ محدودیتی برای پهنای باند در آن وجود ندارد.

گرچه Masv در مقایسه با سرویس‌های سنتی انتقال فایل کمی گران‌تر است، اما سرعت بسیار بالاتری نسبت به دراپ‌باکس و گوگل درایو دارد.

استفاده از فشرده‌سازی فایل

بهترین راه‌های اشتراک‌گذاری فایل‌های حجیم در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای انتقال فایل‌های حجیم، استفاده از نرم‌افزارهای فشرده‌سازی مثل برنامه ۷-ZIP است. این روش، به‌ویژه برای زمانی که چندین فایل بزرگ دارید مناسب است. شما این فایل‌ها را در یک پوشه قرار می‌دهید و همه آن‌ها را یک کلیک ساده فشرده‌سازی می‌کنید. به عنوان یک قانون، به خاطر داشته باشید که فایل حجیم‌تر سریع‌تر از پوشه‌ای که شامل فایل‌هایی با حجم کم اما با همان اندازه است، منتقل خواهد شد.

۷-Zip برای ویندوز، مک، لینوکس قابل دسترس است و می‌تواند فایل‌ها را به فرمت معمولی ZIP یا فرمت نسبتا کارآمدتر ۷ZIP فشرده‌سازی کند. اکثر سیستم‌عامل‌ها می‌توانند فایل‌های ZIP را بدون نیاز به نرم‌افزار اضافی باز کنند. ۷-Zip همچنین اجازه گذاشتن پسورد برای محافظت از فایل‌ها را می‌دهد، بنابراین شما می‌توانید آن‌ها را با امنیت کامل به ‌اشتراک بگذارید. فقط به یاد داشته باشید که آپلود فایل‌های خیلی حجیم با این روش می‌تواند کمی زمان‌بر باشد.

انتقال محتوای یک هارد دیسک اکسترنال ۲۰ ترابایتی

بهترین راه‌های اشتراک‌گذاری فایل‌های حجیم در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

سریع‌ترین راه برای انتقال تعداد زیادی فایل حجیم، نه از طریق اینترنت، بلکه با استفاده از یک هارد دیسک و یک سرویس Courier است. همه تامین‌کنندگان بزرگ فضای ابری (مایکروسافت، گوگل و آمازون) توانایی انتقال حجم بزرگی از داده‌های درایوهای هارد دیسک را دارند.

سرویس مایکروسافت آژور (Azure)، حدود ۷۵ دلار برای اشتراک‌گذاری هر درایو پول می‌گیرد. این سرویس شبیه به دیسک درون‌ریزی/برون‌ریزی (Import/Export) سرویس‌های وب آمازون است، در حالیکه گوگل از سرویس‌های شخص ثالث برای این کار استفاده می‌کند.

هارد دیسک اکسترنال WD My Book Duo با قیمت ۷۸۰ دلار و ۲۰ ترابایت حافظه، بزرگترین و کارآمدترین دستگاه ذخیره‌سازی فایل به نسبت قیمتش است.

انتقال محتوای یک هارد دیسک اکسترنال ۲۰ ترابایتی بر روی خط اختصاصیِ ۱۰۰ مگابیت، بیش از ۵۰۰ ساعت (حدود ۲۰ روز) طول خواهد کشید. روی خطوط پهن‌باند انتظار می‌رود که این کار بیش از یک ماه (فقط برای آپلود) طول بکشد. حتما به خاطر داشته باشید که یک کپی از فایل‌های خود را نگه دارید و هارد دیسک خود را رمزگذاری کنید.

گوگل درایو

بهترین راه‌های اشتراک‌گذاری فایل‌های حجیم در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

گرچه شما با جیمیل تنها می‌توانید حداکثر تا ۲۵ مگابایت فایل بفرستید، اما اگر حجم فایل‌ها زیاد باشد، گوگل این انتخاب را در اختیار شما قرار می‌دهد که آن‌ها را در گوگل درایو قرار دهید و لینک ‌اشتراک‌گذاری آن را برای دیگران ارسال کنید. کاربران جیمیل می‌توانند فایل‌ها و فولدرهای تا ۱۰ گیگابایت را به اشتراک بگذارند.

از آنجاییکه این سرویس گوگل، ۱۵ گیگابایت حافظه رایگان را در اختیارتان قرار می‌دهد، شما می‌توانید به تناوب، فایل‌های حجیم را به‌طور رایگان (با فرض پاک کردن و تکرار پروسه ارسال) به اشتراک بگذارید.

گوگل همچنین به شما این اجازه می‌دهد تا انتخاب کنید لینک اشتراک‌گذاری، برای همه قابل دسترس باشد یا فقط برای کسانی که لینک را برایشان ایمیل می‌کنید. گوگل درایو، با دریافت ۱.۹۹ دلار در هر ماه، ۱۰۰ گیگابایت حافظه را در اختیار شما قرار می‌دهد.

FTP

بهترین راه‌های اشتراک‌گذاری فایل‌های حجیم در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

روش FTP (پروتکل انتقال فایل) گرچه در مقایسه با سرویس‌های ابری مانند درآپ‌باکس و گوگل درایو یک روش قدیمی است، اما همچنان یکی از قابل اعتمادترین راه‌های آپلود و دانلود فایل است.

همه سیستم‌عامل‌ها از FTP پشتیبانی می‌کنند و همچنین وب‌سایت‌ها و افزونه‌های زیادی، مانند FireFTP، وجود دارند که از دانلود و آپلود فایل از طریق مرورگر پشتیبانی می‌کنند. اربران ویندوز و مک می‌توانند از کلاینت رایگان FTP دسکتاپی Cyberduck استفاده کنند.

تنها مشکل این روش آن است که شما نیاز به دسترسی به یک ریموت سرور (مانند سرویس وب هاستینگ) دارید. بسیاری از شرکت‌ها مانند DriveHQ، مقداری حافظه رایگان (۵ گیگابایت) ارائه می‌کنند و قیمت‌ها می‌تواند بسیار ارزان‌تر از حافظه‌های ابری باشد.

مدیافایر

بهترین راه‌های اشتراک‌گذاری فایل‌های حجیم در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

مدیافایر یکی دیگر از راه‌های اشتراک‌گذاری فایل‌های حجیم است. شما با ایجاد یک اکانت رایگان در این سایت، به ۱۰ گیگابایت حافظه دسترسی خواهید داشت. شما همچنین می‌توانید حساب‌های کاربری توییتر و فیس‌بوک خود را به آن وصل کنید، اپلیکیشن موبایلی آن را نصب نمائید و با دعوت دوستان‌تان، تا ۴۰ گیگابایت حافظه جایزه بگیرید. شما می‌توانید فایل‌ها را مستقیما از رایانه یا وب در مدیافایر آپلود کنید و با ایجاد یک لینک برای آن، به دیگران اجازه دهید تا فایل‌های شما را از این سایت دانلود کنند.

اشتراک‌های ماهانه آن، از ۳.۷۵ دلار شروع شده که شامل ۱ ترابایت حافظه (با محدودیت ۲۰ گیگابایت برای هر فایل) و همچنین حذف همه تبلیغات مزاحم می‌شود. قابلیت پولی دیگر این وب‌سایت، لینک‌های یک‌بار مصرف است که به شما اطمینان خواهند داد که به‌محض دانلود فایل‌هایتان توسط دیگران، آن‌ها دیگر امکان دسترسی مجدد به لینک‌ها را نخواهند داشت.

Hightail

بهترین راه‌های اشتراک‌گذاری فایل‌های حجیم در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

Hightail (قبلا به اسم YouSendIt شناخته می‌شد) روشی است که بیشتر توسط کسب‌وکارها استفاده می‌شود. شما بعد از ثبت‌نام می‌توانید برای فایل‌ها و پروژه‌های مختلف خود فضاهای خاصی ایجاد کنید که بعدا بتوانید آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید. با قابلیت خوب PipPoints آن حتی می‌توان بر روی اسنادی که شما و دیگران بر روی آن کار می‌کنید یادداشت گذاشت.

نسخه رایگان آن تنها اجازه اشتراک‌گذاری تا ۱۰۰ مگابایت فایل را می‌دهد. نسخه پرو آن از ۱۲ دلار در هر ماه آغاز شده و شامل فضاهای کاری نامحدود و پشتیبانی از فایل‌های تا ۲۵ گیگابایت می‌شود. همچنین هیچ محدودیتی درباره تعداد افرادی که می‌توانند به فایل موردنظر دسترسی داشته باشند وجود ندارد.

WeTransfer

بهترین راه‌های اشتراک‌گذاری فایل‌های حجیم در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

WeTransfer یکی از ساده‌ترین سرویس‌های اشتراک‌گذاری فایل‌های حجیم است. این وب‌سایت با چند کلیک ساده، فایل‌ها را به‌طور خودکار ارسال می‌کند و این فایل‌ها به مدت هفت روز، برای دانلود کردن قابل دسترس خواهند بود. همه چیز این سایت، کاربرپسند است و پروسه آپلود، به صورت مرحله به مرحله برای شما نشان داده خواهد شد.

شما می‌توانید فایل‌های تا ۲ گیگابایت را به‌طور رایگان انتقال دهید، اما با پرداخت ۱۲ دلار در ماه یا ۱۲۰ دلار در سال می‌توانید از نسخه پلاس آن استفاده کنید که به شما ۱ ترابایت حافظه و اجازه ارسال تا ۲۰ گیگابایت را در هر بار خواهد داد. شما همچنین امکان تنظیم پسورد برای دانلود فایل‌ها و شخصی‌سازی پس‌زمینه و ایمیل‌ها را خواهید داشت.

Resilio Sync

بهترین راه‌های اشتراک‌گذاری فایل‌های حجیم در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

Resilio Sync (قبلا با نام BitTorrent Sync)، از پروتکل BitTorrent که مخصوصا برای اشتراک‌گذاری فایل‌های حجیم طراحی شده استفاده می‌کند تا فایل‌ها را به‌طور مستقیم بین دستگاه‌های شما به اشتراک بگذارد. این اتصال نظیر به نظیر می‌تواند برای دو یا بیش از دو دستگاه (مانند گوشی و رایانه شخصی) مورد استفاده قرار گیرد.

Resilio Sync همچنین از ایجاد لینک‌های امن پشتیبانی می‌کند و به مخاطبان شما اجازه می‌دهد تا فایل‌ها را از پوشه‌هایتان دانلود کنند. این طبیعتا بدین معنی است که دستگاه شما باید آنلاین باشد تا آن‌ها بتوانند امکان دسترسی به آن را داشته باشند. خود نرم‌افزار رایگان است و هیچ محدودیتی درباره حجم داده‌ای که می‌توانید انتقال دهید یا ذخیره کنید، وجود ندارد.

البته لازم به گفتن است که Resilio Sync فقط برای افراد، رایگان است . نسخه Sync Home که قابلیت‌های بیشتری دارد، به قیمت ۶۰ دلار و نسخه Sync for Family برای پنج نفر از اعضای خانواده، به قیمت ۱۰۰ دلار قابل دسترس هستند.

Send Anywhere

بهترین راه‌های اشتراک‌گذاری فایل‌های حجیم در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

Send Anywhere برای هر پلتفرمی که فکرش را بکنید قابل دسترس است و با آن می‌توانید فایل‌های تا ۱۰ گیگابایت را به طور رایگان ارسال کنید. این سرویس ‌اشتراک‌گذاری، به اشکال مختلفی قابل دسترس است، از جمله به صورت یک اپلیکیشن وب در آدرس https://send-anywhere.com، به صورت یک افزونه مرورگر برای کروم، به شکل یک اپلیکیشن موبایل برای اندروید و آی‌اواس و به صورت نرم‌افزار قابل‌دانلود برای ویندوز و مک. ضمن اینکه نسخه‌هایی برای لینوکس و آمازون کیندل و پلاگین‌هایی برای وردپرس و Outlook نیز دارد.

این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا فایل‌های تا ۱۰ گیگابایت را به اشتراک بگذارید، اما نرم‌افزار دسکتاپی آن با اشتراک ماهانه ۵.۹۹ دلار، از فایل‌های تا ۱ ترابایت هم پشتیبانی می‌کند.

دراپ‌باکس

بهترین راه‌های اشتراک‌گذاری فایل‌های حجیم در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

شما با ثبت‌نام در این سرویس حافظه می‌توانید هر فایلی که به \,ai دراپ‌باکس‌تان انتقال می‌یابد را با استفاده از یک لینک وب با دیگران به اشتراک بگذارید. برخی از سیستم‌عامل‌ها به شما اجازه می‌دهند تا این کار را با راست‌کلیک ساده انجام دهید. در مابقی آن‌ها، شما ممکن است نیاز به وارد شدن به سایت و کلیک بر روی گزینه «اشتراک‌گذاری» داشته باشید. ویژگی مهم این سرویس آن است که فردی که شما لینک دانلود را برای او فرستاده‌اید حتما نیاز ندارد که کاربر دارپ‌باکس باشد، بلکه به راحتی می‌تواند فایل‌ها را از سایت دانلود کند.

دراپ‌باکس یک نسخه رایگان دارد که ۲ گیگابایت حافظه را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما شما می‌توانید با دعوت دوستان‌تان به استفاده از این سرویس، حافظه بیشتری دریافت کنید یا با پرداخت ۹.۹۹ دلار در ماه، ظرفیت آن را تا ۲ ترابایت افزایش دهید. نسخه پولی آن همچنین قابلیت‌های زیادی از جمله تنظیم رمز عبور برای دانلودها را دارد.

مطالب مرتبط سایت