ایالت یوتا از تیک تاک به خاطر آسیب های احتمالی وارده به کودکان شکایت کرد - تکفارس 
ایالت یوتا از تیک تاک به خاطر آسیب های احتمالی وارده به کودکان شکایت کرد - تکفارس 
ایالت یوتا از تیک تاک به خاطر آسیب های احتمالی وارده به کودکان شکایت کرد - تکفارس 

ایالت یوتا از تیک تاک به خاطر آسیب های احتمالی وارده به کودکان شکایت کرد

افشین نوری
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - 10:56
تیک تاک

سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان یوتا از تیک تاک شکایت کرده و در آن ادعا شده است که این شرکت به طور غیرقانونی کودکان را برای استفاده اعتیادآور از اپلیکیشن خود ترغیب می‌کند. در این شکایت آمده است که تیک تاک به‌وضوح امنیت اپلیکیشن خود را نادرست معرفی کرده و خود را به‌دروغ مستقل از شرکت چینی ByteDance نشان می‌دهد.

این اقدام ایالت یوتا، جدیدترین اقدام از مجموعه اقداماتی که بسیاری از ابالت‌های آمریکا برای بایکوت کردن تیک تاک انجام داده‌اند. مقامات این ایالت نگرانند که مبادا این شرکت با چین رابطه داشته باشد.

در شکایت یوتا، بر تاثیر منفی تیک تاک روی کودکان تاکید شده و ادعا شده است که این اپلیکیشن به طور مخفیانه قابلیت‌های اعتیاد آور طراحی و استفاده کرده است تا کاربران نوجوان را جذب خود کند.

یوتا قبلا قوانینی را برای محدود کردن استفاده کودکان از تیک تاک تصویب کرده است که از سال ۲۰۲۴ اجرایی خواهند شد. طبق قوانین جدید، استفاده کودکان از تیک تاک باید با رضایت والدین باشد.

والدین همچنین اجازه دسترسی به حساب‌ها و پیام‌های فرزندانشان را خواهند داشت، هرچند که این اقدام می‌تواند حریم خصوصی نوجوانان را به خطر بیندازد.

طبق یک گزارش جدید، نیویورک نیز به‌تازگی تصمیم گرفته استفاده از تیک تاک را روی دستگاه‌هایی که توسط کارمندان این شهر استفاده می‌شود ممنوع کند. رئیس مرکز امنیت سایبری نیویورک گفته است که تیک تاک یک تهدید امنیتی برای شبکه‌های فنی شهر است.

طبق این گزارش، کارمندان شهر نیویورک دیگر حق استفاده از اپلیکیشن تیک تاک را روی دستگاه‌ها ندارند و حتی اجازه دسترسی به وب سایت تیک تاک را هم ندارند. ایالت نیویورک قبلا استفاده از تیک تاک را روی دستگاه‌های دولتی ممنوع کرده بود، اما برخی از کارمندان همچنان می‌توانستند از آن برای بازاریابی استفاده کنند.

سخنگوی نیویورک گفته است: «هرچند شبکه‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط بین شهروندان عالی هستند، اما ما باید مطمئن شویم که از این پلتفرم‌ها به شیوه امن استفاده می‌شود.»

سیاست‌مداران آمریکا به دنبال تصویب قانونی هستند که می‌تواند منجر به ممنوعیت سراسری تیک تاک شود. آن‌ها نگران انتقال داده‌های شهروندان ایالات متحده به چین هستند، هرچند که بایت دنس مالک تیک تاک این اتهامات را رد کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید