چگونه گرافیک‌های زیبا و جذاب در پاورپوینت ۲۰۲۱ بسازیم؟ - تکفارس 
چگونه گرافیک‌های زیبا و جذاب در پاورپوینت ۲۰۲۱ بسازیم؟ - تکفارس 
چگونه گرافیک‌های زیبا و جذاب در پاورپوینت ۲۰۲۱ بسازیم؟ - تکفارس 

چگونه گرافیک‌های زیبا و جذاب در پاورپوینت ۲۰۲۱ بسازیم؟

تکفارس
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - 15:50
چگونه گرافیک‌های زیبا و جذاب در پاورپوینت ۲۰۲۱ بسازیم؟ - تکفارس 

وسایل کمک بصری مانند گرافیک‌های جذاب در پاورپوینت ۲۰۲۱، می‌توانند مخاطب شما را جادو کنند و توجه آنها را جذب کنند؛ به خصوص اگر این گرافیک‌ها مرتبط، جذاب و همسو با سخنرانی و پیام شما باشد. یکی دیگر از مزایا این است که یکنواختی متن و گفتار را از بین می‌برد و در ارائه شما، تنوع و تضاد ایجاد می‌کند.

با استفاده از ابزارهای بصری و گرافیک‌های زیبا می‌توانید حواس و احساسات مخاطبان خود را تحریک کنید و آن‌ها را بیشتر درگیر و کنجکاو موضوع موردنظر خود کنید. این ابزارها می‌تواند تصویر، نمودار و ویدئو باشد.

باتوجه‌به اهمیت بالای تأثیر بصری در مخاطب، ما در این مقاله، به بیان اصول کلی طراحی گرافیک و ساخت گرافیک‌های جذاب در پاورپوینت ۲۰۲۱، خواهیم پرداخت.

بخش اول: اصول طراحی گرافیک چیست؟

مردم به‌ظاهر چیزها اهمیت می‌دهند؛ بنابراین طراحی گرافیک یک مهارت بسیار مهم و پرطرف‌دار محسوب می‌شود. استفاده از گرافیک جذاب در پاورپوینت ۲۰۲۱، مهارتی است که می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌های خلاقانه خود را به نمایش بگذارید و تأثیر خوبی روی مشتریان خود بگذارید.

چگونه گرافیک‌های زیبا و جذاب در پاورپوینت ۲۰۲۱ بسازیم؟ - تکفارس 

به نقل از وب‌سایت مایکروسافت:

«اگر در یک دیزاین از اصول طراحی هوشمندانه و ماهرانه استفاده شود، می‌تواند اثری با عمق، کشش و حرکت ایجاد کند که چشم را به خود جذب کند.»

منبع

تولید طرح‌های باکیفیت، همواره موردنیاز است؛ چه برای تبلیغات باشد و چه برای وب‌سایت‌ها، لوگوها، ویدئوها، بنرها، شبکه‌های اجتماعی، طراحی محصول و محتوای وب. هفت اصل اساسی برای طراحی وجود دارد:

  1. کنتراست: کنتراست یک اصل مهم در هر شکلی از هنرهای تجسمی است؛ زیرا توجه مشتری را به عناصر کلیدی یک طراحی هدایت می‌کند.
  2. تعادل: این اصل به توزیع عناصر طراحی گرافیکی، مانند اشکال، جعبه‌های متن و تصاویر یک طرح به طور مساوی در سراسر یک طرح خاص اشاره دارد.
  3. سلسه‌مراتب: این روش دو جنبه تسلط و اولویت را با هم ترکیب می‌کند و به عناصر خاصی از یک طرح، نسبت به بقیه وزن بیشتری می‌دهد.
  4. تکرار: تکرار رنگ‌ها، فونت‌ها، کلمات یا شکل‌ها می‌تواند به پیوند طراحی و ظاهر کلی شما کمک کند – همچنین به افراد کمک می‌کند برند شما یا سایر اطلاعات مهم را به خاطر بسپارند.
  5. ریتم: ریتم، عناصر مختلف را کنار هم قرار می‌دهد تا ظاهری سازمان‌یافته‌تر و منسجم‌تر ایجاد شود. تکرار عناصر خاصی مانند لوگو یا رنگ می‌تواند به تشخیص یک برند و تقویت ظاهر کلی، کمک کند.
  6. فضای سفید: بخش‌هایی از طراحی‌تان را که برای گذاشتن فضای خالی انتخاب می‌کنید، به‌اندازه بخش‌هایی که با رنگ‌ها، متن و تصاویر پر می‌کنید، مهم هستند.
  7. نزدیکی: نزدیکی با ایجاد رابطه بین عناصر مرتبط به ازبین‌بردن بی‌نظمی در طراحی کلی، کمک می‌کند.

اصول طراحی گرافیکی بیشتری وجود دارد، اما این اصول طراحی بصری و گرافیکی با هم کار می‌کنند تا طرح‌های جذاب و کاربردی ایجاد کنند که برای کاربران جذاب، زیبا و منطقی باشد.

بخش دوم: پاورپوینت ۲۰۲۱ را بهتر بشناسیم

PowerPoint 2021 به شما این امکان را می‌دهد تا با افزودن ویژگی‌هایی مانند نویسندگی مشترک، Ink Reply، بهبود ضبط نمایش اسلاید، رسانه‌های ذخیره‌سازی جدید از مجموعه Premium Creative Content و افزونه‌های جدید تب Draw مانند Ruler، Point Eraser و Lasso، محتوای و گرافیک جذاب و زیبایی در پاورپوینت ۲۰۲۱ بسازید.

چگونه گرافیک‌های زیبا و جذاب در پاورپوینت ۲۰۲۱ بسازیم؟ - تکفارس 

شما با خرید لایسنس اورجینال آفیس ۲۰۲۱ ، می‌توانید گرافیک‌های جذاب‌تری را بسازید. بر این اساس، در وب‌سایت باما سافت، آمده است که:

«با خرید لایسنس اورجینال آفیس ۲۰۲۱، تجربه‌ کاری شما به سطح بالاتری خواهد رسید. رابط کاربری جدید این نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی و با کمترین تلاش بتوانید کارها را سریع‌تر و روان‌تر انجام دهید. امکان کار همزمان بر روی یک فایل با تیم‌تان و هماهنگی بهتر را تضمین می‌کند و قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند سازمان‌دهی بهتر فایل‌ها و داده‌ها را فراهم می‌کند.»

منبع: https://bamasoft.ir/product-tag/microsoft-office-2021/

بخش سوم: ساخت گرافیک‌های جذاب در پاورپوینت ۲۰۲۱

برای درست‌کردن تصاویر شگفت‌انگیز و گرافیک‌های جذاب در پاورپوینت ۲۰۲۱، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در ابتدا باید صفحه خود را راه‌اندازی کنید.
  2. یک New Presentation ایجاد کنید و اندازه سند را در زیر File > Page Setup تنظیم کنید.
  3. روی OK کلیک کنید و ادامه دهید.
  4. تصویر پس‌زمینه خود را از طریق Insert > Photo… از منو اضافه کنید. (در صورت تمایل، می‌توانید یکی از پس‌زمینه‌ها، بافت‌ها و الگوهای پاورپوینت را انتخاب کنید یا یک رنگ ثابت یا گرادیان ایجاد کنید.)
  5. اکنون متن خود را اضافه کنید. در صورت تمایل می‌توانید اشکال رنگی برای قراردادن متن خود را اضافه کنید.
  6. فراموش نکنید که نام یا آدرس وب‌سایت خود را با حروف کوچک اضافه کنید. به‌این‌ترتیب، اگر کسی از گرافیک استفاده کند، همچنان به شما نسبت داده می‌شود.
  7. ترفند مهمی که باید بدانید این است که چگونه گرافیک خود را ذخیره کنید. به File > Save as Pictures بروید. در پنجره پاپ‌آپ، ذخیره به‌صورت JPG یا PNG را انتخاب کنید. PNG به شما کیفیت بهتر و اندازه فایل بزرگ‌تر می‌دهد.
  8. روی OK و سپس Save کلیک کنید.

به‌این‌ترتیب، شما یک گرافیک ساخته‌اید.

بخش چهارم: نکات مهم برای افزودن انیمیشن و جلوه‌های زیبا

شما می‌توانید انیمیشن و جلوه‌های زیبایی را به تصاویر، متن و سایر موارد PowerPoint اضافه کنید تا ارائه‌های جذاب‌تری داشته باشید. ازآنجایی‌که انیمیشن‌ها سبب ایجاد حرکت می‌شوند، می‌توانند تمرکز مخاطب را تحت‌تأثیر قرار دهند؛ بنابراین نکته کلیدی که در این قسمت وجود دارد این است که حواس مخاطب خود را با این جلوه‌ها درگیر کنید نه منحرف.

برای متحرک کردن یک تصویر، متن یا هر چیز دیگری، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. تصویر یا موردی که می‌خواهید متحرک کنید را انتخاب کنید.
  2. روی تب « Animations » کلیک کنید.
چگونه گرافیک‌های زیبا و جذاب در پاورپوینت ۲۰۲۱ بسازیم؟ - تکفارس 
  1. انیمیشن موردنظر خود را از لیست انتخاب کنید.
  2. اگر می‌خواهید ببینید که کدام انیمیشن‌ها روی چیزی اعمال می‌شوند، روی « Animation Pane » کلیک کنید. همچنین می‌توانید انیمیشن‌ها را به‌دلخواه خود، مرتب کنید.

این‌گونه می‌تواند گرافیک جذاب در پاورپوینت ۲۰۲۱ ایجاد کنید.

بخش پنجم: چگونه از اشکال و آیکون‌ها استفاده کنیم؟

اگر نیاز به اضافه‌کردن کمی تأکید به بخش‌هایی از یک ارائه پاورپوینت خود دارید، می‌توانید اشکال و آیکون‌های مختلف را از کتابخانه آیکون آفیس به آن اضافه کنید.

اشکال (Shape)، گرافیک‌های برداری در پاورپوینت هستند که برای افزایش جذابیت به هر ارائه، تأکید بر یک نکته مهم یا ایجاد گرافیک سفارشی به انتخاب شما، استفاده می‌شوند. Shapes را می‌توان با رنگ‌ها، افکت‌های سه‌بعدی و سایه‌ها، قالب‌بندی کرد.

مطلب پایانی

وسایل کمک بصری کمک می‌کنند تا مفاهیم، داده‌ها یا فرایندهای پیچیده یا انتزاعی را به روشی واضح و مختصر، توضیح دهید. این باعث می‌شود که مخاطب سردرگم نشود و پیام شما را بهتر درک کند و به‌خاطر بسپارد. همچنین این وسایل به شما کمک می‌کنند تا اعتبار و حرفه‌ای بودن خود را نشان دهید که باعث افزایش اعتماد و احترام می‌شود.

نمی‌توانیم منکر این قضیه شویم که اکثر مردم به زیبایی‌های بصری توجه بسیار زیادی می‌کنند؛ بنابراین بهتر است شما برای تحت‌تأثیر قرار دادن مخاطب خود و تأثیرگذاری بیشتر در هنگام ارائه، گرافیک‌های جذاب در پاورپوینت ۲۰۲۱ بسازید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید