کوالکام پلتفرم های AR/VR اسنپدراگون XR2 نسل ۲ و AR1 نسل ۱ را معرفی کرد - تکفارس 
کوالکام پلتفرم های AR/VR اسنپدراگون XR2 نسل ۲ و AR1 نسل ۱ را معرفی کرد - تکفارس 
کوالکام پلتفرم های AR/VR اسنپدراگون XR2 نسل ۲ و AR1 نسل ۱ را معرفی کرد - تکفارس 

کوالکام پلتفرم های AR/VR اسنپدراگون XR2 نسل ۲ و AR1 نسل ۱ را معرفی کرد

افشین نوری
۹ مهر ۱۴۰۲ - 08:01
کوالکام

کوالکام نسل جدید پلتفرم‌های AR/VR خود را معرفی کرد. اسنپدراگون XR2 نسل ۲ و AR1 نسل ۱ برای استفاده در دستگاه‌های واقعیت ترکیبی و واقعیت مجازی ارائه شده‌اند. این تراشه‌ها، شرکت‌ها را قادر می‌سازند تا دستگاه‌های نازک و سبک تولید کنند که به باتری بزرگی نیاز ندارند.

هر دو پلتفرم جدید کوالکام قادر به اجرای هوش مصنوعی روی دستگاه هستند و تجربه‌های غنی‌تر و شخصی‌شده‌تری را در اختیار کاربران قرار خواهند داد.

اسنپدراگون XR نسل ۲ از دستگاه های واقعیت ترکیبی و واقعیت مجازی با عملکرد گرافیکی ۲.۵ برابر بهتر در مقایسه با نسل قبلی پشتیبانی می‌کند و ۸ برابر عملکرد هوش مصنوعی بهتری دارد و از ۱۰ دوربین پشتیبانی می‌کند. این تراشه همچنین از نمایشگرهای ۲x 3K پشتیبانی می‌کند و جدیدترین نسل ISP Spectra را در داخل خود دارد.

اسنپدراگون AR1 نسل۱ برای عینک‌های هوشمند سبک ارائه شده است و علاوه بر ضبط و استریم مستقیم از عینک، قادر به ارائه جستجوهای بصری و ترجمه خواهد بود.

هر دو تراشه جدید کوالکام با همکاری متا ساخته شده‌اند و قرار است در دستگاه‌های جدید متا عرضه شود. برای مثال، متا کوئست ۳ مجهز به اسنپدراگون XR2 نسل ۲ خواهد بود و عینک Ray-Ban Meta از پلتفرم اسنپدراگون AR1 استفاده خواهد کرد. سایر شرکت‌ها نیز قرار است تا سال ۲۰۲۴ از این پلتفرم‌ها در دستگاه‌های خود اسنتفاده کنند.

کوالکام سال گذشته تراشه اسنپدراگون XR2 پلاس نسل ۱ را معرفی کرد. این تراشه در داخل هدست واقعیت مجازی کوئست پرو متا استفاده شده بود. این تراشه از یک فناوری جدید پردازش تصویر بهره می‌برد که تاخیر آن کمتر از ۱۰ میلی‌ثانیه است. 

اسنپدراگون XR2 پلاس نسل ۱ از قابلیت فیلمبرداری ۸K با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه و میدان دید ۳۶۰ درجه پشتیبانی می‌کند و قادر به کار با فناوری‌های پیشرفته‌ای مثل ردیابی چشم و سر، بازسازی سه‌بعدی، نقشه‌یابی خودکار اتاق و کنترلرهای ردیاب است. به‌گفته‌ کوالکام تراشه اسنپدراگون XR2 پلاس نسل ۱ در مقایسه با مدل قبلی خود ۳۰ درصد عملکرد حرارتی بهتر و ۵۰ درصد مصرف انرژی کمتری دارد. ‌

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید