رایان شروت پس از ارتقای بخش گرافیک آرک اینتل این شرکت را ترک کرد - تکفارس 
رایان شروت پس از ارتقای بخش گرافیک آرک اینتل این شرکت را ترک کرد - تکفارس 
رایان شروت پس از ارتقای بخش گرافیک آرک اینتل این شرکت را ترک کرد - تکفارس 

رایان شروت پس از ارتقای بخش گرافیک آرک اینتل این شرکت را ترک کرد

افشین نوری
۵ مهر ۱۴۰۲ - 17:57
اینتل

رایان شروت (Ryan Shrout) در شبکه اجتماعی X اعلام کرد که بعد از پنج سال همکاری با اینتل این شرکت را ترک کرده است. او رهبری بخش گرافیک و مهمتر از آن تیم آرک (Arc) اینتل را بر عهده داشت.

رایان شروت قبل از پیوستن به اینتل در سال ۲۰۱۸، در PC Perspective به خوبی شناخته شده بود. رایان در این شرکت مسئولیت‌های مختلفی را بر عهده داشت و ابتدا به عنوان استراتژیست ارشد عملکرد و سپس به عنوان مدیر ارشد گیمینگ AXG و مدیر ارشد گروه گرافیک و هوش مصنوعی CCG فعالیت داشت.

گفتنی است اخیرا هم اسکات هرکلمن رئیس واحد گرافیک AMD از این شرکت جدا شده بود. راجا کدوری از اینتل نیز اخیرا این شرکت را ترک کرده بود تا شرکت هوش مصنوعی خودش را با نام Mihira AI تاسیس کند. او معمار اصلی پردازنده‌های گرافیکی Arc بود.

رایان شروت نه تنها برای ارائه اولین گرافیک‌های سری Arc برای لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترها تلاش کرد، بلکه در جهت بهینه‌سازی آن‌ها گام برداشت. در حال حاضر این گرافیک‌ها یک گزینه عالی با قیمت مناسب و پشتیبانی نرم‌افزاری عالی هستند.

ما رایان را دیگر در اینتل نخواهیم دید، اما کاری که او و همکارانش انجام دادند در یادها خواهند ماند. به‌تازگی میشل جانستون معاون اجرایی اینتل در مصاحبه با PCWorld گفته است که پردازنده‌های میتیور لیک (Meteor Lake) در سال ۲۰۲۴ به دسکتاپ راه پیدا می‌کنند.

 اخیرا گمانه‌زنی‌هایی در خصوص لغو ساخت تراشه‌های دسکتاپ میتیور لیک اینتل به گوش می‌رسید. با در نظر گرفتن اینکه میتیور لیک در ۱۴ دسامبر برای لپ‌تاپ‌ها عرضه می‌شود و پردازنده‌های نسل چهاردهم رپتور لیک در ماه اکتبر وارد بازار می‌شوند، کمی عجیب است که اینتل به این‌زودی نسل جدیدی از پردازنده‌های خود را معرفی می‌کند.

البته این اولین بار نیست که اینتل یک نسل از پردازنده‌های خود را ظرف چند ماه جایگزین می‌کند. در سال ۲۰۱۷، اینتل پردازنده‌های نسل هفتم Kaby Lake را تنها بعد از ۹ ماه بعد با نسل هشتم Coffee Lake جایگزین کرد. جالب اینکه، نسل هفتم به‌روزرسانی کامل پردازنده‌های نسل ششم Skylake بود.

انتظار می‌رود پردازنده‌های میتیور لیک با نام تجاری Intel Core Ultra Series 1 عرضه شوند و باید ببینیم که این تراشه‌ها چه مشخصاتی خواهند داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید