کارت گرافیک بدون کابل ایسوس RTX 4070 BTF در چین عرضه شد - تکفارس 
کارت گرافیک بدون کابل ایسوس RTX 4070 BTF در چین عرضه شد - تکفارس 
کارت گرافیک بدون کابل ایسوس RTX 4070 BTF در چین عرضه شد - تکفارس 

کارت گرافیک بدون کابل ایسوس RTX 4070 BTF در چین عرضه شد

افشین نوری
۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - 10:58
ایسوس

ایسوس اولین کارت گرافیک بدون کابل خود با نام RTX 4070 BTF را در چین عرضه کرد. این کارت دارای یک کانکتور برق مخفی HPCE است که جایگزین اسلات ۸/۱۶ پین برای تامین برق PCIe به کارت شده است.

کارت RTX 4070 در واقع بخشی از محصولات «بازگشت به آینده» (BTF) ایسوس است که به طرح‌های تجربی بیش از هرچیز اهمیت می‌دهند. فلسفه طراحی جدید ایسوس شامل کانکتورهای برق مخفی می‌شود که ظاهری تر و تمیزتر و مینیمالیستی به کارت گرافیکی جدید آن بخشیده است.

نام کامل این کارت گرافیکی Tianxuan TX Gaming-RTX4070-O12G-BTF است و از یک سیستم خنک‌کننده با سه فن بزرگ بهره می‌برد و دارای تم رنگی سفید و آبی روشن است. این کارت برق مصرفی خود را از یک کانکتور کوچک HPCE که در پشت اسلات PCie x16 قرار دارد و به یک کانکتور HPCE روی مادربرد وصل است دریافت می‌کند.

گفتنی است کارت RTX 4070 BTF به‌همراه مادربرد Tianxuan TX B760-BTF عرضه می‌شود که از پردازنده‌های آلدر لیک و رپتور لیک اینتل پشتیبانی می‌کند. این مادربرد دارای همان تم رنگی مذکور است و از یک سیستم انتقال انرژی ۱۲+۱ و قابلیت پشتیبانی از وای‌فای ۶ بهره می‌برد. این برد همچنین مانند RTX 4070 BTF دارای یک کانکتور HPCE در پشت اسلات x16 برای تامین انرژی کارت‌های گرافیکی سازگار با HPCE ایسوس است.

کارت گرافیکی بدون کابل RTX 4070 BTF هم‌اکنون در فروشگاه‌های آنلاین رسمی ایسوس در چین قابل دسترس است و هنوز مشخص نیست که چه زمانی در آمریکای شمالی عرضه خواهد شد. قیمت این کارت ۵۲۸۹ یوان (۷۲۷ دلار) است، اما می‌توان آن را به‌همراه مادربرد سازگار یا به‌همراه یک کیس سازگار به‌علاوه مادربرد نیز خریداری کرد. بسته کارت گرافیک به‌همراه مادربرد دارای قیمت ۶۹۹۸ یوان (۹۶۲ دلار) است، اما قیمت پکیج کامل کارت گرافیکی، مادربرد و کیس۸۲۹۷ یوان (۱۱۴۱ دلار) می‌باشد.

منبع: tomshardware

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید