۶ مهارت کلیدی تولید محتوا که شما را به پول می‌رساند! - تکفارس 
۶ مهارت کلیدی تولید محتوا که شما را به پول می‌رساند! - تکفارس 
۶ مهارت کلیدی تولید محتوا که شما را به پول می‌رساند! - تکفارس 

۶ مهارت کلیدی تولید محتوا که شما را به پول می‌رساند!

تکفارس
۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - 19:32
مهارت تولید محتوا

برای کسب درآمد از تولید محتوا باید چه مهارت‌هایی را یاد بگیرم؟

اگر این سوال در ذهن‌تان ایجاد شده است وارد مقاله درستی شده‌اید. چندین مهارت وجود دارند که در حوزه تولید محتوا می‌توانند به شما کمک کنند که به کسب‌درآمد برسید. این مهارت‌های تخصصی و نرم نیازمند مطالعه و اجرا هستند. شما با یادگیری کامل این موارد می‌توانید به کسب درآمد در فضای مجازی برسید. در این مقاله به شش مورد از این مهارت‌های کلیدی پرداختیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مهارت تحقیق محتوا

تا به حال کانال‌های ویدیویی مانند اهورا نیازی را دیده‌اید که روزانه یک ویدیو جدید منتشر کنند؟ این کار امکان‌پذیر نیست، مگر با داشتن مهارت‌های تحقیق محتوا و پژوهش. داشتن این مهارت‌ها به شما کمک می‌کند همواه ایده‌های جدید‌تری داشته باشید و بتوانید برای مخاطبان محتوا‌های جدیدی تولید کنید.

برای تحقیق محتوایی می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی مانند ردیت استفاده کنید؛ همچنین بسیاری از ابزار‌های رصد شبکه‌های اجتماعی وجود دارند که اطلاعات خوبی به شما ارائه می‌دهند. گوگل ترندز و ابزار‌های تحلیلی دیگر هم در پیدا کردن موضوعات محتوایی جدید می‌تواند کمک به‌سزایی به شما کند. البته لازم به ذکر است که تحقیق محتوایی خوب نیازمند شناخت کافی از مخاطب هدف است.

تدوین و ویرایش ویدیو

استخدام یک تیم تدوین برای یک تولید‌کننده محتوا قطعا کاری غیر‌منطقی و هزینه‌بر است. به‌همین دلیل یادگیری مهارت‌های ویرایش می‌تواند به شما کمک کند. اگر می‌خواهید با کمترین سرمایه شروع به تولید محتوا کنید باید با نرم‌افزار‌های ویرایش ویدیو آشنایی حداقلی پیدا کنید. نرم‌افزار‌های زیادی برای این کار وجود دارد که شما می‌توانید بسته به استفاده‌تان انتخابشان کنید.

برای مثال نرم‌افزار پریمیر پرو در ویندوز و اینشات در اندروید بهترین برنامه ادیت فیلم هستند. البته اپلیکیشن‌های فراوانی برای این کار وجود دارد که حتی تحت وب هستند.

مهارت تولید محتوا

شبکه‌های اجتماعی

این روز‌ها تنها فعالیت در یک پلتفرم مثل یوتیوب یا آپارات کافی نیست. اگر در سال ۲۰۱۰ حضور داشتیم می‌توانستم بگویم که فقط در یوتیوب ویدیو منتشر کنید؛ اما اکنون شما نیاز به حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی مختلف دارید تا بتوانید به خوبی محتوا‌های تولید شده‌تان را توزیع کنید؛ همچنین حضور در شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند که پایگاه مخاطبانتان را توسعه دهید و به افراد بیشتری دسترسی داشته باشید.

البته باید به این نکته توجه کرد که حضور در همه شبکه‌های اجتماعی کمکی به تولید‌کننده محتوا نمی‌کند؛ زیرا نیازمند وقت و انرژی زیادی است و جامعه هدف یکسانی ندارد. شما می‌توانید با توجه به حوزه فعالیتتان و جامعه هدف‌تان یک یا دو شبکه‌ اجتماعی را انتخاب کنید و در آن فعالیت کنید. برای مثال اگر بلاگ‌نویس هستید می‌توانید از توییتر استفاده کنید یا اگر ولاگر هستید و در یوتیوب فعالیت می‌کنید، می‌توانید در اینستاگرام هم حضور داشته باشید.

آگاهی دیجیتال

شما نیاز دارید یک شهروند آگاه دیجیتال باشید. این بدان معنی‌ست که به‌خوبی ساز و کار اکوسیستم دیجیتال را درک کرده باشید و از اخبار و اتفاقات آن آگاه باشید. برای مثال اگر الان از سیستم درآمد‌زایی یوتیوب استفاده می‌کنید، امکان دارد فیسبوک هم یک سیستم درآمدزایی جدید معرفی کند که برای شما مناسب‌تر باشد. همان‌طور که توییتر تصمیم گرفته است مدلی برای کسب درآمد از این پلتفرم ارائه کند.

شناخت خوب پلتفرم

اگر در یوتیوب یا آپارات فعالیت می‌کنید، نیاز دارید تا تمامی نکات این پلتفرم‌ها را یاد بگیرید. آشنایی کامل با ویژگی‌های پتلفرم‌ها به شما کمک می‌کند تا کار‌هایی در راستای جذب مخاطب بیشتر انجام دهید. همچنین می‌توانید با استفاده از این ویژگی‌ها افراد بیشتری را به وبسایتتان سوق دهید.

اصول ترکیب‌بندی

چیزی یک ویدیو حرفه‌ای را از یک ویدیو آماتور متمایز می‌کند، رعایت اصول ترکیب‌بندی است. این کار باعث می‌شود ویدیو‌ها دلنشین‌تر باشند. داشتن مهارت‌های ضروری ترکیب‌بندی مانند ادیت و تصویر‌برداری به‌کنار، شما نیاز دارید به درک درستی از نورپردازی برسید. خوشبختانه امروزه نورپردازی بیشتر از همیشه در دسترس بوده و شما می‌توانید با هزینه کمی به یک نور خوب برسید.

ترکیب‌بندی در تصویر‌برداری شامل چندین اصل است. برای مثال شما با ویدیو‌های خود را به‌صورت افقی ضبط کنید؛ همچنین باید مطمئن شوید که تصویر ضبط شده کج نیست. یعنی به سمت پایین یا بالا متمایل نیست. یا در مثال دیگر شما باید سعی کنید همه‌چیز را در تعادل نگه دارید. این بدان معنی‌ست که سوژه‌های تصویر نباید در یک قسمت کادر جمع شوند. برای درک این موضوع می‌توانید تصویر پایین را مشاهده کنید.

ترکیب بندی در ویدیو

این نکته در ضبط ویدیو بسیار مهم است. اگر قصد دارید برای یوتیوب یا آپارت ویدیو تولید کنید، سعی کنید در بالای سر سوژه مقداری فضای خالی قرار دهید. چسباندن سر سوژه به انتهای ویدیو ترکیب خوبی ایجاد نمی‌کند. در اصول ترکیب‌بندی حتی انتخاب پس‌زمینه هم بسیار مهم است.

اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره ترکیب‌بندی و باقی مهارت‌های مورد نیاز برای کسب درآمد در فضای مجازی به‌دست بیاورید، آپارات یک منابع مناسب است. پلتفرم آپارات یک شبکه اجتماعی مختص ویدیو است که چیزی حدود ۶۰ میلیون بازدید یکتا ماهانه دارد. علاوه بر این چیزی حدود ۷۲ میلیون دقیق ویدیو در ماه در آپارات منتشر می‌شود.

این به‌خوبی نشان می‌دهد که شما درباره هر موضوعی که بخواهید می‌توانید در آپارات ویدیو پیدا کنید؛ همچنین ویدیو‌های آموزشی بسیاری در این پلتفرم وجود دارد که به شما در تولید محتوا کمک می‌کند. علاوه‌بر این دوره‌های رایگانی توسط متخصصان تولید محتوا در آپارات منتشر می‌شوند که مهارت‌های کلیدی تولید محتوا را در آن آموزش می‌دهند.

کافی‌ست عبارت آموزش تولید را در آپارات جستجو کنید. هزاران ویدیو در این زمینه وجود دارد که بسیاری از آن‌ها توسط افراد شناخته شده این حوزه منتشر شده‌اند؛ همچنین بسیاری از کسب‌و‌کار‌ها اقدام به آموزش این موارد کرده‌اند.

برچسب ها : تولید محتوا ویدیویی,بازاریابی ویدیویی,تبلیغات ویدیویی

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید