خرید سرور مجازی - تکفارس 
خرید سرور مجازی - تکفارس 
خرید سرور مجازی - تکفارس 

خرید سرور مجازی

تکفارس
۵ شهریور ۱۴۰۲ - 17:57
خرید سرور مجازی - تکفارس 

سرور مجازی یا VPS، یکی از خدماتی است که کاربران زیادی متقاضی استفاده از آن هستند. بسیاری از افراد، خرید سرور مجازی را به سرورهای اختصاصی ترجیح می‌دهند، زیرا می‌تواند نیازشان را با هزینهٔ پایین‌تر برآورده کند. در این مقاله سعی کردیم ضمن توضیح کاربردهای سرور مجازی، نکات خرید آن را نیز شرح دهیم تا کاربران انتخاب‌ راحت‌تری داشته باشند.

خرید سرور مجازی چه کارایی دارد؟

VPS درواقع یک سرور اختصاصی است که می‌تواند از طریق نرم‌افزارهای مجازی‌ساز، امکانات یک سرور کامل را به کاربران ارائه کند. در تعریف دیگر، باید بگوییم VPS همان سرور اختصاصی در مقیاس کوچک‌تر است که امکانات اصلی را در اختیار کاربران می‌گذارد. اما از آنجایی که در اندازهٔ کوچک ارائه می‌شود، هزینه‌های آن کاهش یافته‌است. خوشبختانه هرچقدر کسب‌وکارها توسعه پیدا کنند، VPS نیز رشد می‌کند و به این طریق همیشه امکان استفاده از سرورها برای کاربران وجود دارد. همهٔ این دلایل اغلب افراد را به خرید سرور مجازی ترغیب می‌کنند.

مهم‌ترین کاربردهای سرور مجازی چیست؟

قبل از خرید VPS، بهتر است با انواع کاربردهای آن آشنا شوید. به این صورت راحت‌تر می‌توانید برای خرید خود تصمیم‌گیری بگیرید.

  • میزبانی وبسایت‌ها

شما می‌توانید به‌سادگی از یک سرور مجازی به‌عنوان میزبان سایت خود استفاده کنید. جالب است بدانید که بسیاری از وب‌سایت‌های امروزی، میزبان اختصاصی ندارند و تنها از همان VPS استفاده می‌کنند. مزیت استفاده از سرورهای مجازی در این زمینه، عدم محدودیت آن‌هاست، یعنی شما می‌توانید بدون هیچ مشکلی، فریم ورک‌ها و برنامه‌های مختلف را روی سایتتان اجرا کنید.

  • ایجاد سرور بازی اختصاصی

یکی دیگر از کاربردهای عالی VPS، ایجاد یک سرور اختصاصی برای بازی است. اگر به گیمینگ و موضوعات مرتبط با آن علاقه داشته باشید، می‌توانید سرور مجازی خود را با این هدف خریداری کنید. با راه‌اندازی سرور اختصاصی، بازی‌ها با کیفیت بهتری پخش می‌شوند و کاربران به انجمن گیمرهایی که به آن‌ها علاقهٔ زیادی دارند می‌پیوندند.

  • برنامه‌‌نویسی

با خرید سرور مجازی، برنامه‌نویسی را برای خود آسان کنید. فرقی نمی‌کند یک شرکت برنامه‌نویسی داشته باشید یا به‌صورت فریلنس کار کنید. در هر حال VPS برایتان کاربردی خواهد بود. شما با استفاده از سرور مجازی، می‌توانید کدهای خود را در محیط بهتری آزمایش کنید. همچنین شرکت‌ها می‌توانند از این طریق، به مشتریان خود امکانات بهتری ارائه کنند.

  • افزایش امنیت ایمیل‌ها و پیام‌های خصوصی

یکی دیگر از کاربردهای عالی سرور مجازی، در ارتباط با ایمیل‌هاست. اگر جزو آن افرادی هستید که به شدت از بابت امنیت پیام‌های ایمیل خود نگرانید، می‌توانید یک سرور اختصاصی ایمیل تهیه کنید. خوشبختانه راه‌انداری VPS مخصوص ایمیل نیز بسیار ساده است و پیچیدگی زیادی ندارد.

  • استفاده در بازار رمز ارزها

سرعت اینترنت و امنیت عالی VPSها ازجمله دلایلی هستند که اکثر افراد را برای استفاده از آن‌ها در بازار رمزارزها ترغیب می‌کنند. سرورهای مجازی گذشته از امنیت بالا، سرعت بسیار زیادی هم دارند. به همین دلیل بهترین گزینه برای فعالیت در بازارهای مالی به حساب می‌آیند. افرادی که از VPS در سرمایه‌گذاری‌های خود استفاده می‌کنند، هیچ معاملهٔ پرسودی را از دست نمی‌دهند. حتی آن‌ها می‌توانند در زمان‌های استراحتشان نیز با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص، به خریدوفروش خود ادامه دهند.

خرید سرور مجازی - تکفارس 

خرید سرور مجازی برای چه کسانی واجب است؟

بسیاری از افراد نمی‌دانند خرید سرور مجازی برای چه کسانی ضروری است. در این بخش پاسخ این سوال را ذکر می‌کنیم:

  • امنیت سایتتان در خطر است

اگر تصور می‌کنید سایتتان شرایط امنیتی مناسبی ندارد و در حال حاضر نیز دانش کافی برای خرید سرور مجازی دارید، در استفاده از آن تعلل نکنید. با خرید VPS در چنین شرایطی، می‌توانید مدیریت کامل سایت خود را به‌دست بگیرید و به این صورت امنیت آن را بالا ببرید. در نظر داشته باشید که قبل از هرچیزی، باید مهارت کافی برای استفاده از سرور را داشته باشید.

  • سرعت سایتتان پایین آمده است

سرعت سایت یکی از آن مواردی است که به‌راحتی می‌تواند بر تعداد مشتریان تأثیر بگذارد. هرچه سرعت سایت کاهش یابد، مشتریان بیشتری برای استفاده از خدمات آن منصرف می‌شوند. شما با خرید یک سرور مجازی، به‌راحتی می‌توانید این مشکل را حل کنید و سرعت سایت خود را تا حد بسیار زیادی بالا ببرید.

  • حجم ترافیک سایتتان روزبه‌روز در حال افزایش است

سایت‌های تازه‌‌تأسیس، نیاز به سرور مجازی ندارند. با این حال هرچه جلوتر می‌روند و تعداد مخاطبان آن‌ها افزایش می‌یابد، به یک VPS نیاز پیدا می‌کنند. با خرید سرور مجازی، می‌توانید افزایش ترافیک سایت خود را مدیریت و از داون شدن یکبارهٔ آن نیز جلوگیری کنید.

خرید سرور مجازی - تکفارس 

قصد راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی را دارید؟

اگر فروشگاه اینترنتی دارید یا به فکر راه‌اندازی آن هستید، باید یک سرور مجازی برای سایت خود تهیه کنید. خرید VPS برای فروشگاه اینترنتی مزایای زیادی دارد که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به ایجاد یک درگاه پرداخت امن برای مشتریان اشاره کرد.

چند نکتهٔ مهمی که در هنگام خرید سرور مجازی باید به آن دقت کنید:

بدون توجه به این نکات، خرید یک VPS مناسب کار سختی است. پس حتماً قبل از هر اقدامی، این موارد را در نظر داشته باشید:

  • اگر مبتدی هستید یا سرور را تنها برای کارهای ساده‌ای چون وبگردی می‌خواهید، یک VPS ویندوز مناسب شماست.
  • برای سایت‌هایی با زبان برنامه‌نویسی ASP.NET، از سرور مجازی با سیستم عامل ویندوز استفاده کنید.
  • برای داشتن امنیت بالا، سرورهای مجازی با سیستم عامل لینوکس مناسب هستند.
  • سرور مجازی را باید متناسب با شرایط سیستم خود تهیه کنید.
  • هرچه حافظهٔ رم سرور بالا برود، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.
  • فضای sdd سرور نیز باید کاملاً متناسب با سیستم‌تان باشد.
  • افرادی که در حال حاضر دانش کافی برای مدیریت کار با مجازی را ندارند، می‌توانند از VPS مدیریت‌شده استفاده کنند.
  • به خاطر داشته باشید که شما مسئول تامین امنیت سرور خود هستید. پس حتماً دانشتان را در این زمینه بالا ببرید.
  • اگر قصد استفاده از سرورهای مجازی مدیریت‌شده را ندارید، می‌توانید فردی متخصص برای این کار استخدام کنید.

با توجه به این نکات، می‌توانید VPS متناسب با نیاز خود تهیه کنید.

خرید سرور مجازی - تکفارس 

خرید بهترین VPS از آسام سرور

یکی از بهترین مجموعه‌های ایرانی برای خرید سرور مجازی، آسام سرور است. این شرکت VPSهایی با حجم بالا و قیمت مناسب به مشتریان عرضه می‌کند. همچنین برای راحتی کار آن‌ها، ابزار مخصوص مدیریت سرور (IPMI) را نیز طراحی کرده‌است. برای استفاده از خدمات این سایت، می‌توانید با مشاوران آن ارتباط بگیرید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید