مرورگر اج در اندروید قابلیت رد کردن خودکار CAPTCHA را دریافت می کند - تکفارس 
مرورگر اج در اندروید قابلیت رد کردن خودکار CAPTCHA را دریافت می کند - تکفارس 
مرورگر اج در اندروید قابلیت رد کردن خودکار CAPTCHA را دریافت می کند - تکفارس 

مرورگر اج در اندروید قابلیت رد کردن خودکار CAPTCHA را دریافت می کند

مهدی حلوائی
۱ شهریور ۱۴۰۲ - 12:16
مایکروسافت اج

بسیاری از کاربران امروزه از مزاحمت‌های پیاپی سیستم تایید هویت CAPTCHA و انتخاب تصاویر چراغ‌های راهنمایی و اتوبوس‌ها خسته شده‌اند اما خوشبختانه به‌نظر می‌رسد که این مشکل به زودی تا حد زیادی برطرف می‌شود. مرورگر کروم اخیراً از قابلیت رد کردن خودکار CAPTCHA رونمایی کرده بود و ظاهراً حالا مایکروسافت نیز ویژگی مشابهی را برای نسخه‌ی اندروید مرورگر اج طراحی کرده است.

مطالب مرتبط:

بر اساس گزارش Leopeva64، مایکروسافت به‌ زودی قابلیت یادشده را در کانال‌های توسعه‌دهندگان و قناری معرفی می‌کند. این قابلیت به وب‌سایت‌هایی که کاربران در آن‌ها مراحل تایید هویت CAPTCHA را پشت سر گذاشته‌اند اجازه خواهد داد تا یک توکن دیجیتالی از اطلاعات ورودی کاربران تهیه کنند. این توکن سپس توسط وب‌سایت‌های دیگر قابل دسترسی خواهد بود و کاربران بدون نیاز به گذراندن مجدد مراحل CAPTCHA می‌توانند در وب‌سایت‌های دیگر به جست‌وجو بپردازند.

Leopeva64 همچنین اعلام کرده که مرورگر اج در اندروید به زودی قابلیت رمزگذاری پسوردهای ذخیره‌شده در گوشی پیش از همگام‌سازی آن‌ها با سرویس مدیریت پسورد مایکروسافت را نیز دریافت می‌کند. در حال حاضر این قابلیت در مراحل ابتدایی توسعه بوده و در نسخه‌ی دسکتاپ اج قابل استفاده نیست.

محبوبیت مرورگر اج مایکروسافت در چند سال اخیر افزایش یافته و خوشبختانه این شرکت حالا بهبود نسخه‌ی اندروید اج را نیز در دستور کار خود قرار داده است. انتظار می‌رود که با اضافه‌شدن قابلیت رد کردن خودکار CAPTCHA به مرورگر اج، استفاده از این سیستم تایید هویت آزاردهنده به زودی متوقف شود.

منبع: Android Police

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید