اطلاعاتی از هدست واقعیت گسترده سامسونگ و گوگل فاش شد - تکفارس 
اطلاعاتی از هدست واقعیت گسترده سامسونگ و گوگل فاش شد - تکفارس 
اطلاعاتی از هدست واقعیت گسترده سامسونگ و گوگل فاش شد - تکفارس 

اطلاعاتی از هدست واقعیت گسترده سامسونگ و گوگل فاش شد

مهدی حلوائی
۱ شهریور ۱۴۰۲ - 10:24
پروژه‌ی واقعیت گسترده‌ی سامسونگ

پس از لغو برنامه‌ی ساخت عینک واقعیت افزوده‌ی پروژه‌ی آیریس، گوگل حالا با سامسونگ برای ساخت یک هدست واقعیت گسترده (XR) همکاری می‌کند. وب‌سایت Business Insider امروز اطلاعاتی را در خصوص این دستگاه و وضعیت تولید آن به اشتراک گذاشته است.

مطالب مرتبط:

بر اساس گزارش خبرگزاری Business Insider، هدست واقعیت گسترده‌ی سامسونگ با نام رمز “پروژه‌ی موهان” (Project Moohan) شناخته شده و گوگل وظیفه‌ی ساخت اپلیکیشن‌های اندرویدی مخصوص آن را بر عهده دارد. ظاهراً این پروژه به قدری محرمانه است که تیم بخش سخت افزار گوگل نیز به آن دسترسی ندارند چرا که سامسونگ معتقد است این شرکت با دسترسی به اطلاعات هدست مذکور ممکن است دست به ساخت محصولی مشابه بزند.

هدست واقعیت گسترده‌ی سامسونگ

یکی از خبرگزاری‌های کره‌ای مدتی پیش اعلام کرده بود که سامسونگ برای جلوگیری از رقابت مستقیم با هدست اپل ویژن پرو، عرضه‌ی هدست واقعیت گسترده‌ی خود را به تعویق انداخته است و حالا یکی از منابع داخلی سامسونگ نیز این موضوع را تایید کرده است. گفته می‌شود که این هدست در تابستان سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه می‌شود اما ظاهراً گوگل معتقد است سامسونگ برای رقابت با اپل و هدست ویژن پرو به زمان بیشتری نیاز دارد. از این رو هنوز مشخص نیست که این دو شرکت بر سر عرضه‌ی پروژه‌ی موهان در سال ۲۰۲۴ به توافق برسند.

در همین حال گوگل دو پروژه‌ی عینک واقعیت افزوده‌ی بتی (Betty) و بری (Barry) را در دست ساخت دارد. بر اساس گزارش منابع داخلی، گوگل قصد دارد این دو عینک را در سال ۲۰۲۵ به همراه سیستم‌عامل میکرو XR به بازار عرضه کند. ظاهراً سامسونگ در این دو پروژه نیز با گوگل همکاری خواهد کرد.

منبع: AndroidAuthority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید