سامسونگ می خواهد درآمد خود از گوشی های تاشو را افزایش دهد - تکفارس 
سامسونگ می خواهد درآمد خود از گوشی های تاشو را افزایش دهد - تکفارس 
سامسونگ می خواهد درآمد خود از گوشی های تاشو را افزایش دهد - تکفارس 

سامسونگ می خواهد درآمد خود از گوشی های تاشو را افزایش دهد

افشین نوری
۷ مرداد ۱۴۰۲ - 09:57
سامسونگ

محبوبیت گوشی‌های تاشو در حال افزایش است و تقریا اکثر شرکت‌ها به جز اپل، یک گوشی تاشو در بازار دارند. البته اپل ظاهرا در حال انجام کارهایی در این زمینه است، اما سامسونگ جزو اولین شرکت‌هایی بوده که از فناوری تاشو استفاده کرده و به تازگی هم گوشی‌های جدید گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ را معرفی کرده است.

طبق یک گزارش جدید، این شرکت می‌خواهد درآمد بیشتری از گوشی‌های تاشو خود کسب کند. سامسونگ قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۳ حدود ۲۰ درصد از فروش گوشی‌های پرچمدار خود را به مدل‌های تاشو اختصاص دهد.

سامسونگ در سال ۲۰۲۲ حدود ۸۰ درصد از کل فروش جهانی گوشی‌های تاشو را در اختیار داشته است. این شرکت حدود ۱۰ میلیون دستگاه گوشی تاشو در سال ۲۰۲۲ فروخته است که رشد ۳۰۰ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد. حالا سامسونگ امیدوار است که با توجه به افزایش محبوبیت گوشی‌های تاشو، بتواند ۱۵ میلیون دستگاه از آن‌ها در سال ۲۰۲۳ بفروشد.

فروش گوشی‌های پرچدار از اهمیت زیادی برای سازندگان برخوردار است، چراکه شرکت‌ها درآمد بیشتری از این طریق کسب می‌کنند. برای مثال، هرچند اپل تعداد گوشی‌های کمتری نسبت به سامسونگ می‌فروشد، اما درآمد بیشتری دارد. دلیل آن این است که فروش گوشی‌های رده‌پایین یا میان‌رده مانند سری گلکسی M و A درآمد زیادی ندارند. حالا سامسونگ می خواهد با فروش گوشی‌های تاشو به این هدف برسد.

Roh Tae-moon، رئیس واحد موبایلی سامسونگ اخیرا نظرات خود را درباره برنامه‌های این شرکت گفته است. او با تاکید بر اینکه سال ۲۰۲۳ برای آنها مهم است، گفت: «سامسونگ می‌خواهد گوشی‌های تاشو بیشتری بفروشد. هدف سامسونگ این است که این گوشی‌ها بیش از ۲۰ درصد از کل فروش گوشی‌های گلکسی را در سراسر جهان تشکیل دهند.»

سامسونگ همچنین تا سال ۲۰۲۵ می‌خواهد نیمی از فروش گوشی‌های هوشمند خود را به مدل‌های تاشو اختصاص بدهد. این به معنای آن ست که گوشی‌های تاشو به اندازه سری گلکسی S برای سامسونگ مهم خواهند بود. این شرکت هم‌اکنون جایگاه مهمی در بازار گوشی های تاشو دارد. سامسونگ در سال ۲۰۲۲ حدود ۷۷ درصد از سهم بازار گوشی‌های تاشو را در اختیار داشت. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۷ حجم بازار گوشی‌های تاشو به ۴۸.۱ میلیون دستگاه برسد.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید