یوتیوب روش جدیدی برای پخش ویدیوها با سرعت ۲x تست می کند - تکفارس 
یوتیوب روش جدیدی برای پخش ویدیوها با سرعت ۲x تست می کند - تکفارس 
یوتیوب روش جدیدی برای پخش ویدیوها با سرعت ۲x تست می کند - تکفارس 

یوتیوب روش جدیدی برای پخش ویدیوها با سرعت ۲x تست می کند

افشین نوری
۲۷ تیر ۱۴۰۲ - 12:30
یوتیوب

یوتیوب همیشه در حال بهبود پلتفرم خود است و حالا در حال تست قابلیت جدیدی است پخش ویدیوها با سرعت ۲x  را آسان‌تر خواهد کرد. گوگل اخیرا شروع به حذف مسدودکننده‌های تبلیغاتی کرده و همچنین در حال تست قابلیت دوبله ویدیوها با استفاده از هوش مصنوعی است.

یوتیوب در حال تست قابلیت‌های دیگری نیز است که یکی از آن‌ها یک صفحه قفل است که ورودی لمسی را هنگام تماشای ویدیوها غیرفعال می‌کند. قابلیت دیگر به کاربران اجازه می‌دهد تا با فشار دادن طولانی روی هر نقطه از صفحه یوتیوب، سرعت پخش ۲x را فعال کنند.

در حال حاضر، کاربران برای تنظیم سرعت پخش ویدیوها در اپلیکیشن یوتیوب باید با ضربه زدن روی آیکون چرخ‌دنده وارد منوی تنظیمات ویدیو شده و سپس سرعت پخش را تنظیم کنند. این روش کاملا متفاوت از روش دسترسی در نسخه دسکتاپ است که در آن سرعت پخش به‌راحتی از پنجره پخش اصلی قابل دسترس است.

کاربران نسخه پریمیوم یوتیوب می‌توانند برای تست این قابلیت تا ۱۳ آگوست به آن دسترسی داشته باشند. همچنین قابلیت قفل صفحه تا ۵ آگوست در دسترس است. کاربران برای فعالسازی صفحه قفل هنگام پخش ویدیو باید روی آیکون چرخ دنده ضربه زده و گزینه Lock Screen را انتخاب کنند.

یوتیوب همچمین در حال تست محصول جدیدی به نام Playables است که امکان انجام بازی‌های آنلاین را فراهم خواهد کرد. وال استریت ژورنال گزارش داده است که هدف این کار چیزی فراتر از میزبانی بازی‌ها روی یک پلتفرم است و کاربران خواهند توانست بازی‌ها را روی آن اجرا و به اشتراک بگذارند.

طبق گزارش اخیر، محصول Playables به کاربران اجازه خواهد داد تا بازی‌ها را از طریق دستگاه‌های اندرویدی یا آی‌اواس خود و همچنین از طریق وب‌سایت یوتیوب در دستگاه‌های کامپیوتری اجرا کنند. یک از این بازی‌ها که در حال تست است Stack Bounce نام دارد که یک بازی سرگرمی است.

به نظر می‌رسد گوگل علیرغم اینکه پلتفرم استادیا را متوقف کرده است به‌دنبال تمرکز در بخش‌های دیگری است تا کاهش درآمدهای تبلیغات خود را جبران کند. یوتیوب یکی از قدرتمندترین پلتفرم‌های استریم ویدیو است و تاکنون محتواهای گیمینگ زیادی را در قالب ویدیو، شورتس و استریم زنده پخش کرده است. اما حالا کاربران باید منتظر اجرای بازی‌ها و اشتراک‌گذاری آن‌ها در یوتیوب با دوستان خود باشند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید