چرا اسپیس فریم بهترین گزینه برای برگزاری نمایشگاه است؟ - تکفارس 
چرا اسپیس فریم بهترین گزینه برای برگزاری نمایشگاه است؟ - تکفارس 
چرا اسپیس فریم بهترین گزینه برای برگزاری نمایشگاه است؟ - تکفارس 

چرا اسپیس فریم بهترین گزینه برای برگزاری نمایشگاه است؟

تکفارس
۲۰ تیر ۱۴۰۲ - 17:27
چرا اسپیس فریم بهترین گزینه برای برگزاری نمایشگاه است؟ - تکفارس 

در گذشته برای ساخت سازه‌هایی مانند سوله، پارکینگ موقت، استیج و برپایی نمایشگاه، اصلی‌ترین چالش و گرهٔ کار، بحث فضا و مکان بود. برای مثال، استفاده از قاب‌ها و داربست‌های فلزی قدیمیِ سنگین به‌منظور غرفه‌سازی و احداث یک فضای مناسب برای برپایی نمایشگاه، جدا از بحث هزینه، به زمان و انرژی زیادی هم برای طراحی و نصب احتیاج داشت. بنابراین وجود سازه‌ای که سختیِ کار راه‌اندازی نمایشگاه را برای برگزارکنندگان نصف کند، نیاز جدی این جامعه است که اسپیس فریم نمایشگاهی به آن پاسخ می‌دهد. ما معتقدیم space frame بهترین گزینهٔ پیش‌ِرو برای برگزاری یک نمایشگاه است. این‌که چرا چنین اعتقادی داریم و چه شد به این نتیجه رسیدیم، مسئله‌ای است که در ادامهٔ مطلب امروز قصد داریم به بیان آن بپردازیم.

اسپیس فریم چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پیش از هرچیزی بهتر است ابتدا با تعریف دقیق اسپیس فریم (space frame) آشنا شوید تا سپس علت بهترین بودن آن را در برپایی یک نمایشگاه درک کنید. Space frame به معنای سازهٔ فضایی، بنایی با فرم هندسی منظم است. اجزای space frame به‌صورت یکپارچه، با نظم و به کمک بست اسپیس فریم در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و نیروی وارد بر قسمت‌های مختلف سازه که ناشی از وزن آن است را میان یکدیگر تقسیم می‌کنند. این وضعیت با ایجاد یک تناسب و تعادل ساختاری و وزنی میان تمام قسمت‌های space frame باعث می‌شود سازه با تحمل نیروی وارد بر خود، غرفه‌هایی مستحکم و در عین حال زیبا به وجود بیاورد. در ساخت space frame، لوله‌ها و اجزای مختلف سازه با بست اسپیس فریم به یکدیگر متصل می‌شوند. از نظر شکل ظاهری، ساختار، وزن و کیفیت اتصالات اجزا این سازه مدل‌های مختلفی دارد. به موازات این تنوع در مدل، کاربردهای space frame نیز متنوع است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. رایج‌ترین کاربرد space frame در ساخت سازه‌ نمایشگاهی و غرفه‌بندی آن است. همچنین با استفاده از این سازهٔ فضایی، می‌توانید درون غرفه‌های نمایشگاهی نیز طرح‌ها و مدل‌های متنوعی مطابق با نیاز و سلیقهٔ غرفه‌دار پیاده کنید.
  2. علاوه‌بر سازه نمایشگاهی، از space frame برای ساخت سوله‌های موقت و دائم با کاربری‌های متفاوت همچون گلخانه نیز استفاده می‌شود.
  3. با استفاده از این سازه می‌توانید انواع سایه‌بان و پارکینگ‌های موقترا با فرم و شکل‌های مختلف در هر مکانی که مدنظر دارید احداث کنید.
  4. با توجه به این‌که space frame تحمل وزنِ بالایی دارد، کاربرد دیگر این بنا ساخت سن و استیج در ابعاد و اندازه‌های مختلف است.
  5. اشکال مختلف space frame همچون مدل منحنی آن، یعنی اپیس فریم کرو، امکان ساخت انواع قاب بنر تبلیغاتی در ابعاد مختلف را به صاحبان برندها و کسب‌وکارها می‌دهد.
  6. با space frame می‌توانید انواع طاق‌‌های ورودی یا به اصطلاح طاق نصرت را بسازید.
چرا اسپیس فریم بهترین گزینه برای برگزاری نمایشگاه است؟ - تکفارس 

چرا اسپیس فریم بهترین سازهٔ نمایشگاهی است؟

استفاده از Space Frame بهترین انتخاب برای راه‌اندازی نمایشگاه است، چون فضای بیشتری را در اختیار برگزارکنندگان قرار می‌هد. اسپیس فریم‌ها ساختاری قوی و استحکام بالایی دارند. طراحی آن‌ها براساس استفاده از الگوی هندسی معینی صورت می‌گیرد که منجر به توزیع بار بهینه و تقسیم یکنواخت آن در سراسر سازه می‌شود. این خصوصیت باعث می‌شود که اسپیس فریم‌ نمایشگاهی بتوانند بارهای ثابت بزرگی را تحمل کنند، آن هم به‌گونه‌ای که نیاز به ستون‌ها و دیوارهای داخلی کمتر شود. این امر فرصت‌های بیشتری را برای طراحی داخلی نمایشگاه و استفادهٔ بهینه از فضا به ارمغان می‌آورد.

  • انعطاف‌پذیر است

یکی دیگر از مزایای space frame انعطاف‌پذیری در طراحی است. با استفاده از این سیستم، می‌توان براساس نیازهای خاص هر نمایشگاه، شکل و ابعاد متفاوتی را به سازه بخشید. این امکان وجود دارد که سیستم space frame بعد از سفارش طراحی و ساخت نیز مجدداً قابل تغییر و تنظیم باشد.

  • نورپذیری بالایی دارد

استفاده از space frame می‌تواند منجر به افزایش نورپذیری در نمایشگاه شود. به دلیل کاهش استفاده از ستون‌ها و دیوارهای داخلی، نور بهتر در سراسر فضا پخش می‌شود و می‌تواند به نمایشگاه حس بزرگی و فضای بازتری بدهد.

  • نصب و حملش آسان است

اسپیس فریم‌ها به دلیل ساختار سبک و مدولار، به‌آسانی نصب و باز می‌شوند. همچنین بارگیری و حمل‌ونقل این سازه نیز بسیار آسان است. این ویژگی‌ها باعث می‌شود نمایشگاه در کمترین زمان ممکن راه‌اندازی شود و در صورت نیاز قابلیت جابه‌جایی را داشته باشد.

  • کم‌هزینه است

در مقایسه با سایر روش‌های غرفه‌سازی و احداث سازه‌های نمایشگاهی، نصب space frame یک روش کم‌هزینه به‌شمار می‌رود. بنابراین می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین دلایلی که اسپیس فریم را به بهترین انتخاب ممکن جهت برگزاری نمایشگاه تبدیل می‌کند، مقرون‌به‌صرفه بودن آن است.

  • با شرایط مختلف سازگار است

یکی دیگر از مزیت‌های ویژه space frame این است که این سازه با شرایط مختلف آب‌وهوایی کاملاً سازگاری دارد. بنابراین می‌توان از آن برای ساخت غرفه و برپایی نمایشگاه در مناطق گرم، شرجی و مرطوب کشور استفاده کرد.

چرا اسپیس فریم بهترین گزینه برای برگزاری نمایشگاه است؟ - تکفارس 

جمع‌بندی

در این مطلب به یک سوال مهم پاسخ دادیم: “چرا اسپیس بهترین انتخاب جهت برگزاری نمایشگاه است؟” به‌منظور پاسخ‌گویی به این سوال، به مزایای این سازهٔ فضایی اشاره کردیم. درواقع عواملی که space frame را به بهترین سازهٔ نمایشگاهی تبدیل می‌کند، مزایای منحصربه‌فرد و ویژهٔ این سازه است. اسپیس فریم نمایشگاهی به‌راحتی نصب و باز شده و حمل‌ونقل آسانی دارد، وزن بسیار کمیدارد، با شرایط آب‌وهوایی مختلف سازگار است، در مقایسه با سایر سازه‌های نمایشگاهی کم هزینه‌تر است، تحمل وزن بالایی دارد و از نظر ظاهری نیز جذاب و زیباست. همچنین بعد از نصب و استفاده از space frame، چنانچه دیگر به آن نیاز نداشتید، می‌توانید آن را اجاره داده یا بفروشید.

برای خرید space frame هم می‌توانید مدل‌های آمادهٔ موجود در بازار اجاره یا خریداری کنید، هم می‌توانید سفارش ساخت آن را بدهید و یک سازهٔ کاملاً نو بخرید یا اجاره کنید. در رابطه با سازه‌های دست دوم، مسئلهٔ چالش‌برانگیز یافتن یک سازهٔ آماده دقیقاً مطابق با ابعاد و اندازه‌های موردنظر شماست. با این حال امر بعیدی نیست. درزمینهٔ خرید یا اجارهٔ این سازه نیز شایان ذکر است که اگر space frame را صرفاً برای یک بار استفاده نیاز دارید، بهتر است آن را اجاره کنید. در غیر این صورت، کار معقولانه خرید space frame است.

منبع:www.shelter.ir

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید