فرق هدفون و هدست چیست؟ راهنمای تشخیص و معرفی ویژگی‌ها - تکفارس 
فرق هدفون و هدست چیست؟ راهنمای تشخیص و معرفی ویژگی‌ها - تکفارس 
فرق هدفون و هدست چیست؟ راهنمای تشخیص و معرفی ویژگی‌ها - تکفارس 

فرق هدفون و هدست چیست؟ راهنمای تشخیص و معرفی ویژگی‌ها

تکفارس
۱۲ تیر ۱۴۰۲ - 17:05
فرق هدفون و هدست چیست؟ راهنمای تشخیص و معرفی ویژگی‌ها - تکفارس 

اگر قصد خرید هدفون یا هدست برای محل کار، بازی کردن یا گوش دادن به موسیقی داشته‌اید، حتما با دو نوع دستگاه مواجه شده‌اید. در چنین مواقعی معمولا افراد نمی‌دانند باید از بین هدفون و هدست کدام دستگاه را انتخاب کنند. واقعیت این است که هدفون و هدست تفاوت‌های قابل‌توجهی از نظر کیفیت، کاربرد و قابلیت‌ها با یکدیگر دارند که هرکدام را باید باتوجه‌به نوع نیازتان انتخاب کنید. در این مطلب ابتدا می‌خوانید که هدفون و هدست چیست و هر کدام چه ویژگی‌هایی دارند. سپس درباره تفاوت بین این دو نوع دستگاه به اندازه کافی اطلاعات کسب می‌کنید تا بتوانید بهترین محصول را برای نیاز خود تشخیص دهید. اگر قصد خرید هدفون یا هدست دارید، از شما دعوت می‌کنیم مطالعه این مطلب کاربردی را از دست ندهید.

هدست چیست؟ بررسی مزایا و معایب هدست

هدست دستگاهی است که معمولا از دو گوشی و یک میکروفون تشکیل شده است. بسته به نوع کاربرد و طراحی، میکروفون را می‌توان از هدست جدا کرد. به‌عبارتی، هدست‌ها ترکیبی از بلندگوها و میکروفون‌ها هستند که یک تجربه صوتی تعاملی را برای شما فراهم می‌کنند. در واقع بیشترین کاربرد هدست برای برقراری تماس، گیمینگ، کنفرانس و ارتباطات صوتی است. از مهم‌ترین مزایای هدست می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • برخورداری از میکروفون
  • قابلیت کاهش نویز پس زمینه عالی برای میکروفون
  • تاخیر بسیار کمتر هنگام بازی
  • کاهش نویز پس زمینه به دلیل مدل طراحی
  • درایورهای صوتی بزرگتر

باوجود مزایایی که هدست هنگام مکالمه، گوش دادن به موسیقی یا بازی برایتان فراهم می‌کند، این دستگاه‌ها معایبی نیز دارند که هنگام خرید حتما باید به آن‌ها توجه کنید. از جمله معایب هدست‌ها عبارت‌اند از:

  • طراحی حجیم‌تر نسبت به هدفون
  • وزن سنگین
  • تجربه کاربری سخت‌تر در مقایسه با هدفون

هدست‌ها به دو صورت بی‌سیم و باسیم طراحی شده‌اند که کاربری‌های متفاوتی دارند. اگر به‌دنبال وسیله‌ای برای مکالمه‌های طولانی‌مدت هستید، خرید هدست بی‌سیم را پیشنهاد می‌کنیم که با بلوتوث کار می‌کند. هدست‌های سیمی هم به‌دلیل کمترین میزان تاخیر برای بازی مناسب هستند و صدای باکیفیتی در لحظه به شما ارائه می‌دهند.

فرق هدفون و هدست چیست؟ راهنمای تشخیص و معرفی ویژگی‌ها - تکفارس 

هدفون چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

اکثر افراد ترجیح می‌دهند برای گوش دادن به موسیقی، پادکست و فیلم دیدن هدفون بخرند؛ زیرا استفاده از هدفون نسبت به هدست راحت‌تر است؛ به‌ویژه هدفون‌های تاشو را به‌راحتی می‌توان در کوله یا کیف حمل کرد. بسته به نیاز خود می‌توانید بین هدفون سیمی و بی‌سیم یکی را انتخاب کنید. خلاصه اینکه محبوب‌ترین گزینه برای گوش دادن به موسیقی هدفون است و قیمت هدفون اصل کاملا ارزشش را دارد که بابت خرید هزینه کنید؛ بنابراین اگر صرفا به‌دنبال وسیله‌ای برای گوش دادن به موسیقی یا فیلم دیدن هستید، هدفون گزینه مناسبی برای شماست؛ زیرا هدفون‌ها از مزایای زیر برخوردار هستند:

  • وزن کمتر هدفون نسبت به هدست
  • برخورداری از فناوری حذف نویز
  • مناسب برای گوش دادن موسیقی
  • دارای باس بهتر
  • قابلیت حمل آسان
  • عمر باتری طولانی

بااین‌حال، ویژگی‌هایی مانند نداشتن میکروفون و تاخیر بیشتر در انتقال صدا هنگام بازی از مهم‌ترین معایب هدفون به شمار می‌رود.

بررسی فرق هدفون و هدست؛ کدام را انتخاب کنیم؟

اصلی‌ترین تفاوت هدفون و هدست این است که هدست‌ها با داشتن میکروفون برای پاسخ‌گویی به تماس‌ها یا برگزاری جلسات آنلاین گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شوند. ازآنجایی‌که هدفون‌ها برای استفاده شخصی و گوش دادن به موسیقی، پادکست یا مشاهده فیلم طراحی شده‌اند، معمولا فقط به میکروفون داخلی مجهز هستند. در ادامه سایر تفاوت‌های هدفون و هدست را بیان می‌کنیم.

کیفیت پخش صدا؛ اولین فرق هدفون و هدست

اگر بخواهیم به بررسی تفاوت هدفون و هدست از نظر کیفیت صدا بپردازیم، باید بگوییم: هدفون‌ها معمولا کیفیت صدای بهتری نسبت به هدست‌ها ارائه می‌دهند. تجربه صدای فضایی و عمیق‌تر از مهم‌ترین ویژگی‌های هدفون‌ها به شمار می‌رود. بااین‌حال ازآنجایی‌که کاربرد هدست‌ها بیشتر روی ارتباطات صوتی متمرکز است، کیفیت پخش صدا چندان موردتوجه طراحان هدست قرار نمی‌گیرد؛ بنابراین اگر عمده استفاده شما از هدفون یا هدست به گوش دادن موسیقی مربوط می‌شود، می‌توانید از هدفون‌های باکیفیتی مانند هدفون bose quietcomfort 45 استفاده کنید. با قابلیت‌های جانبی این هدفون از جمله نویز کنسلینگ جز صدای موسیقی، هیچ صدای دیگری نخواهید شنید.

فرق هدفون و هدست چیست؟ راهنمای تشخیص و معرفی ویژگی‌ها - تکفارس 

تفاوت هدفون و هدست در اندازه و راحتی هنگام استفاده

ازآنجایی‌که هدفون‌ها مخصوص گوش دادن به صدا و به‌عبارتی ارتباط یک‌طرفه طراحی و ساخته می‌شوند، دو گوشی نسبتا بزرگ دارند. در مقابل، هدست‌ها از گوشی‌های کوچک‌تری برخوردار هستند، اما یک میکروفون روی آن تعبیه شده است. استفاده از هدفون معمولا راحت‌تر از هدست است؛ زیرا هدفون مانند کلاه روی سر قرار می‌گیرد. شما به‌راحتی می‌توانید هنگام حرکت و انجام کارهایتان از هدفون استفاده کنید و مشکلی از این بابت نخواهید داشت. بااین‌حال کم نیستند هدست‌هایی که وزن کمتری نسبت به هدفون‌ها دارند و امکان استفاده طولانی‌مدت را برای کاربر فراهم می‌کنند؛ بنابراین کاربرپسند بودن هدفون و هدست، به طراحی و کیفیت ساخت هر کدام بستگی دارد.

کاربردها؛ یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های هدفون و هدست

اگر بین خرید هدفون و هدست سردرگم هستید، حتما اول از همه نیازتان را بسنجید و متناسب با آن نسبت به خرید هدفون یا هدست اقدام کنید. هدفون‌ها معمولا برای استفاده روزمره، گوش دادن به موسیقی و پادکست و حتی مشاهده فیلم کاربرد دارند؛ درحالی‌که هدست‌ها به‌دلیل برخورداری از میکروفون برای مکالمات تلفنی، گیمینگ، برگزاری کنفرانس و به‌طورکلی ارتباطات صوتی مناسب هستند.

فرق هدفون و هدست چیست؟ راهنمای تشخیص و معرفی ویژگی‌ها - تکفارس 

بررسی قابلیت‌های جانبی هدفون و هدست

قابلیت‌های جانبی متعدد هدفون‌ها از جمله کنترل صدا، نویز کنسلینگ و اتصال بی‌سیم بلوتوثی، این دستگاه‌ها را به انتخابی عالی برای گوش دادن به موسیقی، مانیتورینگ صدا، بازی و مشاهده فیلم تبدیل می‌کنند. درمقابل، هدست‌ها با وجود برخورداری از قابلیت‌هایی مانند کنترل صدا و اتصال بی‌سیم باز هم به‌اندازه هدفون‌ها برای موسیقی و پادکست مناسب نیستند.

هدفون یا هدست؟ با مشورت متخصصان تهران اسپیکر بهترین دستگاه را برای خود انتخاب کنید!

در این مقاله توضیح دادیم که فرق هدفون و هدست چیست و هر کدام چه ویژگی‌هایی دارند. در نهایت، انتخاب بین هدفون و هدست به نیاز شما بستگی دارد. اگر برای گوش دادن به موسیقی و فیلم دیدن به‌دنبال کیفیت صدای بهتری هستید، هدفون گزینه مناسبی برای شماست؛ اما اگر برای تماس‌های تلفنی، گیمینگ و کنفرانس به میکروفون نیاز دارید، هدست‌ها را در نظر داشته باشید.

شما می‌توانید انواع هدفون و هدست با کیفیت بالا را از فروشگاه تهران اسپیکر سفارش دهید و هر کجای ایران که هستید، در محل تحویل بگیرید. کارشناسان تهران اسپیکر قبل از خرید، شما را در این زمینه راهنمایی می‌کنند تا راحت‌تر بین هدفون و هدست مناسب‌ترین محصول را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش از این فروشگاه معتبر به نشانی tehranspeaker.com مراجعه کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید