ویندوز ۱۱ اکنون از کوپایلت و برنامه های RAR و ۷-Zip پشتیبانی می کند - تکفارس 
ویندوز ۱۱ اکنون از کوپایلت و برنامه های RAR و ۷-Zip پشتیبانی می کند - تکفارس 
ویندوز ۱۱ اکنون از کوپایلت و برنامه های RAR و ۷-Zip پشتیبانی می کند - تکفارس 

ویندوز ۱۱ اکنون از کوپایلت و برنامه های RAR و ۷-Zip پشتیبانی می کند

افشین نوری
۹ تیر ۱۴۰۲ - 14:50
ویندوز ۱۱

مایکروسافت سرانجام به وعده خود برای عرضه ویندوز کوپایلت عمل کرد. بیلد کانال توسعه دهندگان ویندوز اینسایدر (نسخه ۲۳۴۹۳) از امروز امکان دسترسی به ویندوز کوپایلت، پشتیبانی داخلی از فایل‌های RAR و ۷-Zip و همچنین یک صفحه تنظیمات جدید و یک میکسر صدای بهتر را ارائه کرده است.

مایکروسافت برنامه ویندوز کوپایلت را برای اولین بار در اوایل سال جاری میلادی معرفی کرد و نسخه‌ای که امروز ارائه شده به صورت یک نوار کناری در سمت راست ویندوز ۱۱ ظاهر می‌شود. تیم ویندوز در یک پست وبلاگی گفته است که این برنامه با محتوای ویندوز شما تداخل نخواهد داشت و به‌طور مجزا در کنار پنجره های باز اجرا خواهد شد. بنابراین شما هر زمان که نیاز داشتید می‌توانید با ویندوز کوپایلت تعامل داشته باشید.

ویندوز ۱۱

شما می‌توانید سوالاتی از هوش مصنوعی ویندوز کوپایلت بپرسید که چت‌بات بینگ نیز معمولا به آنها پاسخ می‌دهد. حتی می‌توانید دستورات سیستمی زیر را با آن اجرا کنید:

  • تغییر حالت تاریک
  • گرفتن اسکرین شات
  • فعال کردن حالت مزاحم نشوید

ویندوز کوپایلت همچنین می‌تواند مثل سایدبار بینگ در مایکروسافت اج، برای خلاصه‌سازی محتوایی که در وب جستجو می‌کنید یا برای تولید تصاویر و متن هوش مصنوعی استفاده شود. البته به خاطر اینکه ویندوز کوپایلت در حالت پیش‌نمایش اولیه است، فعلا چندان کاربردی نیست و به همین خاطر فقط برخی تنظیمات اولیه ویندوز را کنترل می‌کند و فعلا از پلاگین‌های شخص ثالث پشتیبانی نمی‌کند.

ویندوز ۱۱

مایکروسافت همچنین پشتیبانی داخلی از فایل‌های RAR یا ۷-Zip را به ویندوز ۱۱ اضافه کرده است. سایر فرمت‌های فشرده‌سازی اضافه‌شده شامل tar، ۷-zip، RAR، gz، و چندین مورد دیگر که از پروژه منبع باز libarchive استفاده می‌کنند می‌شود. مایکروسافت هشدار داده است که احتمالا مشکلاتی در عملکرد اولیه این فرمت‌ها وجود خواهد داشت و برای بهبود آن‌ها در نسخه های آینده ویندوز اینسایدر تلاش می‌کند.

قابلیت دیگری که به نسخه جدید ویندوز اینسایدر اضافه شده است میکسر صدای بهبود یافته در بخش تنظیمات سریع ویندوز ۱۱ است. به‌روزرسانی جدید، یک میکسر صدای مدرن را ارائه کرده است که امکان سفارشی‌سازی سریع صدا را بر پایه هر برنامه فراهم خواهد کرد. یک میانبر صفحه‌کلید جدید (WIN + CTRL + V) نیز برای کنترل سریع‌تر تجربه صوتی و دسترسی مستقیم به میکسر صدا اضافه شده است.

ویندوز ۱۱

مایکروسافت همچنین یک صفحه تنظیمات جدید به ویندوز ۱۱ اضافه کرده است. این صفحه شامل پیش‌نمایش دستگاهی که از آن استفاده می‌کنید به‌همراه تنظیمات مهم می‌شود. شما حالا بلافاصله می‌توانید وارد بخش سیستمی تنظیمات شوید. صفحه جدید طوری طراحی شده که با حداکثر هفت کارت اطلاعات، دردسر کمتری را برای شما ایجاد خواهد کرد. شما می‌توانید در این صفحه اطلاعات اشتراک‌های مایکروسافت ۳۶۵ یا ایکس‌باکس را مشاهده کنید، دستگاه‌های بلوتوث را مدیریت کنید، والپیپرها را به سرعت شخصی‌سازی کنید و میزان حافظه ذخیره‌سازی ابری وان درایو را چک کنید.

و در آخر اینکه، مایکروسافت در حال تست یک قابلیت پیشنهادهای جدید برای Snap Layouts در ویندوز ۱۱ است. زمانیکه شما ماوس را روی گزینه‌های Minimize یا Maximize نگه می‌دارید، آیکون‌‌های اپلیکیشن‌ها بر اساس بهترین اپلیکیشن‌هایی که می‌توانند کنار هم قرار بگیرند نمایش داده خواهد شد.

منبع: Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید