راهنمای ثبت دامنه در ایران سرور - تکفارس 
راهنمای ثبت دامنه در ایران سرور - تکفارس 
راهنمای ثبت دامنه در ایران سرور - تکفارس 

راهنمای ثبت دامنه در ایران سرور

تکفارس
۱ تیر ۱۴۰۲ - 12:09
راهنمای ثبت دامنه در ایران سرور - تکفارس 

راه‌اندازی وب سایت یک گام مهم و ضروری در گسترش کسب‌وکار شما است. داشتن وب سایت می‌تواند به افراد کمک کند تا با شما ارتباطی آنلاین داشته باشند و درباره حوزه کاری و برندتان اطلاعات بیشتری به دست بیاورند. به همین دلیل، بهتر است نام دامنه سایت خود را طوری انتخاب کنید که تجارت و فعالیت شما را به طور دقیق و موثر منعکس کند.

اگر شما هم به دنبال ثبت انواع دامنه هستید، می توانید به صفحه خرید دامنه ایران سرور مراجعه کنید.

قبل از شروع لازم است تا برخی از مزایای خرید و ثبت دامنه در ایران سرور را بیان کنیم تا با دید بازتری به انتخاب و شروع فعالیت آنلاین خود بپردازید. برای مثال از عمده دلایلی که به راحتی می‌توانید به تیم ایران سرور اعتماد کنید و اصلی‌ترین بخش سایت خود را به دست آنان بسپارید به شرح زیر هستند:

  • تنظیم DNS ها از پنل کاربری
  • ثبت آنی دامنه
  • قابلیت قفل دامنه
  • ارائه نمایندگی ثبت دامنه
  • ثبت دامین با بیش از ۴۰۰ دامین متنوع

به عنوان مثال اگر کسب و کار شما به برندسازی نیاز دارد ثبت و استفاده از دامنه‌های عمومی که در ایران سرور ارائه می‌شوند، بهترین گزینه خواهد بود و یا این که اگر به ثبت دامنه ایرانی علاقه‌مند هستید با آسودگی خیال می‌توانید نام دامنه انتخابی خود را از ایران سرور خریداری نمایید زیرا این دامنه‌ها به ‌صورت انحصاری توسط مرکز ثبت ملی ایرنیک ثبت‌ می‌شوند و ایران‌سرور به‌ عنوان نماینده ایرنیک اقدام به ثبت دامنه‌های شما با امکانات فراوان می‌نماید.

خب به ادامه مطلب می‌پردازیم تا به کمک این راهنما بتوانید بهترین گزینه موجود برای نام دامنه را ثبت و خریداری نمایید.

در واقع پیش از ثبت نهایی نام دامنه و تهیه آن باید چندین عامل مختلف را بررسی و در نظر بگیرید که به شرح زیر است:

مراحل ثبت دامنه

مرحله ۱. انتخاب نام دامنه و پسوند آن

نام دامنه در اصل نام وب سایت شما است. یعنی بخشی از URL است که قبل از “.com” یا “.org” یا دیگر موارد مشابه قرار می‌گیرد.

توجه داشته باشید هنگام انتخاب یک نام دامنه، اسمی را انتخاب کنید که جذاب به نظر برسد، به راحتی فراموش نشود و با نام تجاری شما همخوانی داشته باشد.

البته ناگفته نماند یافتن نام دامنه‌ای که در دسترس باشد و به طور دقیق کسب و کار و برند صاحب آن را نشان دهد، بسته به میزان رایج بودن نام، چالش برانگیز است.

می‌توانید در دسترس بودن یک نام دامنه را از طریق مراجعه به یک شرکت هاستینگ و ثبت‌کننده دامنه، مانند ایران سرور بررسی کنید.

توجه داشته باشید که در برخی موارد، نام دامنه “در دسترس” است، اما گاهی ناموجود بوده و در قالب پسوند‌های دیگر قابلیت دسترسی دارد که طبیعتا قیمت بالایی نیز خواهد داشت.

در این صورت اگر مایل به پرداخت هزینه بالا نیستید باید نام انتخابی خود را با گزینه‌های جایگزین برای پسوند مد نظرتان در نظر بگیرید. البته لازم به ذکر است که یک نام دامنه با پسوند.ir با قیمت بسیار مناسب‌تر در دسترس خواهد بود.

راهنمای ثبت دامنه در ایران سرور - تکفارس 

همچنین در بسیاری از مواردی که نام دامنه با پسوند مورد نظر در دسترس نباشد، ثبت‌کننده نام دامنه، نام‌های مشابهی را پیشنهاد می‌کند که در دسترس است. به عنوان مثال، اگر iranserver.com در دسترس نباشد، ثبت‌کننده ممکن است iranserver.ir را پیشنهاد کند.

حتی اگر یک نام دامنه در دسترس باشد، باید بررسی کنید که این نام در رسانه‌های اجتماعی نیز موجود باشد تا از همسویی بین وب سایت شما و دسته‌های اجتماعی آن در آینده، مطمئن شوید.

با این تفاسیر پس از تعیین نام دامنه، باید نام پسوند را در نظر بگیرید. محبوب‌ترین پسوند com. است، اگرچه net. و org. نیز محبوب هستند اما انواع دیگری مانند دامنه‌های مخفف با نام کشورها نیز وجود دارند و به پسوندی ختم می‌شوند که مختص به یک کشور خاص است.

برای مثال، یک وب‌ سایت در آلمان ممکن است به de. ختم شود همانطور که پسوند کشور ایران .ir است.

مرحله ۲. انتخاب یک شرکت ثبت‌کننده نام دامنه معتبر

اگرچه هزینه یک مسئله مورد توجه و مهم است، اما انتخاب یک شرکت هاستینگ (ثبت‌کننده دامنه) که معتبر باشد مهم‌تر از جست‌وجو ارزان‌ترین گزینه برای خرید نام دامنه خواهد بود.

برای مثال برخی از ثبت‌کنندگان نام دامنه که قیمت پایینی را برای خدمات ارائه شده خود در نظر می‌گیرند ممکن است فاقد موارد حفاظت از حریم خصوصی باشند و شما بخواهید از همان شرکت برای ثبت دامنه خود و میزبانی وب سایت‌تان استفاده کنید و در آینده نه چندان دور با مشکلات زیادی مواجه شوید که گاهی جبران ناپذیر خواهند بود.

درحال‌حاضر ایران سرور به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های ثبت دامنه به شما کمک می‌کند تا نام دامنه مورد نظر خود را ثبت کرده و در ادامه برای راه‌اندازی وب سایت خود راهنمایی شوید.

راهنمای ثبت دامنه در ایران سرور - تکفارس 

مرحله ۳. خریداری و ثبت دامنه انتخابی

هنگامی که یک نام دامنه در دسترس را انتخاب کردید، می‌توانید آن نام را خریداری کنید که این هزینه معمولاً به صورت سالانه پرداخت می‌شود، اما برخی از ثبت‌کنندگان شرایط چند ساله را نیز ارائه می‌دهند. بنابراین هنگام ثبت نام، باید به مدت زمان ثبت دامنه‌های خریداری شده توجه زیادی داشته باشید.

ضمن اینکه به جای انتخاب یک ثبت نام طولانی مدت، ممکن است بخواهید مدت زمان کوتاه‌تری را با تمدید خودکار در نظر بگیرید.

به این ترتیب، اگر از خدمات ناراضی باشید، قادر خواهید بود دامنه خود را به شرکت دیگری منتقل کنید.

گفتنی است که شاید بتوانید برای نام دامنه‌ای که قبلاً خریداری شده و شما طالب آن هستید مناقصه بدهید، اما توجه داشته باشید که بسته به محبوبیت نام دامنه، هزینه‌ها می‌توانند بسیار بالا باشند.

پس از گذشت تمام این مراحل اگر دامنه انتخابی شما در دسترس بود، اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را به سبد خرید خود اضافه کرده و مراحل ثبت نام را تکمیل کنید. در این مرحله از شما خواسته می‌شود تا اگر هنوز حساب کاربری نزد شرکت ثبت‌کننده مانند ایران سرور ندارید، مراحل ثبت ‌نام خود را تکمیل نمایید.

مرحله ۴. مطالعه قرارداد خرید دامنه

خدمات ارائه شده شرکت ثبت‌کننده دامنه، حقوق و تعهدات شما و همچنین دسترسی و توانایی آن شرکت برای ایجاد تغییرات، همگی در قراردادی که ضمن خرید دامنه وجود دارد قید شده‌اند. بنابراین خواندن و مطالعه قرارداد دامنه مهم است تا هیچ شک و شبهه‌ای وجود نداشته باشد.

مرحله ۵. انتخاب گزینه تمدید خودکار ثبت دامنه

راهنمای ثبت دامنه در ایران سرور - تکفارس 

تمدید نام دامنه برای اطمینان از ادامه استفاده از نام انتخابی و خریداری شده بسیار مهم است.

پس اگر گزینه تمدید خودکار را در زمان ثبت دامنه خود انتخاب کرده‌اید، بسیار عاقلانه بوده است چرا که اگر نام دامنه شما قبل از تمدید منقضی شود، آن نام برای خرید توسط دیگران در دسترس قرار می‌گیرد و خطر از دست دادن این نام وجود خواهد داشت.

در همین راستا تیم ایران سرور با سابقه چندین ساله خود در این زمینه می‌تواند بهترین انتخاب برای ثبت نام دامنه باشد زیرا مزایا مختلف و متنوعی را برای خریداران در نظر گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به قابلیت انتقال و حتی تبدیل دامنه، وجود کنترل پنل مدیریتی، فروش دامنه‌های خاص و… اشاره کرد. برای اطلاعات بیشتر درباره خرید و ثبت دامنه به سایت ایران سرور مراجعه کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید