چت بات هوش مصنوعی به اینستاگرام می آید - تکفارس 
چت بات هوش مصنوعی به اینستاگرام می آید - تکفارس 

چت بات هوش مصنوعی به اینستاگرام می آید

افشین نوری
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - 11:25
اینستاگرام

اینستاگرام به‌طور پیوسته در حال ارائه قابلیت‌های جذاب برای کاربران خود است و حالا به نظر می‌رسد که به‌زودی شاهد ادغام این پلتفرم با هوش مصنوعی خواهیم بود.

الساندور پالوزی به ‌عنوان یک متخصص مهندسی معکوس فاش کرده است که اینستاگرام روی یک ابزار هوش مصنوعی برای پاشخ به سوالات و ارائه توصیه کار می‌کند. اگر این شایعه درست باشد، اینستاگرام تبدیل به یکی از اولین شبکه‌های اجتماعی با چت بات هوش مصنوعی خواهد شد.

این چت بات ظاهرا کاربردهای مختلفی خواهد داشت و علاوه بر پاسخ‌گویی به سوالات، امکان نوشتن پیام و ارائه راهنمایی و پشتیبانی نیز خواهد داشت. این ابزار به کاربران کمک خواهد کرد تا در زمینه‌های مختلف مثل مد، مسافرت و سایر موضوعات راهنمایی‌های کاملی دریافت کنند.

کاربران همچنین قادر به انتخاب شخصیت‌های مختلفی برای چت بات اینستاگرام خود خواهند بود. ظاهرا اینستاگرام قصد دارد این چت بات را به‌طور کامل با مکالمات یکپارچه کند. کاربران با نوشتن @-mentioning خواهند توانست چت بات اینستاگرام را وارد مکالمات فعلی خود کنند. این قابلیت منجر به اینتراکشن‌های روان‌تر و بیشتر خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که چت بات اینستاگرام چه زمانی عرضه خواهد شد. اما مارک زاکربرگ مدیرعامل متا قبلا گفته بود که این شرکت به‌طور فعال روی شخصیت‌های هوش مصنوعی برای اینستاگرام، مسنجر و واتساپ کار می‌کند. خوشبختانه پالوزی سابقه خوبی در افشای اطلاعات درست درباره اینستاگرام دارد و باید ببینم قابلیت هوش مصنوعی این شبکه اجتماعی چه زمانی در اختیار کاربران قرار خواهد کرفت.

سام آلتمن مدیرعامل OpenAI گفته است که که GPT و سایر مدل‌های هوش مصنوعی در بهبود بهره‌وری در مشاغل مختلف از جمله توسعه نرم‌افزار بسیار مفید بوده‌اند. با این حال، این فناوری باید به نحوه مطلوبی قانونمند شود. او گفته که به آینده هوش مصنوعی بسیار خوشبین است و انتظار دارد که اتفاقات بزرگی در این حوزه بیفتد. برای مثال این فناوری ممکن است بتواند مساله تغییرات آب و هوایی را در آینده نزدیک حل کند. به نظر او جنبه‌های مثبت هوش مصنوعی بسیار بیشتر از جنبه‌های منفی آن است.

آلتمن معتقد است که هر حوزه‌ای از جمله هوش مصنوعی باید در چارچوب قوانین خاصی عمل کند و بسیار مهم است که به این موضوع اهمیت داده شود. او همچنین درباره برنامه‌های آینده OpenAI گفت که نقشه راه این شرکت ساده است و تیم این شرکت در حال کار روی مدل‌های پیشرفته‌تر، هوشمندتر، سریع‌تر و بهتر هستند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید