شایعه: آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس از نمایشگرهای بزرگتر استفاده خواهند کرد - تکفارس 
شایعه: آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس از نمایشگرهای بزرگتر استفاده خواهند کرد - تکفارس 
شایعه: آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس از نمایشگرهای بزرگتر استفاده خواهند کرد - تکفارس 

شایعه: آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس از نمایشگرهای بزرگتر استفاده خواهند کرد

افشین نوری
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 06:12
آیفون ۱۶ پرو

اپل قرار است امسال سری آیفون ۱۵ را با تغییرات زیادی معرفی کند. انتظار می‌رود امسال هر چهار مدل آیفون ۱۵ از قابلیت جزیره پویا و درگاه USB-C استفاده کنند و مدل‌های پرو مجهز به یک دکمه اکشن و یک دکمه ولوم بلند خواهند بود. با این حال، به نظر می‌رسد که سال آینده میلادی مدل‌های آیفون ۱۶ پرو تغییرات بیشتری در بخش طراحی خواهند داشت و از نمایشگرهای بزرگتر بهره خواهند برد.

قبلا شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه امسال مدل‌های آیفون ۱۵ پرو از دکمه‌های لمسی استفاده خواهند کرد اما ظاهرا بنا به مشکلات فنی این قابلیت ارائه نخواهد شد. بنابراین اپل کماکان از دکمه‌های فیزیکی در این مدل‌ها استفاده خواهد کرد و به جز اضافه کردن یک دکمه اکشن، تغییرات دیگری در طراحی مدل‌های آیفون ۱۵ پرو ایجاد نخواهد کرد. اما طبق اطلاعاتی که امروز فاش شده است مدل‌های آیفون ۱۶ پرو مجهز به نمایشگرهای بزرگتری خواهند بود، بطوریکه آیفون ۱۶ پرو از یک نمایشگر ۶.۳ اینچی و آیفون ۱۶ پرو مکس از یک نمایشگر ۶.۹ اینچی استفاده خواهند کرد.

این اطلاعات را یک کارشناس مطرح حوزه فناوری به نام راس یانگ فاش کرده و گفته است که استفاده از نمایشگرهای بزرگتر فقط منحصر به مدل‌های آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس خواهد بود و مدل‌های آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس تغییری در این بخش نخواهند داشت. همانطور که می‌دانید اپل هر سال دو مدل آیفون ۶.۱ اینچی و دو مدل آیفون ۶.۶۹ اینچی معرفی می‌کند.

اپل اخیرا تلاش کرده است تا بین مدل‌های پرو و استاندارد آیفون تفاوت‌های بیشتری ایجاد کند و امسال نیز ظاهرا مدل‌های آیفون ۱۵ پرو برخلاف مدل‌های استاندارد حاشیه‌های بسیار نازکی خواهند داشت. هنوز مشخص نیست که اپل علاوه بر کاهش حاشیه این گوشی‌ها، تغییراتی در سایز نمایشگر آن‌‌ها نیز ایجاد خواهد داد یا نه. اما اطلاعات امروز نشان می‌دهند که سال آینده این اتفاق خواهد افتاد و آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس به‌ترتیب از نمایشگرهای ۶.۳ و ۶.۹ اینچی بهره خواهند برد.

انتظار می‌رود مدل‌های آیفون ۱۶ پرو علاه بر نمایشگرهای بزرگتر تغییرات دیگری نیز داشته باشند و برای مثال از دکمه‌های لمسی استفاده کنند. در هر حال باید ببینیم اپل چه فکرهایی در سر دارد.

منبع: Wcftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید