معرفی ۴ اپلیکیشن آموزش انواع غذا + فیلم آموزشی - تکفارس 
معرفی ۴ اپلیکیشن آموزش انواع غذا + فیلم آموزشی - تکفارس 

معرفی ۴ اپلیکیشن آموزش انواع غذا + فیلم آموزشی

کسری نراقی
۲۳ دی ۱۴۰۱ - 10:00
اپلیکیشن آموزش انواع غذا

در این پست می خواهیم به طرفداران آشپزی مژده دهیم و اپلیکیشن آموزش انواع غذا را برای این افراد معرفی کنیم. با توجه به اینکه در حال حاضر همه کارها با استفاده از گوشی تلفن همراه انجام می شود، یادگیری آشپزی در گوشی نیز می تواند فکر خوبی باشد و هم در زمان و مکان و هزینه ها صرفه جویی خواهد شد. پس با ما همراه باشید تا با چند تا از این اپلیکیشن آموزش انواع غذا آشنا شویم.

مقدمه

بهترین راه ارتباط افراد مختلف علاقه مند به آشپزی با یکدیگر، استفاده از شبکه های اجتماعی و اینترنت است، چرا که این افراد به دلیل داشتن روحیات یکسان می توانند بهتر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و همینطور درمورد علایق خود صحبت کنند. آشپزی موضوعی است که در هر زمان می تواند مورد توجه افراد مختلف قرار بگیرد و همیشه صحبت کردن درمورد آن برای افراد مختلف جذاب است. در حال حاضر که بیشتر ارتباطات و آموزش ها از طریق بستر اینترنت صورت می پذیرد، درست نیست بخواهیم آموزش آشپزی را جدا از این موارد بدانیم! درواقع آشپزی نیز همانند بسیاری دیگر از مهارت ها نیازمند آموزش و یادگیری است و خانم هایی که آشپزی زیادی بلد نیستند یا به دنبال آموزش غذاهای متنوع و جدید هستند، می توانند از طریق این بستر پاسخ سوالات خود را پیدا کنند.

بیشتر خانواده هایی که در آن ها هم پدر و هم مادر شاغل هستند، شاهد این بوده ایم که غذای مناسب در خانه این افراد بسیار کم پیدا می شود و اکثراً به دلیل اینکه مادر خانه شاغل بوده و فرصت یادگیری پخت انواع غذا را نداشته است، با مشکل بلد نبودن آشپزی مواجه هستند. در این صورت یک اپلیکیشن آموزش انواع غذا می تواند به کمک اعضای این خانواده بیاید تا بتوانند در مدت زمان کوتاه آموزش پخت یک غذای مناسب را پیدا کنند. دقت کنید که در مبحث پخت و پز، تنها استفاده از مواد اولیه و پختن آن ها و تبدیلشان به غذا کافی نیست، هر آشپز باید نحواه نگهداری از موارد اولیه و برخی قوانین اولیه آشپزی آشنا باشد. چنانچه نتوانید در نگهداری مواد اولیه موفق باشید، این مواد خراب می شوند و مجبور خواهید بود آن ها را دور بریزید! اگر با این مبحث آشنایی ندارید پیشنهاد می شود آموزش زیر را از فرادرس دیافت کنید.

معرفی اپلیکیشن آموزش انواع غذا

اگر در فضاهای مجازی دیگر به دنبال موضوعات آشپزی و آموزش غذا می گردید، ممکن است با نتایج جالبی روبرو نشوید، چرا که بیشتر شبکه های اجتماعی بیشتر جنبه به اشتراگ گذاری لحظات را دارند تا آموزشی! به همین دلیل پیشنهاد می شود چند اپلیکیشن زیر را به خوبی بررسی کنید و در صورتی که مایل بودید یکی از آن ها را دانلود و نصب نمایید.

اپلیکیشن ژاپنی کوکپد

این اپلیکیشن یک شبکه اجتماعی برای کسانی است که به آشپزی علاقه بسیاری دارند و می خواهند در این زمینه فعالیت داشته باشند. درست است که در دیگر شبکه های اجتماعی هم می توان در زمینه آشپزی فعالیت داشت، اما اینکه یک اپلیکیشن فقط مختص این کار داشته باشید و هر جا بروید در این اپلیکیشن آموزش انواع غذا را مشاهده کنید، خود یک امتیاز مثبت است. در این اپلیکیشن آموزش انواع غذا توسط کاربران مختلف آپلود می شود و جدا از اینکه یک شبکه اجتماعی ژاپنی است، از بسیاری زبان ها از جمله زبان شیرین فارسی پشتیبانی می کند، به همین دلیل تعداد کاربران ایرانی در این اپلیکیشن خود قابل توجه است. بسیاری از مادرانی که کمی سن آن ها بیشتر است و بزرگ سال هستند، با فعالیت در این اپلیکیشن می توانند دوستان زیادی برای خود پیدا کنند، زیرا بیشتر کاربران این اپلیکیشن رده سنی بالای ۳۵ سال دارند.

اپلیکیشن ژاپنی کوکپد

با اینکه این اپلیکیشن ایرانی نیست، اما به لطف حضور ایرانیان در این اپلیکیشن دستور پخت غذاهای ایرانی زیادی در آن آپلود شده است. هر فردی می تواند در این اپلیکیشن همانند یک شبکه اجتماعی حساب کاربری ایجاد کند، سپس دوستان و آشنایان خود را دنبال کند یا دستور پخت غذاهای مورد علاقه خود را در آن پست کند.

این اپلیکیشن بهترین گزینه آموزش غذاهای متنوع از سرتاسر جهان به حساب می آید و می توانید دستور پخت غذاهای مختلف کشورهای دیگر را از زبان افراد بومی آن کشور بشنوید یا بخوانید. در بسیاری از موارد دستور پخت غذای خاصی در سطح اینترنت به روش های مختلفی نوشته می شود و در این صورت کاربر ممکن است سردرگم شود، هرچند افراد بومی نیز خود به روش های متنوعی غذا می پزند، اما حداقل می توان با اطمینان خاطر این مورد را در نظر بگیرید که دستور پخت آن غذا توسط مردم بومی کشور مقصد استفاده می شود و کاملاً واقعی است. اپلیکیشن کوکپد از ۲۰ زبان زنده دنیا پشتیبانی می کند و همانطور که گفتیم، زبان فارسی نیز یکی از آن هاست. بسیاری از افراد بر این باورند که این اپلیکیشن بهترین اپلیکیشن آموزش انواع غذا است که توانسته این همه طرفدار در بین کاربران پیدا کند.

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

اپلیکیشن پیش رو که می خواهیم آن را معرفی کنیم، اپلیکیشن آموزش آنلاین به نام فرادرس است که انواع آموزش های عمومی و مورد نیاز کاربران از جمله آموزش هایی مانند نگهداری از موارد غذایی و ایمنی غذایی را داراست و از این طریق این اپلیکیشن می تواند یکی از گزینه های مورد نیاز هر آشپز یا فرد علاقه مند به آشپزی باشد. فرادرس از آموزش های ویدیویی تشکیل شده است که توسط اساتید برتر کشور در حوزه مربوطه ضبط و با کاربران به اشتراک گذاشته شده است. این اپلیکیشن نسخه قابل نصب بر روی اندروید و IOS را داراست و هر فردی از سراسر جهان می تواند از آن استفاده کند، چرا که برخی آموزش های این اپلیکیشن در هیچ جا پیدا نمی شود.

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

این اپلیکیشن نسخه تحت وب را نیز داراست و می توانید با جستجوی نام فرادرس به آدرس آن دسترسی پیدا کنید. جالب است بدانید که این اپلیکیشن دارای دیگر آموزش ها مانند آموزش زبان های خارجی، آموزش برنامه نویسی، دروس مختلف دبیرستان و دانشگاهی و همینطور آموزش های مرتبط با آشپزی مانند اصول رژیم و تغذیه و آموزش بهداشت را داراست. این اپلیکیشن با اینکه دستور پخت غذاها را به اشتراک نگذاشته است، اما نیازمند هر آشپزی خواهد بود و حتی مردم عادی نیز بهتر است آموزش های مربوطه را دانلود و استفاده نمایند. برای دریافت اپلیکیشن فرادرس می توانید به صفحه زیر مراجعه کنید و اپلیشن را از گوگل پلی و اپ استورهای ایرانی دریافت نمایید.

اپلیکیشن خارجی Weber® iGrill®

افرادی که دوست دارند یک اپلیکیشن آموزش انواع غذا های گریل شده را داشته باشند بهتر است این اپ را بر روی گوشی خود داشته باشند. این اپلیکیشن همانطور که از نامش پیداست، انواع غذاهای گریل شده را آموزش می دهد که جمعاً به ۳۰۰ مورد غذا می رسد. دستو پخت این غذاها همراه با تایم مورد نظر برای پخت ارائه می شود و می توانید از تایمر این اپلیکیشن نیز برای این کار استفاده کنید. این اپلیکیشن علاوه بر اینکه دستور پخت غذاهای گریل شده را داراست، قابلیت مهمی را دارد که به وسیله آن می توانید حدس بزنید غذای شما در چند دقیقه آماده خواهد شد و دیگر نگران سوختن غذا نباشید. این کار با وارد کردن مشخصاتی مانند حجم گوشت انجام می شود و سپس این اپ مشخص می کند برای پخت کامل آن مقدار گوشت چقدر گرما استفاده شود و چقدر تایم برای پخت خواهید داشت.

اپلیکیشن خارجی Weber® iGrill®

محیط این اپلیکیشن فارسی نیست اما اگر مقداری مسلط بر زبان انگلیسی باشید می توانید از این اپلیکیشن در تهیه کردن غذاها استفاده نمایید. این اپلیکیشن فوق العاده را می توانید از گوگل پلی یا اپ استور به راحتی دانلود و نصب نمایید و از دستور پخت غذاهای گریل شده استفاده کرده و از آن لذت ببرید. به طور کلی این اپلیکیشن کاربردی هم دارای دستور پخت غذاهای گریل شده و هم دارای یک تایمر است که زمان پیل شدن گوشی را مشخص می کند، بدین ترتیب غذاها در تایم دقیق خود پخته می شوند و می توانید آن ها را بدون اینکه ذره ای سوخته باشند یا کمی نپخته باقی بمانند مصرف کنید.

اپلیکیشن ایرانی پاپیون

این اپلیکیشن آموزش انواع غذا را در طیف وسیعی از موضوعات و دسته بندی ارائه می دهد که این مورد باعث شده است این اپلیکیشن آرشیو تهیه غذا خیلی بزرگی داشته باشد. این اپلیکیشن ساخت ایران بوده و بیش ۴۰۰۰ دستور پخت غذا را شامل می شود. افرادی که همیشه در هنگام تهیه ناهار یا شام سردرگم می مانند و نمی دانند چه غذایی باید بپزند، می توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند که دارای آموزش های بیشماری از انواع غذا است. دختر خانم هایی که تا به حال سابقه آشپزی نداشته اند، می توانند از این اپلیکیشن به عنوان فرشته نجات خود استفاده کنند. بسیاری از خانم ها با دغدغه طرز تهیه غذاهای خوشمزه و متنوع دست و پنجه نرم می کنند، به همین دلیل اپلیکیشن پاییون به تمامی افراد پیشنهاد می شود. دستور غذاها در این اپلیکیشن حداقل یک بار توسط مخاطبان استفاده شده است، به همین دلیل می توانید به انواع دستور پخت های این اپلیکیشن اعتماد کنید.

قابلیت جدید و کاربردی که این اپلیکیشن آن را داراست، وارد کردن اطلاعات غذایی و در نهایت پیشنهاد غذایی متناسب با موراد غذایی است، این بخش با نام “چی بپزم” یکی از بخش های پرطرفدار در این اپلیکیشن است. در این بخش می توانید از سردرگمی خارج شوید و به سادگی با توجه به مواد اولیه ای که برای پخت غذا در دست دارید، یک غذای مناسب تهیه کنید. اپلیکیشن پایپون علاوه بر اینکه یک اپ آشپزی است، یک شبکه اجتماعی نیز می باشد که به کاربران اجازه می دهد با ثبت نام در این اپلیکیشن بتوانند دستور غذاهای خود را در آن آپلود کنند و همینطور به غذاهایی که از پیش دستور پخت آن ها ثبت شده امتیاز دهند. این اپلیکیشن دارای مجموعه کاملی از آموزش های غذاهای ایرانی و خارجی است که دسترسی به غذاهای مدنظر را سریع تر ساخته است.

اپلیکیشن ایرانی پاپیون

این اپلیکیشن علاوه بر بخش به اشتراک گذاری دستور پخت غذا و همچنین مجموعه بزرگی از انواع غذاها، دارای بخشی نیز است که قبل از پخت غذا از شما می خواهد تا تعداد نفراتی که قصد دارن از غذا میل کنند وارد کنید، بدین ترتیب مواد اولیه مورد استفاده برای غذا به اندازه خواهد بود.

در استفاده از اپلیکیشن آموزش انواع غذا به چه مواردی دقت کنیم؟

توجه کنید که اپلیکیشن آموزش غذا نمی تواند اطمینان صد درصدی به شما دهد که غذای شما دقیقاً همانند آنچه که در آموزش نشان داده شده است آماده خواهد شد. البته اگر تمامی مراحل دستور پخت را به درستی انجام داده باشید نباید چنین اتفاقی بیوفتد، اما احتمال آن وجود دارد و بایستی از این موضوع خبر داشته باشید. در هنگام تهیه غذا حتماً از مواد اولیه سالم استفاده کنید. ممکن است غفلت کرده باشید و یکی از مواد خراب شده باشد، همین مورد می تواند بر روی طعم غذا تاثیر منفی بگذارد، پس بایستی به اصول نگهداری از مواد غذایی دقت لازم را داشته باشید. اگر در این مورد اطلاعات کافی ندارید و می خواهید آموزش ببینید، می توانید از آموزش فرادرس در این حوزه استفاده نمایید. برای نمایش آموزش بر روی لینک زیر کلیک کنید.

مورد بعدی که وجود دارد این است که نباید آشپزی را تنها به خانم ها نسبت دهیم، آقایان نیز می توانند آشپزی کنند و از قضا یکی از مهم ترین سرآشپزهای دنیا آقا است. بنابراین اگر در فضای مجازی یا در یکی از اپلیکیشن های بالا آقایی را دیدید که به دنبال منبع خوب برای آموزش می گردد و سردرگم شده است، بدون اینکه آن فرد را اذیت کنیم، به او کمک کنیم.

سخن آخر درمورد اپلیکیشن آموزش انواع غذا

در این مطلب سعی کردیم درمورد بهترین راه یادگیری آشپزی با گزینه های موجود صحبت کنیم و ببینیم که بهترین راه یادگیری آشپزی آن هم در زمان کوتاه کدام است. با توجه به اینکه بیشتر افراد به دنبال روش های آسان برای یادگیری می گردند، حدس زده می شود که انتخاب کاربران همان استفاده از اپلیکیشن آموزش انواع غذا باشد. اگر شما نیز همین فکر را می کنید پس پیشنهاد می شود یکی از اپلیکیشن هایی که در بالا معرفی کرده ایم دانلود و نصب نمایید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید