مقایسه شیائومی ۱۳ پرو و گوگل پیکسل ۷ پرو - تکفارس 
مقایسه شیائومی ۱۳ پرو و گوگل پیکسل ۷ پرو - تکفارس 

مقایسه شیائومی ۱۳ پرو و گوگل پیکسل ۷ پرو

مهدی حلوائی
۱ دی ۱۴۰۱ - 14:38
مقایسه شیائومی 13 پرو و پیکسل 7 پرو

شیائومی اخیراً گوشی‌ شیائومی ۱۳ پرو را در کشور چین عرضه کرد و تا مشخص‌شدن تاریخ عرضه‌ی این گوشی‌ در بازار جهانی، بد نیست که به مقایسه‌ی آن‌ با سایر پرچمداران موجود در بازار بپردازیم. در این مقاله به مقایسه‌ی شیائومی ۱۳ پرو و گوگل پیکسل ۷ پرو خواهیم پرداخت.

شیائومی ۱۳ پروپیکسل ۷ پرو
ابعاد و وزن۱۶۲.۹ در ۷۴.۶ در ۸.۴ میلی‌متر
۲۱۰ گرم
۱۶۲.۹ در ۷۶.۶ در ۸.۹ میلی‌متر
۲۱۲ گرم
نمایشگر۶.۷۳ اینچ، ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل، اولد۶.۷ اینچ، ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ پیکسل، امولد
تراشهاسنپدراگون ۸ نسل ۲، هشت هسته‌ای با فرکانس ۳.۲ گیگاهرتزتنسور G2، هشت هسته‌ای با فرکانس ۲.۸۵ گیگاهرتز
حافظهرم ۱۲/۸ گیگابایتی
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایتی
رم ۱۲/۸ گیگابایتی
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایتی
سیستم عاملاندروید ۱۳، MIUIاندروید ۱۳
اتصالاتوای‌فای ۸۰۲.۱۱، بلوتوث ۵.۳، GPSوای‌فای ۸۰۲.۱۱، بلوتوث ۵.۲، GPS
دوربین۵۰.۳ مگاپیکسلی (f/1.9)
۵۰ مگاپیکسلی (f/2.0)
۵۰ مگاپیکسلی (f/2.2)
سلفی ۳۲ مگاپیکسلی (f/2.2)
۵۰ مگاپیکسلی (f/1.9)
۴۸ مگاپیکسلی (f/3.5)
۱۲ مگاپیکسلی (f/2.2)
۱۰.۸ مگاپیکسلی (f/2.2)
باتری۴۸۲۰ میلی‌آمپرساعتی
فست شارژ ۱۲۰ واتی
شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی
۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فست شارژ ۳۰ واتی
شارژ بی‌سیم ۲۳ واتی
ویژگی‌های جانبی۵G، دو سیم کارت، ضد آب IP68، شارژ معکوس ۱۰ واتی۵G، سیم کارت الکترونیکی، ضد آب IP68

طراحی

هر دو گوشی شیائومی ۱۳ پرو و پیکسل ۷ پرو از طراحی جدید و منحصر به فردی بهره برده‌اند اما به‌طور کلی به‌نظر می‌رسد که پرچمدار گوگل در این بخش، نوآوری‌ بیشتری را داشته است. این گوشی به هیچ وجه به سری آیفون شباهت نداشته و محفظه‌ی افقی دوربین‌های آن، این محصول را از سایر گوشی‌های موجود در بازار متمایز کرده است.

پیکسل ۷ پرو از پنل پشتی شیشه‌ای با قاب کناری آلومینیومی ساخته شده و استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار را نیز دریافت کرده است. همچنین نسبت نمایشگر به بدنه‌‌ی این گوشی نیز بسیار بالا بوده و دوربین سلفی آن نیز درون حفره‌ی پانچ هول در قسمت میانی بالای نمایشگر جای گرفته است.

در طرف دیگر، شیائومی ۱۳ پرو دارای لبه‌هایی منحنی بوده و پنل پشتی نسخه‌ی ویژه‌ی آن از جنس سرامیک است. این نسخه از پرچمدار شیائومی از طراحی بسیار جذابی برخوردار است اما سایر نسخه‌های آن در مقایسه با پیکسل ۷ پرو از نظر طراحی، حرف خاصی برای گفتن ندارند. البته این‌ موضوع که کدام گوشی از طراحی بهتری برخوردار است کاملاً سلیفه‌ای بوده و به نظر کاربران بستگی دارد.

شیائومی 13 پرو

مطالب مرتبط:

نمایشگر

هر دو گوشی شیائومی ۱۳ پرو و پیکسل ۷ پرو از نمایشگرهای تقریباً مشابهی استفاده کرده‌اند و در این بخش تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. پرچمدار شیائومی به نمایشگر اولد ۶.۷۳ اینچی از نوع LTPO با وضوح ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل (+QHD) و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز متغیر مجهز شده و از فناوری‌های دالبی ویژن و +HDR پشتیبانی می‌کند.

گوگل پیکسل ۷ پرو نیز از نمایشگر امولد ۶.۷ اینچی از نوع LTPO با وضوح ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ پیکسل (+QHD)، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و فناوری +HDR بهره برده و همانند شیائومی ۱۳ پرو به یک حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز شده است.

سخت افزار و سیستم عامل

بدون شک شیائومی ۱۳ پرو از نظر سخت‌افزاری نسبت به پیکسل ۷ پرو برتری دارد. این گوشی از تراشه‌ی ۴ نانومتری اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده کرده که از یک هسته‌ی X3 با فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز، دو هسته‌ی A715 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز، دو هسته‌ی A710 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز و سه هسته‌ی A510 با فرکانس ۲ گیگاهرتز تشکیل شده است. این گوشی همچنین از حداکثر ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره برده است.

پرچمدار گوگل نیز به تراشه‌ی ضعیف‌تر تسنور G2 مجهز شده که در واقع نسخه‌ی دیگری از تراشه‌های اگزینوس است. این گوشی از ترکیب رم و حافظه‌ی داخلی ۵۱۲/۱۲ بهره برده و همانند شیائومی ۱۳ پرو به همراه سیستم‌عامل اندروید ۱۳ به بازار عرضه شده است اما به‌روزرسانی‌های بیشتری را نسبت به محصول شیائومی دریافت می‌کند.

گوگل پیکسل 7 پرو

مطالب مرتبط:

دوربین، باتری و قیمت

شیائومی ۱۳ پرو در بخش دوربین از نظر تئوری نسبت به پیکسل ۷ پرو برتری دارد چرا که این گوشی به سه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی شرکت لایکا مجهز شده است اما در طرف دیگر، پرچمدار گوگل نیز در این بخش عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، تله‌فوتوی ۴۸ مگاپیکسلی و فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی بهره برده است.

شیائومی ۱۳ پرو همچنین از شارژ باسیم ۱۲۰ واتی و بی‌سیم ۵۰ واتی پشتیبانی کرده اما در عوض، پیکسل ۷ پرو از باتری بزرگ‌تر ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده است. گوگل پرچمدار خود را با قیمت آغازین ۶۸۰ دلار (۶۴۱ یورو) به بازار عرضه کرده و شیائومی ۱۳ پرو نیز با قیمت ۸۹۹ دلار (۸۴۸ یورو) در دسترس قرار گرفته است.

شیائومی ۱۳ پرو

نقاط قوت:

  • تراشه بهتر
  • دوربین‌های عالی
  • شارژ سریع‌تر
  • حافظه‌ی داخلی UFS 4.0

نقاط ضعف:

  • مورد خاصی وجود ندارد

پیکسل ۷ پرو

نقاط قوت:

  • پشتیبانی از سیم کارت الکترونیکی
  • پشتیبانی از فناوری باند فوق عریض
  • پشتیبانی نرم‌افزاری سریع‌تر و بیشتر
  • باتری بزرگ‌تر

نقاط ضعف:

  • سرعت شارژ پایین‌تر

نظر شما در مورد گوشی‌های پیکسل ۷ پرو و شیائومی ۱۳ پرو چیست؟ به‌نظر شما کدام یک از این دو گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید