مقایسه گوشی های پیکسل ۷ و آیفون ۱۴ - تکفارس 
مقایسه گوشی های پیکسل ۷ و آیفون ۱۴ - تکفارس 
مقایسه گوشی های پیکسل ۷ و آیفون ۱۴ - تکفارس 

مقایسه گوشی های پیکسل ۷ و آیفون ۱۴

مهدی حلوائی
۷ آبان ۱۴۰۱ - 16:21
مقایسه پیکسل 7 و آیفون 14

هرچند که امسال بسیاری از کاربران منتظر رونمایی از نسخه‌ی جدید آیفون مینی بودند اما اپل با حذف این گوشی از لیست محصولات جدید خود باعث ناامیدی آن‌ها شد. از این رو در حال حاضر کوچک‌ترین گوشی سری آیفون ۱۴، نسخه‌ی پایه‌ی این گوشی‌هاست. در طرف دیگر، بازار گوشی‌های اندرویدی شاهد عرضه‌ی چندین گوشی کامپکت بوده که از میان جدیدترین آن‌ها می‌توان به گوکل پیکسل ۷ اشاره کرد. در این مفاله به مقایسه این دو گوشی خواهیم پرداخت.

آیفون ۱۴پیکسل ۷
ابعاد و وزن۱۴۶.۷ در ۷۱.۵ در ۷.۸ میلی‌متر
۱۷۲ گرم
۱۵۵.۶ در ۷۳.۲ در ۸.۷ میلی‌متر
۱۹۷ گرم
نمایشگر۶.۱ اینچ، ۱۱۷۰ در ۲۵۳۲ پیکسل، اولد XDR سوپر رتینا۶.۳ اینچ، ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، امولد
تراشهA15 بایونیک، ۶ هسته‌ای با
فرکانس ۳.۲۲ گیگاهرتز
تنسور G2، هشت هسته‌ای با فرکانس ۲.۸۵ گیگاهرتز
حافظهرم ۶ گیگابایتی
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایتی
رم ۸ گیگابایتی
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایتی
سیستم عاملآی او اس ۱۶اندروید ۱۳
اتصالاتوای‌فای ۸۰۲.۱۱، بلوتوث ۵.۳، GPSوای‌فای ۸۰۲.۱۱، بلوتوث ۵.۲، GPS
دوربین۱۲ مگاپیکسلی (f/1.5)
۱۲ مگاپیکسلی (f/2.4)
۱۲ مگاپیکسلی (f/1.9)
۵۰ مگاپیکسلی (f/1.9)
۱۲ مگاپیکسلی (f/2.2)
۱۰.۸ مگاپیکسلی (f/2.2)
باتری۳۲۷۹ میلی‌آمپرساعتی
فست شارژ ۲۷ واتی
شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی
۴۳۵۵ میلی‌آمپرساعتی
فست شارژ ۳۰ واتی
شارژ بی‌سیم ۲۰ واتی
ویژگی‌های جانبی۵G، دو سیم کارت، سیم کارت الکترونیکی، مگ سیف ۱۵ واتی، ضد آب IP68۵G، دو سیم کارت، ضد آب IP68، شارژ معکوس

طراحی

اگر شما به دنبال یک گوشی با طراحی جذاب هستید، بدون شک هم پیکسل ۷ و هم آیفون ۱۴ از این نظر نیاز شما را برطرف خواهند کرد. پرچمدار جدید گوگل از طراحی خاصی برخوردار بوده که شامل محفظه‌ی افقی دوربین‌ها، پنل پشتی شیشه‌ای با محافظ گوریلا گلس ویکتوس، فریم کناری آلومینیومی و ترکیب رنگ‌بندی مختلف می‌شود. این گوشی همچنین موفق به دریافت استاندارد IP68 شده و در برابر آب مقاوم است.

در طرف دیگر، آیفون ۱۴ دارای ابعاد کوچک‌تری بوده و جنس بدنه‌ی آن نیز به‌لطف استفاده از پنل پشتی شیشه‌ای با محافظ سرامیکی، بهتر است. این گوشی همچنین مقاومت بیشتری در برابر آب داشته و کاربران می‌توانند آن را به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۶ متری آب قرار دهند. با این وجود، نمایشگر آیفون ۱۴ کماکان دارای حفره‌ی ناچ بوده که جذابیت ظاهری گوشی را کاهش داده است.

گوگل پیکسل 7

مطالب مرتبط:

نمایشگر

گوگل در پیکسل ۷ از نمایشگر ۶.۳ اینچی با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (+FHD)، نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و حداکثر میزان روشنایی ۱۴۰۰ نیت استفاده کرده است. این گوشی دارای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بوده و از فناوری +HDR10 و اسپیکرهای استریو پشتیبانی می‌کند.

اپل نیز جدیدترین گوشی خود را به نمایشگر اولد XDR سوپر رتینا با سایز ۶.۱ اینچ و وضوح ۱۱۷۰ در ۲۵۳۲ پیکسل (+FHD) و همچنین حسگر تشخیص چهره‌ی فیس آ‌ی‌دی (FaceID) و اسپیکرهای استریو مجهز کرده است. این گوشی از فناوری‌های دالبی ویژن و HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. به‌طور کلی می‌توان گفت که آیفون ۱۴ دارای کیفیت تصویر بهتری بوده و پیکسل ۷ نیز دارای نمایشگر بزرگ‌تر با نرخ تازه‌سازی بیشتر است.

سخت افزار و سیستم عامل

هر دو گوشی آیفون ۱۴ و پیکسل ۷ از سخت‌افزار قدرتمندی بهره برده‌ و عملکرد خوبی را ارائه می‌دهند. جدیدترین گوشی شرکت گوگل به تراشه‌ی هشت‌هسته‌ای تنسور G2 مجهز شده که بر پایه‌ی فرآیند تولید ۵ نانومتری طراحی شده و دارای دو هسته‌ی X1 با فرکانس ۲.۸۵ گیگاهرتز، شش هسته‌ی A78 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز و یک تراشه‌ی گرافیکی Mali G710 MC10 می‌باشد. گوگل همچنین در این گوشی از ۸ گیگابایت رم و حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی استفاده کرده است.

در طرف دیگر، آیفون ۱۴ از تراشه‌ی شش‌هسته‌ای A15 بهره برده که بر پایه‌ی فرآیند تولید مشابهی ساخته شده اما ترکیب هسته‌های آن شامل دو هسته‌ی Avalanche با فرکانس ۳.۲۳ و چهار هسته‌ی Blizzard با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز می‌شود. این گوشی همچنین به ۶ گیگابایت رم و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز شده است.

هر دو گوشی از جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل‌های موبایلی شرکت اپل و گوگل یعنی آی او اس ۱۶ و اندروید ۱۳ بهره می‌برند و تا چند سال به‌روزرسانی دریافت می‌کنند. از این رو آیفون ۱۴ و پیکسل ۷ برای کاربرانی که قصد دارند تا چند سال از یک گوشی استفاده کنند، گزینه‌های مناسبی به حساب می‌آیند.

آیفون 14

مطالب مرتبط:

دوربین

پیکسل ۷ از دوربین‌های بهتری نسبت به آیفون ۱۴ بهره برده و عملکرد آن نیز در این بخش بهتر از محصول شرکت اپل است. ترکیب دوربین‌های این گوشی شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و لرزش‌گیر اپیتکال و همچنین دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی می‌شود اما اپل در آیفون ۱۴ از دو دوربین اصلی و فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کرده است.

باتری و قیمت

هرچند که پیکسل ۷ به باتری بزرگ‌تری نسبت به آیفون ۱۴ مجهز شده (۴۳۵۵ میلی‌آمپرساعت در برابر ۳۲۷۹ میلی‌آمپرساعت) اما عمر باتری آیفون ۱۴ به‌لطف بهینه‌سازی عالی آی او اس ۱۶ تفاوتی با پیکسل ۷ ندارد. هر دو گوشی همچنین از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند اما اپل در آیفون ۱۴ فناوری مگ‌سیف (MagSafe) را نیز ارائه داده است. این فناوری امکان اتصال وسایل جانبی اکسترنال مانند پک‌ باتری به پشت گوشی را فراهم می‌کند.

گوگل پیکسل ۷ با قیمت آغازین ۶۴۹ یورو و ۵۹۹ دلار به‌ترتیب در کشورهای اروپایی و آمریکا عرضه شده است اما اپل آیفون ۱۴ را در اروپا با قیمت ۹۹۹ یورو و در آمریکا با قیمت ۷۵۰ دلار در دسترس قرار داده است.

پیکسل ۷

نقاط قوت:

  • قیمت کمتر
  • نمایشگر بزرگ‌تر
  • دوربین بهتر
  • باتری بزرگ‌تر

نقاط ضعف:

  • جنس بدنه ضعیف‌تر

آیفون ۱۴

نقاط قوت:

  • عملکرد بهتر
  • مقاومت بهتر در برابر آب
  • فیس آی‌دی
  • مگ سیف

نقاط ضعف:

  • قیمت بالاتر

نظر شما در مورد گوشی‌های آیفون ۱۴ و پیکسل ۷ چیست؟ به‌نظر شما کدام یک از این دو گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید