مقایسه گوگل پیکسل ۷ و شیائومی ۱۲ - تکفارس 
مقایسه گوگل پیکسل ۷ و شیائومی ۱۲ - تکفارس 

مقایسه گوگل پیکسل ۷ و شیائومی ۱۲

مهدی حلوائی
۸ آبان ۱۴۰۱ - 13:44
مقایسه پیکسل 7 و شیائومی 12

هرچند که در حال حاضر تعداد گوشی‌های کامپکت موجود در بازار نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است اما با این وجود، برخی از شرکت‌ها کماکان چنین گوشی‌هایی را تولید و به بازار عرضه می‌کنند. گوگل پیکسل ۷ یکی از همین گوشی‌ها بوده که علی‌رغم داشتن سخت‌افزاری قدرتمند، قیمت نسبتاً پایینی نیز دارد. اما آیا این گوشی توان رقابت با گوشی‌های مشابه شرکت‌های دیگر را دارد؟ در این مقاله به مقایسه این گوشی و برترین گوشی کامپکت شیائومی یعنی شیائومی ۱۲ خواهیم پرداخت.

شیائومی ۱۲پیکسل ۷
ابعاد و وزن۱۵۲.۷ در ۷۹.۹ در ۸.۲ میلی‌متر
۱۷۹ گرم
۱۵۵.۶ در ۷۳.۲ در ۸.۷ میلی‌متر
۱۹۷ گرم
نمایشگر۶.۲۸ اینچ، ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، امولد۶.۳ اینچ، ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، امولد
تراشهاسنپدراگون ۸ نسل ۱ با فرکانس ۳ گیگاهرتزتنسور G2، هشت هسته‌ای با فرکانس ۲.۸۵ گیگاهرتز
حافظهرم ۸/۱۲ گیگابایتی
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایتی
رم ۸ گیگابایتی
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایتی
سیستم عاملاندروید ۱۲، MIUIاندروید ۱۳
اتصالاتوای‌فای ۸۰۲.۱۱، بلوتوث ۵.۲، GPSوای‌فای ۸۰۲.۱۱، بلوتوث ۵.۲، GPS
دوربین۵۰ مگاپیکسلی (f/1.9)
۱۳ مگاپیکسلی (f/2.4)
۵ مگاپیکسلی (f/2.4)
۳۲ مگاپیکسلی (f/2.5)
۵۰ مگاپیکسلی (f/1.9)
۱۲ مگاپیکسلی (f/2.2)
۱۰.۸ مگاپیکسلی (f/2.2)
باتری۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فست شارژ ۶۷ واتی
شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی
۴۳۵۵ میلی‌آمپرساعتی
فست شارژ ۳۰ واتی
شارژ بی‌سیم ۲۰ واتی
ویژگی‌های جانبی۵G، دو سیم کارت، شارژ معکوس۵G، دو سیم کارت، ضد آب IP68، شارژ معکوس

طراحی

پیکسل ۷ از طراحی خاصی برخوردار بوده که آن را از سایز گوشی‌های موجود در بازار متمایز می‌کند. این گوشی دارای محفظه‌ی دوربین‌های افقی بوده که از جنس آلومینیوم بازیافتی ساخته شده است. همچنین فریم کناری پیکسل ۷ نیز از جنس آلومینیوم بوده و پنل پشتی آن از جنس شیشه طراحی شده است. این گوشی استاندارد IP68 را دریافت کرده و در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است.

پیکسل ۷ همچنین روی هر دو پنل پشتی و جلویی خود از محافظ گوریلا ویکتوس بهره برده اما شیائومی در پنل پشتی پرچمدار خود از محافظ گوریلا گلس ۵ استفاده کرده است. شیائومی ۱۲ همچنین همانند پیکسل ۷ به فریم کناری آلومینیومی مجهز شده اما به‌طور کلی کیفیت ساخت آن پایین‌تر از جدیدترین گوشی شرکت گوگل است.

گوگل پیکسل 7

مطالب مرتبط:

نمایشگر

با توجه به مشخصات هر دو گوشی، به‌نظر می‌رسد که شیائومی ۱۲ دارای نمایشگر بهتری است. این گوشی از نمایشگر امولد با سایز ۶.۲۸ اینچ، وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (+FHD) و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بهره برده و از فناوری‌های دالبی ویژن و +HDR10 پشتیبانی می‌کند.

گوگل نیز در پیکسل ۷ از نمایشگر امولد ۶.۳ اینچی با پشتیبانی از وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (+FHD)، نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و +HDR10 استفاده کرده است. هر دو گوشی دارای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و اسپیکرهای استریو هستند اما خبری از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری در آن‌ها نیست.

سخت افزار و سیستم عامل

شیائومی ۱۲ از سخت‌افزار قدرتمندتری نسبت به پیکسل ۷ بهره برده و از این رو عملکرد آن نیز بهتر از گوشی یادشده است. این گوشی به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مجهز شده که بر پایه‌ی فرآیند تولید ۴ نانومتری طراحی شده و دارای ۱ هسته‌ی X2 با فرکانس ۳ گیگاهرتز، سه هسته‌ی A710 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز، چهار هسته‌ی A510 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز و تراشه‌ی گرافیکی آدرنو ۷۳۰ می‌باشد.

در طرف دیگر، گوگل در پیکسل ۷ از تراشه‌ی ۵ نانومتری تنسور G2 استفاده کرده که عملکرد ضعیف‌تری نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۱ دارد. این گوشی همچنین دارای حداکثر میزان رم و حافظه‌ی داخلی ۲۵۶/۸ گیگابایت بوده و به همراه سیستم‌عامل اندروید ۱۳ به بازار عرضه شده است. برای مقایسه، شیائومی ۱۲ از حداکثر ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد.

شیائومی 12

مطالب مرتبط:

دوربین

بدون شک پیکسل ۷ در بخش دوربین عملکرد بهتری را نسبت به شیائومی ۱۲ دارد. ترکیب دوربین‌های این گوشی شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال، فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و سلفی ۱۰.۸ مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری با وضوح ۴K و نرخ ۶۰ فریم می‌شود. شیائومی ۱۲ نیز دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی، تله‌فوتوی مگاپیکسلی و سلفی ۳۲ مگاپیکسلی می‌باشد.

باتری و قیمت

شیائومی ۱۲ از باتری بزرگ‌تری بهره برده اما تفاوت ظرفیت این باتری با باتری پیکسل ۷ چندان زیاد نیست و از این رو، عمر باتری این دو گوشی نیز تقریباً یکسان است. با این وجود، شیائومی ۱۲ از فست شارژ سریع‌تر ۶۷ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند. هر دو گوشی پیکسل ۷ و شیائومی ۱۲ با قیمت ۶۵۰ دلار (۶۵۰ یورو) به بازار عرضه شده‌اند.

پیکسل ۷

نقاط قوت:

  • ضد آب IP68
  • عملکرد عالی دوربین‌های پشتی
  • دوربین سلفی بهتر
  • اندروید ۱۳
  • پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی مدت

نقاط ضعف:

  • باتری کوچک‌تر

شیائومی ۱۲

نقاط قوت:

  • عملکرد بهتر
  • ۱۲ گیگابایت رم
  • شارژ باسیم و بی‌سیم سریع‌تر
  • باتری بزرگ‌تر

نقاط ضعف:

  • سیستم‌عامل قدیمی‌تر

نظر شما در مورد گوشی‌های پیکسل ۷ و شیائومی ۱۲ چیست؟ به‌نظر شما کدام یک از این دو گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید