جریمه ۱ میلیون دلاری اپل در دادگاه فرانسه به خاطر رفتار تبعیض آمیز با توسعه‌دهندگان اپلیکیشن - تکفارس 
جریمه ۱ میلیون دلاری اپل در دادگاه فرانسه به خاطر رفتار تبعیض آمیز با توسعه‌دهندگان اپلیکیشن - تکفارس 

جریمه ۱ میلیون دلاری اپل در دادگاه فرانسه به خاطر رفتار تبعیض آمیز با توسعه‌دهندگان اپلیکیشن

افشین نوری
۲۹ آذر ۱۴۰۱ - 09:18
اپ استور

اپل در ماه‌های اخیر با شکایت‌های زیادی روبه‌رو بوده است و حالا در یک دادگاه دیگر به نام دادگاه تجاری پاریس (Paris Commercial Court) به پرداخت ۱ میلیون دلار جریمه محکوم شده است. 

دادگاه پاریس، اپل را به خاطر رفتار بدش با توسعه دهندگان فرانسوی اپلیکیشن در اپ استور محکوم کرده است و حالا این شرکت باید تاوان آن را بپردازد.

اتحادیه اروپا اخیرا قانونی را به تصویب رسانده است که اپل و سایر شرکت‌های بزرگ فناوری را مجبور به اتخاذ رفتارهای منصفانه در قبال توسعه‌دهندگان اپلیکیشن خواهد کرد. این شرکت‌ها دیگر نخواهند توانست از موضع قدرت عمل کنند. این قانون که با نام‌ Digital Markets Act به تصویب رسیده است قرار است به‌زودی اجرایی شود. اپل در واکنش به تصویب این قاتونو گفته است که آن را بررسی خواهد کرد تا اقدامات متناسب با آن اتخاذ کند. 

در رابطه با رای دادگاه فرانسه نیز اپل گفته است که رای این دادگاه را قبول ندارد و علیه آن درخواست تجدیدنظر خواهد داد. به گفته این شرکت، همه توسعه‌دهندگان از جمله توسعه‌دهندگان فرانسوی فرصت برابر در اپ استور دارند و تبعیضی در مورد آن‌ها صورت نگرفته است. اپل گفته است که اپ استور برای همه کاربران فضای امنی برای ارائه تجربیات خودفراهم کرده است و به همین‌خاطر رای دادگاه پاریس را غیرمنصفانه می‌داند. 

اپل متهم است که رفتار انحصارطلبانه در اپ استور داشته است و این چیزی که بارها از سوی اپل مشاهده شده است و این شرکت تا جایی که توانسته توسعه‌دهندگان اپلیکیشن را تخت فشار گذاشته است. البته با توجه به قانون جدید اتحادیه اروپا این شرایط به‌زودی تغییر خواهد کرد و نه‌تنها کاربران قادر به نصب اپلیکیشن از جایی به‌غیر از اپ استور روی گوشی آیفون خود خواهند بود بلکه توسعه‌دهندگان اپلیکیشن نیز خواهند توانست از سرویس‌های پرداخت دیگری به‌غیر از سرویس پرداخت اپ استور در داخل اپلیکیشن‌‌های خود استفاده کنند. 

اپل حتی مجبور شده است که در سال‌های آینده از درگاه USB-C روی گوشی‌های خود استفاده کند و حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که واکنش این شرکت به قوانیتی که علیه او تصویب شده‌اند چه خواهد بود. 

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید