اپل احتمالاً درآمدهای اپ استور خود در اروپا را از دست خواهد داد - تکفارس 
اپل احتمالاً درآمدهای اپ استور خود در اروپا را از دست خواهد داد - تکفارس 

اپل احتمالاً درآمدهای اپ استور خود در اروپا را از دست خواهد داد

افشین نوری
۲۴ آذر ۱۴۰۱ - 10:09
اپ استور

اپل ظاهرا قصد داد تا سال ۲۰۲۴ اجازه نصب جانبی اپلیکیشن‌ها (سایدلود) را به کاربران آیفون و ایود بدهد و اگر چنین اتفاقی بیفتد احتمالا درآمدهای این شرکت از طریق اپ استور کاهش خواهد یافت. 

طبق گزارش Morgan Stanley، قانون جدید اتحادیه اروپا هرچند اپل را مجبور خواهد کرد تا مجوز نصب جانبی اپلیکیشن‌ها را به کاربران بدهد اما این کار باعث خواهد شد تا درآمدهای این شرکت از طریق اپ استور ۴ درصد و کل درآمدهای این شرکت فقط ۱ درصد کاهش یابد.

در واقع، این موسسه معتقد است که اپل چندان تحت تاثیر قانون جدید اروپا قرار نخواهد گرفت چرا که حتی اگر اپل به جز اروپا در سایر کشورهای دنیا نیز اجازه نصب جانبی اپلیکیشن‌ها را به کاربران بدهد درآمد این شرکت از اپ استور ۹ درصد کاهش خواهد یافت و کل درآمدهای آن ۲ درصد کاهش خواهد داشت.

اپل احتمالاً درآمدهای اپ استور خود در اروپا را از دست خواهد داد - تکفارس 

اپل در حال حاضر از اپلیکیشن‌های موجود در  اپ استور حدود ۳۰ درآمد کارمزد بابت استفاده از سرویس پرداخت اپ استور دریافت می‌کند، اما به نظر می‌رسد که حتی با وجود قانون جدید اروپا، اکثر کاربران ترجیح خواهند داد که اپلیکیشن‌های موردنیاز خود را کماکان از اپ استور دانلود کنند و از روش نصب جانبی به‌خاطر امنیت پایین‌اش استفاده نکنند. 

اپل حتی ممکن است کارمزد ۳۰ درصد خود را کمی کاهش دهد تا توسعه‌دهندگان اپلیکیشن را همچنان در اپ استور نگه دارد. بنابراین اپل گزینه‌های مناسبی برای مقابله با قانون اروپا خواهد داشت و انتظار نمی‌رود که درآمدهای این شرکت کاهش چندانی پیدا کند. البته قانون جدید اتحادیه اروپا قرار است از سال ۲۰۲۴ اجرایی شود و تا آن موقع ممکن است تغییرات زیادی در سیاست‌های اپل ایجاد شود. 

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم اپل چگونه قانون جدید اتحادیه اروپا برای اجازه نصب جانبی اپلیکیشن‌ها را اجرایی خواهد کرد.

منبع: Appleinsider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید