اپل استفاده از حسگرهای دوربین سونی در گوشی های آیفون را تایید کرد - تکفارس 
اپل استفاده از حسگرهای دوربین سونی در گوشی های آیفون را تایید کرد - تکفارس 

اپل استفاده از حسگرهای دوربین سونی در گوشی های آیفون را تایید کرد

مهدی حلوائی
۲۲ آذر ۱۴۰۱ - 19:22
اپل تیم کوک

تیم کوک، مدیر عامل اپل، امروز در توییتی تایید کرد که این شرکت در طی یک دهه‌ی گذشته در گوشی‌های خود از حسگرهای دوربین سونی استفاده کرده است. این خبر موضوع قابل توجهی به حساب می‌آید چرا که اپل معمولاً جزئیات زیادی را در خصوص قطعات گوشی‌های آیفون فاش نکرده و تنها به اعلام مواردی مانند وضوح، میدان دید و دریچه‌ی دیافراگم دوربین گوشی‌های خود بسنده می‌کند.

خبر همکاری اپل و سونی در ساخت گوشی‌های آیفون در حالی امروز فاش شده که قبلاً گزار‌ش‌های متعددی در این خصوص منتشر شده بود. برای مثال، خبرگزاری وال استریت جورنال در سال ۲۰۱۵ این موضوع را تایید و وب‌سایت iFixit نیز در کالبدشکافی گوشی‌های آیفون به آن اشاره کرده بود.

بر اساس گزارش Nikkei Asia، در حال حاضر سونی بزرگ‌ترین شرکت در بازار حسگرهای تصویر CMOS بوده و ۴۴ درصد از سهم این بازار را به خود اختصاص داده است. شرکت سامسونگ نیز با در اختیار داشتن ۱۸.۵ از سهم بازار در رتبه‌ی بعدی قرار دارد.

با توجه به سفر اخیر تیم کوک به ژاپن و بازدید از کارخانه‌ی سونی، به‌نظر می‌رسد که همکاری اپل با این غول فناوری ژاپنی کماکان ادامه خواهد داشت. گفته می‌شود که سونی حسگر دوربین جدیدی را طراحی کرده که مشکل نوردهی بیشتر یا کمتر از حد را کاهش می‌دهد. ظاهراً این حسگر در گوشی‌های نسل بعدی اپل مورد استفاده قرار می‌گیرد اما احتمالاً شاهد به‌کارگیری آن در محصولات شرکت‌های دیگر نیز خواهیم بود.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید