گوگل امکانات قابلیت Find My Device را برای رقابت با اپل افزایش می دهد - تکفارس 
گوگل امکانات قابلیت Find My Device را برای رقابت با اپل افزایش می دهد - تکفارس 
گوگل امکانات قابلیت Find My Device را برای رقابت با اپل افزایش می دهد - تکفارس 

گوگل امکانات قابلیت Find My Device را برای رقابت با اپل افزایش می دهد

افشین نوری
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - 22:58
گوگل امکانات قابلیت Find My Device را برای رقابت با اپل افزایش می دهد - تکفارس 

گوگل ظاهرا قصد دارد امکانات قابلیت Find My Device را به سطح اپلیکیشن مشابه اپل یعنی Find My برساند تا کاربران اندروید بتوانند مثل کاربران آیفون به قابلیت‌های بیشتری برای پیدا کردن دستگاه‌های خود دست یابند. 

همانطور که می‌دانید اپلیکیشن Find My اپل قادر به پیدا کردن آیفون، آیپد، مک و ایرتگ است و حتی می‌تواند در مواقعی که دسترسی به اتصال وای‌فای و بلوتوث وجود ندارد این کار را انجام‌ دهد. این در حالیست که قابلیت Find My Device گوگل فقط می‌تواند گوشی‌ها را پیدا کند‌.

حالا گوگل قصد دارد دامنه کاربرد این برنامه را گسترش دهد تا کاربران بتوانند دستگاه‌های بیشتری را با استفاده از آن پیدا کنند. طبق گزارشی که امروز منتشر شده است این قابلیت به‌زودی قادر به پیدا کردن همه دستگاه‌های اندرویدی گم‌شده خواهد بود. ضمنا، اطلاعات این قابلیت رمزگذاری خواهند شد و فقط صاحب دستگاه قادر به دیدن مکان دستگاه گم‌شده خود خواهد بود. ظاهرا ساعت‌های Wear OS نیز تحت پوشش این قابلیت قرار خواهند گرفت که می‌تواند خبر خوبی برای دارندگان این ساعت‌ها باشد.

در حال حاضر، بیش از ۳ میلیارد دستگاه‌ اندرویدی در سراسر دنیا وجود دارد و به همین‌خاطر لازم بود که گوگل امکانات Find My Device را گسترش می‌داد. حالا این قابلیت با امکانات تازه‌ای که دریافت خواهد کرد خواهد توانست تبدیل به رقیب جدی Find My اپل شود. گوگل هنوز به‌طور رسمی خبر امروز را تایید نکرده است و بنابراین زمان دقیق ارائه قابلیت‌های جدید Find My Device مشخص نیست‌ 

گوگل یک قابلیت حدید نیز برای پلی استور ارائه کرده است که کمک می‌کند تا گوشی‌هایی که فضای خالی کافی برای اجرای اپلیکیشن‌ها ندارند به‌طور خودکار برخی اپلیکیشن‌های خاص را آرشیو کنند. این قابلیت برای کسانی که گوشی پایبن‌‌رده‌ای دارند بسبار مفید و کاربردی خواهد بود. این قابلیت در نسخه v33.5 پلی استور ارائه شده است.  ‌

 برای دسترسی به این قابلیت کافی است اپلیکیشن پلی استور خود را باز کنید و روی تصویر پروفایل خود در سمت راست نوار جستجو ضربه بزنبد. سپس از منوی بازشده به مسیر Settings> About بروید. در انجا علاوه بر نسخه فعلی پلی استور خود یک لینک سبز رنگ با عبارت Update Play Store خواهید دید که با ضربه زدن روی آن خواهید توانست آخرین نسخه پلی استور را نصب کنید. بعد از نصب این آپدیت، به قابلیت جدید پلی استور دسترسی خواهید داشت.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید