اپل رکورد فروش لپ تاپ را در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ زد - تکفارس 
اپل رکورد فروش لپ تاپ را در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ زد - تکفارس 
اپل رکورد فروش لپ تاپ را در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ زد - تکفارس 

اپل رکورد فروش لپ تاپ را در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ زد

افشین نوری
۱۳ آبان ۱۴۰۱ - 08:05
اپل

طبق یک گزارش جدید، اپل بهترین عملکرد تاریخ خود را بخش فروش لپ تاپ‌های مک بوک در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ اجربه کرده است. طبق این گزارش، اپل ۸.۱ میلیون دستگاه مک بوک در مدت مذکور فروخته است که‌ درآمد عجیب ‌۱۱.۵ میلیارد دلاری را برای این شرکت در پی داشته است. میزان فروش این دستگا‌ه‌ها، رشد ۲۵ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. 

این عملکرد بسیار عالی اپل در شرایطی اتفاق می‌افتد که ما شاهد بحران اقتصاد جهانی و مشکلات فراوان در زنجیره تامین قطعات الکترونیکی بودیم‌. 

طبق گزارش Strategy Analytics، اپل در بین هفت شرکت برتر بازار لپ تاپ، تنها شرکتی بوده است که رشد فروش داشته است. لنوو با وجود اینکه با سهم ۲۳ درصدی در جایگاه اول بازار لپ تاپ قرار گرفته است، اما آمار فروش این شرکت در سه ماهه سوم امسال ۱۶ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. 

شرکت اچ‌پی با سهم ۱۷ درصدی در رده دوم جای گرفته است و با وجود عرضه ۹.۵ میلیون دستگاه لپ تاپ به بازار افت ۳۲ درصدی فروش را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است. شرکت دل نیز کاهش فروش ۲۵ درصدی را تجربه کرده است و با عرضه ۹ میلیون دستگاه لپ تاپ در رتبه سوم قرار گرفته است.

در جایگاه پنجم، ایسوس با سهم بازار ۸ درصد قرار گرفته است و با عرضه ۴.۳ میلیون دستگاه کاهش فروش ۱۶ درصدی را تجربه کرده است. بازار لپ تاپ در مجموع ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش فروش داشته است. 

اپل ظاهرا قرار است لپ تاپ های مک پرو جدید خود را با تراشه‌های سری M2 اوایل سال ۲۰۲۳ معرفی کند و باید منتظر بمانیم و ببینیم که عرضه این مدل‌ها چه تاثیری روی ارتقاء جایگاه اپل در بازار لپ تاپ خواهد گذاشت.

منبع: Appleinsider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید