مایکروسافت سرفیس لپ تاپ ۵ از تراشه های ای ام دی استفاده نمی کند - تکفارس 
مایکروسافت سرفیس لپ تاپ ۵ از تراشه های ای ام دی استفاده نمی کند - تکفارس 

مایکروسافت سرفیس لپ تاپ ۵ از تراشه های ای ام دی استفاده نمی کند

مهدی حلوائی
۴ آبان ۱۴۰۱ - 10:28
سرفیس لپ تاپ 5

نسل جدید لپ تاپ‌ شرکت مایکروسافت با نام سرفیس لپ تاپ ۵ در ماه جاری میلادی به بازار عرضه شد. مایکروسافت در این لپ تاپ از تراشه‌ی نسل ۱۲ اینتل استفاده کرده است اما ظاهراً امسال خبری از عرضه‌ی نسخه‌ی مجهز به تراشه‌های شرکت ای ام دی نخواهد بود.

مطالب مرتبط:

بر اساس گزارش وب‌سایت Tom’s Guide، عمر باتری سرفیس لپ تاپ ۴ با تراشه‌ی ای ام ی R7 4880U با قراردادن میزان روشنایی نمایشگر آن روی ۱۵۰ نیت و اتصال آن به وای‌فای حدود ۱۲ ساعت بوده اما باتری سرفیس لپ تاپ ۵ با تراشه‌ی اینتل i7-1255U در شرایط مشابه حدود ۹ ساعت و ۵۰ دقیقه دوام می‌آورد. آزمایش‌های این وب‌سایت شامل جست‌وجو در اینترنت، اجرای بازی و تست OpenGL می‌شود.

سرفیس لپ تاپ 5

این تفاوت دو ساعته در عمر باتری نسل جدید سرفیس لپ تاپ در مقایسه با نسخه‌ی قبلی به علت عدم استفاده از تراشه‌های شرکت ای ام دی است. مایکروسافت سال پیش اعلام کرد که تراشه‌های رایزن ۴۰۰۰ ای ام دی به‌طور اختصاصی برای سرفیس لپ تاپ ۴ بهینه‌سازی شده‌اند و حالا عدم استفاده از تراشه‌های جدید این شرکت در سرفیس لپ تاپ ۵ باعث کاهش عمر باتری این محصول شده است.

با این وجود، تراشه‌ی اینتل i7-1255U در بنچمارک Cinebench 5.4 موفق به دریافت نمره‌ی تک‌هسته‌ای ۱۶۷۴ و چندهسته‌ای ۸۷۰۹ شده و از این رو عملکرد بهتری نسبت به R7 4880U دارد. برای مقایسه، تراشه‌ی شرکت ای ام دی در همین بنچمارک نمره‌ی تک‌هسته‌ای ۱۱۷۳ و چندهسته‌ای ۶۷۴۸ را کسب کرده است. به‌طور کلی به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت ترجیح داده تا سرفیس لپ تاپ ۵ به جای عمر باتری بیشتر، عملکرد بهتری را ارائه دهد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.