لی جون: شیائومی جزو ۵ شرکت برتر در زمینه خودروی الکتریکی خواهد بود - تکفارس 
لی جون: شیائومی جزو ۵ شرکت برتر در زمینه خودروی الکتریکی خواهد بود - تکفارس 
لی جون: شیائومی جزو ۵ شرکت برتر در زمینه خودروی الکتریکی خواهد بود - تکفارس 

لی جون: شیائومی جزو ۵ شرکت برتر در زمینه خودروی الکتریکی خواهد بود

افشین نوری
۲۸ مهر ۱۴۰۱ - 22:36
شیائومی

لی جون مدیرعامل شیائومی گفته است که این شرکت قصد دارد که با عرضه ۱۰ میلیون خودروی الکتریکی در سال تبدیل به یکی از ۵ شرکت برتر دنیا در این بازار بشود. 

طبق پیش‌بینی لی جون، ۵ شرکت برتر دنیا در حوزه خودرو الکتریکی، حدود ۸۰ درصد این بازار را در اختیار خواهند داشت و شیائومی برای اینکه بتواند در این بازار موفق باشد باید جزو این گروه باشد. 

برای رسیدن به این هدف، شیائومی باید بتواند سالانه ۱۰ میلیون دستگاه خودروی الکتریکی تولید کند. به عقیده‌ی لی جون، خودروهای الکتریکی از نظر پروسه تولید پیچیدگی کمتری نسبت به خودروهای بنزینی دارند و قیمت باتری آن‌ها در طول یک دهه اخیر حدود ۸۰ درصد کاهش یافته است. از طرفی، هزینه تولید این خودروها در طول ده سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است.

البته برخی کارشناسان معتقدند که شیائومی خیلی دیر در حال پیوستن به رقابت خودروهای الکتریکی است و بعید است که به پای تسلا با ۱۰ سال تجربه کاری در این بازار برسد. اما لی جون معتقد است که شیائومی فرصت‌های زیادی در پیش‌رو دارد. 

اپلین کارخانه خودروسازی شیائومی هم‌اکنون در شهر Yizhuang چین در حال ساخت است و ظرفیت تولید آن ۳۰۰ هزار دستگاه خواهد بود. شیایومی برای رسیدن به هدف تولید ۱۰ میلیون خودرو در سال نیاز به ۳۰ کارخانه شبیه به این کارخانه خواهد داشت و باید منتظر بمانیم و ببینیم تا چه حد در این زمینه موفق خواهد بود.

منبع: Gsmarena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید