مشخصات تراشه تنسور G2 گوگل فاش شد - تکفارس 
مشخصات تراشه تنسور G2 گوگل فاش شد - تکفارس 

مشخصات تراشه تنسور G2 گوگل فاش شد

مهدی حلوائی
۱۵ مهر ۱۴۰۱ - 20:59
گوگل تنسور G2

گوگل روز گذشته از تراشه‌ی تنسور G2 در گوشی‌های سری پیکسل ۷ رونمایی کرد. هرچند که این شرکت در حال حاضر اطلاعات اندکی را در خصوص تراشه‌ی یادشده به اشتراک گذاشته است اما توسعه‌دهندگان XDA امروز مشخصات کامل این تراشه‌ را فاش کرده‌اند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

مطالب مرتبط:

تراشه‌ی تنسور G2 از ترکیب دو هسته‌ی X1 با فرکانس ۲.۸۵ گیگاهرتز، دو هسته‌ی A78 با فرکانس ۲.۳۸ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کم‌مصرف A55 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز بهره برده است و از این نظر تفاوت خاصی با تراشه‌ی نسل قبلی تنسور ندارد. در واقع به‌نظر می‌رسد که تفاوت اصلی این دو تراشه در عملکرد گرافیکی آن‌هاست.

گوگل تنسور G2

تنسور G2 از تراشه‌ی گرافیکی Mali-G710 MP07 بهره برده که احتمالاً نسخه‌ی ۷ هسته‌ای تراشه‌ی Mali-G710 MP10 است. برای مقایسه، پردازنده‌ی نسل قبلی تنسور به تراشه‌ی گرافیکی Mali-G78 MP20 مجهز شده بود که ۴ هسته کمتر از تراشه‌ی گرافیکی Mali-G78 MP24 دارد. بر اساس نتیجه‌ی بنچمارک‌ها، عملکرد تراشه‌ی Mali-G710 MP10 حدود ۱.۶۴ برابر بهتر از Mali-G78 MP24 است و از این رو احتمالاً عملکرد گرافیکی تنسور G2 نیز بسیار بهتر از تنسور خواهد بود.

گوگل همچنین تغییراتی را در بخش‌های دیگر تراشه‌ی تنسور G2 ایجاد کرده و برای مثال، واحد پردازشی تنسور (TPU) این تراشه نسبت به تراشه‌ی نسل قبلی گوگل ۶۰ درصد قدرتمندتر و ۲۰ درصد کم‌مصرف‌تر است. قرار است که گوشی‌های سری پیکسل ۷ در تاریخ ۱۳ اکتبر (۲۱ مهرماه) به بازار عرضه شوند و احتمالاً تا آن زمان، اطلاعات بیشتری در خصوص عملکرد تراشه‌ی این گوشی‌ها در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید