تراشه های اسنپدراگون ۶ نسل ۱ و اسنپدراگون ۴ نسل ۱ معرفی شدند - تکفارس 
تراشه های اسنپدراگون ۶ نسل ۱ و اسنپدراگون ۴ نسل ۱ معرفی شدند - تکفارس 

تراشه های اسنپدراگون ۶ نسل ۱ و اسنپدراگون ۴ نسل ۱ معرفی شدند

افشین نوری
۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - 08:37
اسنپدراگون ۶ نسل ۱

کوالکام امروز از پردازنده‌های اسنپدراگون ۶ نسل ۱ و اسنپدراگون ۴ نسل ۱ رونمایی کرد. تراشه اول بر پایه فناوری ۴ نانومتری و تراشه دوم با استفاده از فناوری ۶ نانومتری ساخته شده است. این مدل‌ها قرار است اواخر امسال یا اوایل سال ۲۰۲۳ از راه برسند. 

طبق اطلاعاتی که کوالکام به‌طور محدود منتشر کرده است هر دو تراشه دارای ۸ هسته پردازشی هستند و هسته‌های اصلی اسنپدراگون ۶ نسل ۱ دارای سرعت کلاک ۲.۲ گیگاهرتز و هسته‌های اصلی اسنپدراگون ۴ نسل ۱ دارای سرعت کلاک ۲ گیگاهرتز هستند. کوالکام متاسفانه اشاره‌ای به واحد گرافیکی این پردازنده‌ها نکرده است. 

عملکرد تراشه اسنپدراگون ۶ نسل ۱ در بخش CPU حدود ۴۰ درصد و در بخش GPU حدود ۳۵ درصد سریع‌تر است و اسنپدراگون ۴ نسل ۱ نیز در بخش CPU حدود ۱۵ درصد و در بخش GPU حدود ۱۰ درصد سریع‌تر عمل خواهد کرد.

اسنپدراگون ۶ نسل ۱

در مورد قابلیت‌های اسنپدراگون ۶ نسل ۱ باید بگوییم که این تراشه از دوربین‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی و فناوری ۱۲-bit Spectra Triple ISP برای ثبت تصاویر HDR پشتیبانی می‌کند. این تراشه همچنین از فناوری نسل هفتم Qualcomm AI Engine برای ارایه حالت‌های بوکه و افزایش عملکرد پردازنده بهره می‌برد. سایر قابلیت‌های این تراشه شامل پشتیبانی از وای‌فای ۶E و استفاده از مودم اسنپدراگون X62 5G نسل چهارم می‌شوند. 

اسنپدراگون ۶ نسل ۱

قابلیت‌های تراشه اسنپدراگون ۴ نسل ۱ هم شامل پشتیبانی از نمایشگرهای فول اچ‌دی پلاس با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و بهره‌گیری از Spectra Triple ISP می‌شوند. پشتیبانی از شبکه ۵G با استفاده از مودم اسنپدراگون X51 5G نیز برای آن در نظر گرفته شده است. این تراشه قرار است برای اولین بار در داخل گوشی iQOO Z6 Lite استفاده شود. 

منبع: Gsmarena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید